Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Sidste detaljer på Kadett C 1.2 Turbo? http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12923 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | LionTamer [ 17 jun 2005, 11:57 ] |
Titel: | Sidste detaljer på Kadett C 1.2 Turbo? |
Hejsa Gutter.... Jeg har igår samlet motoren færdig med Turbo og alt det der (1.2) Kan det passe at boltene i toppen normalt kun skal strammes med 4.5 kg? Vi har spændt dem med 6 kg, da den jo er med 2 toppakninger i... Hvilken olie skal jeg bruge på den? Den er nyrenoveret osv.. Så den skal vel have en god olie? Hvilket ladetryk skal jeg køre med? Den er med Intercooler, oliekøler, weber karburator, el blæser, og standard blæser.... Hvor finder jeg en Benzin-tryks måler, så jeg kan se hvor meget tryk vi stiller den justerbare trykregulator med? Håber nogen kan hjælpe mig lidt her... Mvh Jonas |
Forfatter: | Escort 3 [ 17 jun 2005, 14:04 ] |
Titel: | |
med hensyn til olie er motoren kørt ind ??? |
Forfatter: | LionTamer [ 17 jun 2005, 14:10 ] |
Titel: | |
Hvis du mener indstillet osv, så nej.... Kørt til uden Turbo, ja... Så derfor har vi tappet olien af den, og skal have et bedre mærke osv i... Men er blevet foreslået 0-40 Mobil1... Er den ikke for tynd på en stødstangs-motor? |
Forfatter: | grydesvamp [ 17 jun 2005, 16:52 ] |
Titel: | |
et tryk ur fra en skærebrænder dur fint til at måle benz tryk med! og hvad angår topstykket har jeg spændt mit med 10,5 som der står i bogen men nu har jeg jo også monteret et andet topstykke med lavere kompresion og større ventiler.. |
Forfatter: | Morten VJ [ 17 jun 2005, 20:38 ] |
Titel: | Re: Sidste detaljer på Kadett C 1.2 Turbo? |
LionTamer skrev: Hejsa Gutter....
Jeg har igår samlet motoren færdig med Turbo og alt det der (1.2) Kan det passe at boltene i toppen normalt kun skal strammes med 4.5 kg? Vi har spændt dem med 6 kg, da den jo er med 2 toppakninger i... Hvilken olie skal jeg bruge på den? Den er nyrenoveret osv.. Så den skal vel have en god olie? Hvilket ladetryk skal jeg køre med? Den er med Intercooler, oliekøler, weber karburator, el blæser, og standard blæser.... Hvor finder jeg en Benzin-tryks måler, så jeg kan se hvor meget tryk vi stiller den justerbare trykregulator med? Håber nogen kan hjælpe mig lidt her... Mvh Jonas Hold dig tit original momentet, da en bolt virker som en fjeder, og når den bliver strukket for meget kan den ikke trække sig tilbage. Med 2 toppakninger ville jeg nok efterspænde jævnligt. Olie kvaliteten har intet at gøre med SAE værdien 0W/40, som ligner vand ved 20 grader. Det er api klassifikationen du skal gå efter. Så egentlig burde du hælde en olie med den SAE klassifikation, der anbefales til motoren på, og En API klassifikation, der passer på en turbomotor, fra et andet bilmærke. Maks tryk indtil den banker, eller toppakningerne giver op, jeg vil gætte på at toppakningerne er det svage led. MVH Morten |
Forfatter: | LionTamer [ 18 jun 2005, 00:03 ] |
Titel: | |
Okay... Jamen, så skal jeg finde en 15/40 med den værdi? Hvor dulen finder jeg sådan en Olie? Skal jeg bare efterspænde engang i ugen? Og hvilken løsning er bedre end de to pakninger hvis/når de futter af? Regner med at køre mellem 0.5 og 0.8 bar på motoren... Det skulle være nok. Glæder mig helt vildt til at den kommer til at spinde. ![]() Hvordan kan man høre tændingsbanken? Tak for de gode svar ellers... |
Forfatter: | Slavteren [ 18 jun 2005, 02:34 ] |
Titel: | |
tændingsbanken vil lyde som en klirren fra motoren, men pas på, det er ikke altid ret tydeligt, og derfor nemt at overhøre, specielt når den får noget at leve af... syntes at have set et sted at en tykkere koberpakning med skæreringe skulle kunne holde, men kan ikke huske hvor. ellers prøv at finde en top fra en vauxhall i stedet, den vil give lidt mindre kompr. og har 1mm større ventiler. under alle omstændighedder skal du have en stærkere pakning, da de ikke er særlig stærke på den model der.. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |