Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Justerbart knasthjul på sugemotor? http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12932 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 18 jun 2005, 13:53 ] |
Titel: | Justerbart knasthjul på sugemotor? |
Hej alle.. Kom til at tænke på noget. Vil der være en fordel i at få monteret et justerbart knasthjul på en alm sugemotor? nærmere betegnet en Volvo B230 med 2x45mm dellorto med V knast og bananmanifold og sådan lidt.. Nogen der ved lidt om dette? Dennis |
Forfatter: | escort [ 18 jun 2005, 16:19 ] |
Titel: | |
ja der vil være en lille fordel du kan fin justere den mere. Og få den til at åbne i længere tid. man skal bare have lidt forstand på det før man begynder at justere. |
Forfatter: | Morten VJ [ 18 jun 2005, 17:41 ] |
Titel: | |
Det kan bruges til at stille knasten helt korrekt efter specifikationerne. Og dernæst til at flytte momentkurven op eller ned i omdrejningsområdet. Om et desideret justerbart hjul er pengene værd er spørgsmålet. Jeg fjernede rørsplitten fra knasten, rensede gevindet kom låsevæske på , momentspændte og har kørt såddan i 3 år, uden ventilsalat. På en b230 motor med standart fjedre og a knast. Tankegangen bag denne modefikation er at, stiften bruges kun til styring af knasthjulet ved samling, det er friktionen mellem hjul og knast der har 100 % af holde evnen. Hvis bolten går løs så holder selv en not ikke, men man får måske en advarsel i form af underlige lyde. MVH Morten |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 18 jun 2005, 18:32 ] |
Titel: | |
>>> Morten VJ >>> Det vil vel sige at det slet ikke kan svare sig at få fat i sådan et hjul.. Er det minimalt, den ekstra effekt man får ud af det? Dennis |
Forfatter: | Morten VJ [ 18 jun 2005, 19:20 ] |
Titel: | |
De tal jeg har set er en 2-3 % i spidseffekt forøgelse. Medmindre knasterne- knasten har støet helt forkert fra begyndelsen. Den største fordel er at man har mulighed for at flytte momentet således at det kommer til at passe bedre til ens gearing, og normal hastighed. Det er pynten på kagen, den smager ikke væsentlig bedre, men den er dog lidt anderledes. MVH Morten |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 19 jun 2005, 10:22 ] |
Titel: | |
Okay, så kom der styr på det. Tusind tak skal du have!!! |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 19 jun 2005, 10:22 ] |
Titel: | |
Okay, så kom der styr på det. Tusind tak skal du have!!! |
Forfatter: | Morten Lunde [ 19 jun 2005, 21:18 ] |
Titel: | |
Det er nok rigtigt at den split ikke er til meget andet end som fungerende styretap til knasthjulet. Vil iøvrigt selv prøve dit forsøg med fjernelse af splitten da jeg vil ha en A-knast i B21ET-motoren af min, og inde på www.turbobricks.com siger de også at den skal justeres 4-6 grader for at få det optimale ud af det. Mvh Morten |
Forfatter: | s@g [ 20 jun 2005, 23:41 ] |
Titel: | |
Jeg købte et justerbart knasthjul til min Sierra OHC. Ved at forsinke orgi.knasten 3 gr, ligner den en Piper-knast der gir 8hk. Ka mærke et bedre moment ved lavere omdr. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |