Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 13:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 jun 2005, 23:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Hejsa Gæve tunere....

Jeg er snart færdig med det hele på min Kadett med turbo og alt det på.... Men hvor dulen tager man lige og smider en benzinslange på henne, for at tilslutte sit trykur?

Er det lige meget hvorfra man måler trykket henne?

Håber i kan svare mig hurtigst muligt, da det kribler i fingrene efter at få dyret ud på de danske veje... :D

Mvh Jonas


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2005, 00:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
jeg ville tage det på en af de studser der sidder på manifoldet et sted.... bare ind med et T stykke...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2005, 07:58 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Okay... Den ene studs er forbundet med min blow off, og derpå sidder der et t-stykke, hvorpå min reguler-knap for ladetryk sidder... Er det rigtig nok?

Ville der være noget i vejen for at smide mit trykur på slangen mellem Manifold og vakuum dåsen på tændingen? Det burde vel måle rigtig nok alligevel?


PS. Det er lige det når man ikke kan huske hvor det sad da man skildte den motor ad inden den røg i bilen... derfor er det sq dejlig at i andre kan hjælpe.. :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2005, 13:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
sådan som jeg forstår det så har du din regulator (bleedvalve) siddende på den samme slange som din bov det ville jeg ikke gøre jeg ville sætte den før spjældet og så tæt på turboen som muligt... og så kan du jo passende sætte dit tryk ur ind der istedet

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2005, 13:13 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Jeg kan måske ikke regulere trykket som den sidder nu? Er bare sikker på at den sad derpå ved ham der havde motoren før...

Men jeg skal over og finde en studs på Karburatoren der sidder lige over spjældet istedet, eller hvordan?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2005, 13:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
nej du kan nok godt regulere den det er ikke det... men hvis du lukker gasspjældet og den laver en trykbølge som din bov ikke kan nå at få bugt med så hjælper det ikke at din turbo bliver ved med at skubbe på... på grund af dens egen enerti (efterløbet) og derfor ser du også tit at en turbo med indbygget wastegate der er et udtaget til den helt nede på sneglehuset for at ungå evt. uheldige situationer så derfor ville jeg flytte den herned et sted og ikke omkring karben...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2005, 13:24 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Så det mest optimale for min Bleedvalve, ville være at smide et T-stykke på slangen der går ud af "sneglen" på turboen og over til wastegaten?

Når jeg ser andre Bleedvalve, så er der tre ben på dem, hvoraf de to af dem kobles mellem slangen ved wastegate og turbo, og den sidste blæser ud i det fri...

Min er til kabinen, og har kun en udgang, og det er til den slange som jeg vil have på T stykket... Har det noget at sige at det er den type bleedvalve jeg har?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2005, 13:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Men slangen fra toppen af min blowoff, kan vel godt sidde på nede på manifolden så? Bare uden bleedvalven imellem altså.. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2005, 14:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
LionTamer skrev:
Men slangen fra toppen af min blowoff, kan vel godt sidde på nede på manifolden så? Bare uden bleedvalven imellem altså.. :)

ja da ville bare sætte uret ind her istedet for bleedventilen

og jeg ville lave en studs på tryk røret for ikke at få lavet lort ved sneglehuset
ville bruge en af disse steder som udtaget til bleedventilen (mærket med rødt)

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team