Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Dårlig turbo spool op tid http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12953 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Stefan L [ 21 jun 2005, 00:48 ] |
Titel: | Dårlig turbo spool op tid |
Hej hej Jeg har en KKK K27 kugleleje turbo på min Toyota Corolla 1.6 GTi, og jeg syntes ikke rigtigt at den vil "hurtigt" nok igang. Jeg lader 1.5 bar på motoren lige nu men når den skal spinde op til det ladetryk kommer det meget langsomt, det er først ved godt 6000 omdr der er 1.5 bar. Og det virker slet ikke som om den trækker igennem. Der sidder standart knaster i lige nu. Jeg har så gået lidt med tankerne om og smide et par hks knaster i, men det lidt spild af penge hvis det ikke gi'r så meget. Den kører med 14 graders tænding over 150 kpa og 12 grader over 200 kpa. Der er lavet en rimlig god manifold til turboen og der sidder 2½" udstødning hele vejen igennem. Kan det virkelig passe at den turbo er for stor til en 1.6 maskine ? Her er lidt billeder af turbo og manifold http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/ ... 2018:29:27 http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/ ... 2018:29:27 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5905 |
Forfatter: | RSV [ 21 jun 2005, 01:09 ] |
Titel: | |
dit a/r forhold på dit turbinehus er sikkert for stort så den lader for sent |
Forfatter: | 2fat2fly [ 24 jun 2005, 19:12 ] |
Titel: | |
Har du tjekket at din waste gate er 100% ok og at udstødnings huset er ok så der ikke kommer noget den forkerte vej forbi turbinen. |
Forfatter: | Stefan L [ 24 jun 2005, 20:54 ] |
Titel: | |
Den er 100% tæt.. Wastegaten er en sprit ny extern som lukker ud i det fri. |
Forfatter: | HenrikGM [ 24 jun 2005, 23:06 ] |
Titel: | |
Hvem har sat din avanceringskurve? Lyder umiddelbart af alt for sen tænding. |
Forfatter: | Stefan L [ 25 jun 2005, 13:41 ] | ||
Titel: | |||
Det her er min tændingskurve...
|
Forfatter: | Kim Frederiksen [ 27 jun 2005, 23:32 ] |
Titel: | |
en K27 turbo er RIMELIG i overkanten til din motor, med mindre at du kører med turboknaster og motorstyring! men jeg vil skyde på at du har JÆVNT meget topeffekt!! ![]() |
Forfatter: | skassa [ 27 jun 2005, 23:57 ] |
Titel: | |
Sidder sådan en K27 turbo OE på nogle biler? På min Corolla 1,6 har jeg en standard turbo fra en Subaru Impreza WRX,og den laver 1bar ved 3300omdr i 4th gear og holder det til 8k. |
Forfatter: | Stefan L [ 28 jun 2005, 20:05 ] |
Titel: | |
Der er ikke kommet nogen andre knaster i endnu, men har lige bestilt nogen idag. Den trækker osse jævn godt når den kommer ud i omdr. men har lidt svært ved og holde trykket oppe ved gearskift. Jeg ved ikke om den turbo sidder på nogen biler standart, da jeg bare bestilte en turbo ved westspeed som skulle kunne lave over 350 hk. |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 29 jun 2005, 23:15 ] |
Titel: | |
din turbo er ret sikkert for stor for jeg mener ikke at en kkk27 er en kuglelejelader. og det er sådan en du skal ha fat i. eks en garret GT2871RS ville nok være et MEGET bedre valg for dig. jeg kører med en gt2860rs og den laver går i plus på manometeret ved ca 1600 omdr og så går det eller lystigt derudaf. så på med sådanen eller 2871 de to er guds gave til folket! |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |