Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Tragte på karburatorer? http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12986 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 25 jun 2005, 14:52 ] |
Titel: | Tragte på karburatorer? |
På et sæt dobbelt karburatorer, skal der være tragte på og så luftfiltre? eller er det ikke nok bare med luftfilter? |
Forfatter: | Lars E [ 26 jun 2005, 01:01 ] |
Titel: | |
Det er bedst med trakte inden i lutffiltrene, da det giver et bedre flow. Hvis du kun montere luftfilteret så har du en såm regel en skarp kant som luften skal rudt om, og det kan den ikke lide. ![]() For at det skal spille helt hundrede skal afstanden fra ventil og til kanten af trakten have en bestemt længde, det er noget med pulsresonans, og det er der skrevet mange bøger om. På min lille bil skal der være ca. 30cm afhængi af knasten. Men det viktiste er at der ingen fremspring eller skarpe kanter er. |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 26 jun 2005, 12:58 ] |
Titel: | |
Okay! Så må jeg lige have anskaffet mig sådan en par stykker. Du skal have tak for hjælpen! Ved du hvad prisen sådan ca. er på sådan nogle tragte? |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 26 jun 2005, 12:59 ] |
Titel: | |
Okay! Så må jeg lige have anskaffet mig sådan en par stykker. Du skal have tak for hjælpen! Ved du hvad prisen sådan ca. er på sådan nogle tragte? |
Forfatter: | Morten VJ [ 26 jun 2005, 17:19 ] |
Titel: | |
Prøv at læse lidt her, og download deres katalog. Der står mange sjove ting, mht. dyse størrelser, og tragte. Den endelige tragtlængde findes på rulle felt, da den ligesom knast justering flytter moment kurven op eller ned. Og det er et spørgsmål om hvad man vil have. Husk at give dine filtre mulighed for at suge kold luft. MVH Morten |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 26 jun 2005, 18:34 ] |
Titel: | |
>>Morten VJ>> Jeg har læst her på siden og det jeg fik ud af det var at der var at der var forskellige tragtlængder og deres længde svarer til ens behov. Nu er det her sikkert et dumt spørgsmål, men er det udelukkende på rullefelt man kan bestemme længden på de tragte. Nu kommer jeg jo ikke til at ligge med 6500rpm konstant og over alt, bilen skal jo også bruges i daglig dagen. Så er der en tragtlænge hvor at man kan sige at man er garderet, sådan at bilen kører nogenlunde? |
Forfatter: | HenrikGM [ 26 jun 2005, 19:11 ] |
Titel: | |
pladsen diktrerer det; Så lang som du kan få plads til. |
Forfatter: | Morten VJ [ 26 jun 2005, 19:14 ] |
Titel: | |
Det eneste man kan sige med sikkerhed er at en tragt er bedre end ingen. Længderne kan beregnes ![]() En tommelfinger regel er at jo længere jo mere bundtræk, og mindre topeffekt. Men det er kun feltet der kan afgøre det. Desværre er en motor en meget dynamisk fætter, så det er umuligt med vores viden at begynde at kaste formel efter den. Det eneste man kan gå ud fra er andres viden om motoren. Og her er min = 0. MVH morten |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 26 jun 2005, 19:29 ] |
Titel: | |
>>Morten VJ>> Du skal have tak for hjælpen. Jeg går videre med det her. Men det var et lidt dumt spørgsmål fra min side, det erkender jeg. For det er jo ikke til at forudsige ![]() Mvh. Dennis |
Forfatter: | Volvo-Dennis [ 26 jun 2005, 19:30 ] |
Titel: | |
>>Morten VJ>> Du skal have tak for hjælpen. Jeg går videre med det her. Men det var et lidt dumt spørgsmål fra min side, det erkender jeg. For det er jo ikke til at forudsige ![]() Mvh. Dennis |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |