Powerforum
http://www.powerforum.dk/

syn med k-jetronic
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=13013
Side 1 af 1

Forfatter:  VAG mekaniker [ 28 jun 2005, 09:42 ]
Titel:  syn med k-jetronic

Hej

Er der nogle som har fået synet en bil som er født med k-jetronic og som har fået skiftet til elektriske dyser - alla digifant - ?
En kollega spørger om det kan lade sig gøre - bilen er fra før 1984 :wink:

mvh peter

Forfatter:  Wildert [ 28 jun 2005, 10:50 ]
Titel:  Re: syn med k-jetronic

vag mekaniker skrev:
Hej

Er der nogle som har fået synet en bil som er født med k-jetronic og som har fået skiftet til elektriske dyser - alla digifant - ?
En kollega spørger om det kan lade sig gøre - bilen er fra før 1984 :wink:

mvh peter


Hvis det er før 84 så er der ingen kvaler med emmission, og SBI eller hvem der nu skal syne - skal bare blande sig uden om. De kan mene at man skal snakke med told og skat om noget afgift - men det er vel i øvrigt tvivlsomt om de vil brokke sig yderligere over dette.

Forfatter:  VAG mekaniker [ 28 jun 2005, 11:38 ]
Titel: 

ok

Glemte lige at skrive at den er lavet om fra 1.6 8V til 1.8 16V og skal derefter have MS!
Men den kan jo godt holde sig inden for den 20% regel :roll:

mvh peter

Forfatter:  Wildert [ 28 jun 2005, 11:56 ]
Titel: 

vag mekaniker skrev:
ok

Glemte lige at skrive at den er lavet om fra 1.6 8V til 1.8 16V og skal derefter have MS!
Men den kan jo godt holde sig inden for den 20% regel :roll:

mvh peter


Om til PL-motor går jeg næsten ud fra? I såfald ville jeg nu stadig snakke med Told og skat - om ikke andet så for at få et stykke papir fra dem på at de IKKE betragter det som en identitetsændring der kræver ekstra afgift. Alternativt så er der vel grænser for hvor meget det kan beløbe sig til, og så er alt jo i skønneste orden herefter.

Forfatter:  RSV [ 28 jun 2005, 16:27 ]
Titel: 

Når man opgradere til en nyere model motor er der ikke noget problem med emision, angående 1.6 8v så er det vel en GTI der er snakke om, formoder jeg, den har 110 hk std. dvs at skal du lægge en 16v i, skal det være en "PL! motor med 129 hk for at slippe for afgift, men så er der heller ingen problemer, god ide er at have relevante papirer med, specielt om du har typegodkendeses nr. fra "PL" modellen.

Mit eget projekt som er synet og godkendt, uden afgift. audi 80 1.8 112hk
ilagt 5cyl 2.3 133hk skal være monteret med kat da effekten ellers stiger til 136hk hvilket er over 20% men den behøver ikke virke da modellen er fra 87 og derved ikke pålagt at køre med kat, skal kun virke som begrænsning :D

God fornøjelse

MVH RSV

Forfatter:  VAG mekaniker [ 28 jun 2005, 17:15 ]
Titel: 

Jeg vil give beskeden videre og takker for indlæg.
Det er utroligt at man ikke skal komme med flere oplysninger ang. motor før at det er gennemskuet hvilken model det drejer sig om :shock: men de er alle rigtige.

mvh peter

Forfatter:  Gæst [ 28 jun 2005, 17:44 ]
Titel: 

lige nøjagtig det her med GOLF 2 gti fra 8v til 16v gti, er et eksempel told og skat selv bruger på deres hjemmeside! mener ikke det er afgift pligtigt!? mærkeligt nok! MVH. søren

Forfatter:  Wildert [ 28 jun 2005, 18:26 ]
Titel: 

Anonymous skrev:
lige nøjagtig det her med GOLF 2 gti fra 8v til 16v gti, er et eksempel told og skat selv bruger på deres hjemmeside! mener ikke det er afgift pligtigt!? mærkeligt nok! MVH. søren


Nu er det Golf I GTI (to hints: det er en 1.6 8V og den er fra før 1984) - men hvorfor er det mærkeligt? Hvis det bare er kværnen, så er der jo flere forskelle førend det er en "ægte" 16V'er - og holdes den indenfor de 130-et-eller-andet hk, ja så er det jo også indenfor de 20%.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/