Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
hvad gør "man" når man både har kompressor & t http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=13819 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | amby [ 26 sep 2005, 19:33 ] |
Titel: | hvad gør "man" når man både har kompressor & t |
Når man hører om at folk både kører med kompressor og turbo (f.eks den svenske Manta A set i Vmax & til DHB) - hvordan sætter de det så sammen. altså, puster de gennem kompressoren når turbo får ladetryk. eller er der nogle spjælde der åbner/lukker... eller hvordan ? Jeg kunne forestille mig at i mener det er noget skidt man skal holde sig fra, fordi det ikke giver synderligt meget.. Men alligevel kunne jeg godt tænke mig at vide det. Venlig hilsen Spørge Jørgen ![]() |
Forfatter: | møffe [ 26 sep 2005, 20:24 ] |
Titel: | |
det er vist bygget sådan at kompressoren puster gennem turboen. |
Forfatter: | grydesvamp [ 26 sep 2005, 20:30 ] |
Titel: | |
synes nu at have læst noget om et tryk reguleret spjæld som slog over når turboen nåede samme tryk som kompressor kunne så forstille mig noget emd en MEGET stor overtryks ventil der hjælper kompressoren af med luften når turboen gør hvad den skal... bare en ide (er der ikke lidt logik i det ?) |
Forfatter: | klyfax [ 26 sep 2005, 21:31 ] |
Titel: | |
Nogle folk gør det med "ensretter" ventiler og en form for aflastningsventil. Mener faktisk det står ganske pænt beskrevet i vmax nr 66 med manta'en. |
Forfatter: | Morten VJ [ 26 sep 2005, 21:36 ] |
Titel: | |
Eller læs hans egen side. http://www.hilmersson-racing.com/start.asp?show=c MVH Morten |
Forfatter: | klyfax [ 26 sep 2005, 21:39 ] |
Titel: | |
Hmm han har da brugt noget tid på den manta. Men stadige et fedt og flot projekt. |
Forfatter: | skou [ 07 okt 2005, 23:00 ] |
Titel: | |
VW lancerer til foråret en ny Golf GT med 1,4 liters motor med både kompresser og turbo. 170 hk og et stort moment helt fra bunden af! Efter sigende skulle den sagtens kunne holde helt op til 7-8000 omdr. ![]() forestil jer en 2.0 med den udrustning ![]() skou |
Forfatter: | grydesvamp [ 07 okt 2005, 23:42 ] |
Titel: | |
skou skrev: VW lancerer til foråret en ny Golf GT med 1,4 liters motor med både kompresser og turbo. 170 hk og et stort moment helt fra bunden af! Efter sigende skulle den sagtens kunne holde helt op til 7-8000 omdr.
![]() forestil jer en 2.0 med den udrustning ![]() skou diesel eller benz ? for opel har allerede lavet en (eller var det bi turbo?) men også en lille diesel motor med vanvittigt moment! |
Forfatter: | Tiis [ 08 okt 2005, 04:07 ] |
Titel: | |
Vw's er en benziner. |
Forfatter: | Slavteren [ 08 okt 2005, 04:15 ] |
Titel: | |
og opel er 1,9 med biturbo, en stor og en lille, mener den lader 3 bar! ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |