Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Placering af dyser http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=13934 |
Side 1 af 4 |
Forfatter: | K-FINN [ 08 okt 2005, 20:55 ] |
Titel: | Placering af dyser |
Kunne ikke finde tråden omkring dyseplacering. Nu har jeg fået nogle biller af den med dyser ude foran tragte.Var med ud og testkøre den.Fuck mand den trak godt. Den laver 191 hk og den kører perfekt i alle områder. Motorstyring er megasquirt. Tror det bliver svært at finde flere hk med anden placering af dyser. |
Forfatter: | K-FINN [ 08 okt 2005, 20:58 ] |
Titel: | |
Anden vinkel |
Forfatter: | grydesvamp [ 09 okt 2005, 18:09 ] |
Titel: | |
hvad med tomgang ? hordan fungerede det ? |
Forfatter: | K-FINN [ 09 okt 2005, 19:17 ] |
Titel: | |
Det fungere fint.Det står faktisk meget stille. MVH Finn |
Forfatter: | Morten VJ [ 09 okt 2005, 20:18 ] |
Titel: | |
Jeg tror heller ikke man kan finde en højere topeffekt med en anden dyseplacering. Men bedre træk i lav-mellem området. Men med den montering af dysebroen på karossen. Så vilde jeg kontrollerer mine motorophæng meget tit. Og have en stor ildslukker permanent i bilen. Både som sikkerhed mod motorophængs brud, og længere tids kørsel i det omdrejnings område hvor benzin luft blandingen bliver spøttet ud af tragtene. Generatoren sidder jo lige neden under spjældhusene. MVH Morten |
Forfatter: | K-FINN [ 09 okt 2005, 20:34 ] |
Titel: | |
Motor sidder 100% fast. Den har da kørt 15 omgange på nurenberg ring a 22 km med fuld hane. Hvilket område spytter den benzin ud af tragte???? MVH Finn |
Forfatter: | Morten VJ [ 09 okt 2005, 20:58 ] |
Titel: | |
Finn Tolstrup Pedersen skrev: Motor sidder 100% fast.
Den har da kørt 15 omgange på nurenberg ring a 22 km med fuld hane. Hvilket område spytter den benzin ud af tragte???? MVH Finn Det kan man ikke med bestemthed sige, medmindre man Har hele indsugnings lænden, og alle data på motoren.og selv da er det næsten umuligt at beregne. Den bedste indikaton vil være at finde i VE tabellen. En lidt underlig top ved 100 kpa og du har fundet området. Hvor at indsugningen ikke passer i længden. og puls tuningen ikke virker. MVH Morten |
Forfatter: | K-FINN [ 09 okt 2005, 21:04 ] |
Titel: | |
Nu er vi vist ude i noget teori igen. Så ikke noget sprøjteri imens den gik. Tror kun det er teori,fodi da de brugte de i formel1 var der garantert mange flere MEGET varme elementer omkring motor,end her. MVH Finn |
Forfatter: | Morten VJ [ 09 okt 2005, 21:19 ] |
Titel: | |
Hvis du tror det er teori. Så lav en kasse omkring tragtene, med et afløb ned i en beholder. Kør en måneds tid og aflæs benzinstanden. Jeg stødte selv på fenomenet for 15 år siden hvor jeg havde 1/4 l benzin Skvulpende rundt i bunden af luftfilter kassen. I F1 er indsugnings systemet isoleret fra det varme motorrum. Da de værdsætter høj effekt, Og ved at der er flere iltmolekyler i kold luft pr. volumen enhed, end der er i forvarmet luft fra motorrummet. MVH Morten |
Forfatter: | K-FINN [ 09 okt 2005, 21:24 ] |
Titel: | |
Så må det havde været lavet på en anden måde.Fordi motorrum var helt tørt. Hvis din teori passer ,tror jeg også den var brændt efter alle de omgang på ringen.Men vil da gerne spørge ham og der sprøjter lidt ud. ![]() MVH Finn |
Side 1 af 4 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |