Powerforum
http://www.powerforum.dk/

avancering af knast? Hvordan med graderne?
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=13958
Side 1 af 1

Forfatter:  volvo300 [ 10 okt 2005, 22:14 ]
Titel:  avancering af knast? Hvordan med graderne?

Hej.
Jeg har en Volvo 360 med en B230, MS og K-knast.
Jeg har et justerbart knasthjul og kunne godt tænke mig at prøve at avancere knasten nogle grader.
Mit spørgsmål er:
"Når der snakkes om at avancere knasten 4 grader, er det så 4 grader på krumtappen eller 4 grader på knasten (som vist nok svarer til 8 grader på krumtappen)??
Er der nogen der har erfaring med at avancere en Volvo K-knast? Hvis ja, hvad er jeres erfaring ang. antal grader?
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh.
Peter

Forfatter:  Morten VJ [ 11 okt 2005, 19:12 ]
Titel: 

Det er altid krumaps grader der er tale om.
Men hvorfor avancere knasten, mangler du buntræk?
Så prøv en v eller d knast der er mellem en a og en k

MVh

Morten

Forfatter:  volvo300 [ 12 okt 2005, 08:37 ]
Titel: 

Tak for det Morten.

Jeg mangler ikke decideret bundtræk, men jeg havde en A-knast monteret før, og den havde lidt bedre træk. Men det er ikke fordi at K-knasten er død, den mangler bare lidt i bunden. Derfor ville jeg gerne eksperimentere lidt med at avancere knasten lidt.

Er det noget DU har erfaringer med (ang. antal grader), eller er det bare at gå i krig med det og afprøve hvad der passer bedst?

Endnu engang tak for svaret.
Mvh.
Peter

Forfatter:  Morten VJ [ 12 okt 2005, 11:24 ]
Titel: 

Jeg har ingen erfaring med speceikt at avancere k knasten.
Men først og fremmest vilde jeg kontrollere at der var ens løft å indsug, og udstødning, Da timingen kan ændre sig alt efter hvor meget der taget af toppe i tidens løb. Og mærkerne er ikke altid pålidelige.
4 graders avancering burde være sikkert nok uden fare for bukkede ventiler.
Prøv det sande 0, og derefter 2 grader og 4 grader.
Over 4 grader, og jeg vil mene at knasten er for skarp.

Har du tændingsdelen med i MS ?
En mere agressiv kurve kan hjælpe meget på bundtrækket.
Ellers find en fordeler de passer til k knasten.
En lile hævning af kompressionen er heller ikke at foragte.

MVH

Morten

Forfatter:  volvo300 [ 12 okt 2005, 22:28 ]
Titel: 

hej igen Morten.

Lige nu kører jeg med 0 grader på knasten, og indtil nu KUN med standard megasquirt (brændsof), og ikke MSnS (endnu).

Har DU erfaring med MSnS? Er det svært at komme i gang med?

Problemet med min Volvo 360 er, at den har et Renix tændingssystem, og dette er ikke til at ændre på. Jeg kan ikke styre tændingen.

Hvad angår kompressionen, så er den på 10.3:1

Jeg er lidt tilbageholdende med at skifte til MSnS, men hvis det ikke er svært at komme igang med, så er det vel værd at prøve.

Jeg håber du kunne komme med gode råd og tips :-)

Mvh.
Peter

Forfatter:  Morten VJ [ 13 okt 2005, 06:33 ]
Titel: 

Der er vel ca. 4 forskellige måder at lave tændings delen på.

1. bruge org giveren ved svinghjulet. og montere lidt ekstra hardware.
således at ms kan bruge signalet fra giveren.

2. Finde en stømfordeler med hall giver. (alle b230a motorer har såddan en) og låse denne.

3 bruge fords Edis system

4 lave en crank trigger skive med 2 vinger, og hall giver. Det bruger jeg pt

Tændings modul, fra en b230a motor tændspolen fra din egen motor.
er det mest enkle at bruge til højspændingssiden.

Jeg har i over et år brugt ekstracoden, der har afløst MSnS.
Og har alle muligheder for de forskellige tændingssystemer i et program.
+ en masse andre funktioner.
Prøv at kigge her
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/

MVH

Morten

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/