Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 10:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 okt 2005, 20:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2003, 19:17
Indlæg: 126
Geografisk sted: KBH SV
Hej nogen der ved hvor stort et projekt det vil være at smide en rs turbo motor i min xr3i..
så vidt jeg ved er motor ophæng ens men hvad med ledningsnet? og kan jeg beholde min xr3i gearkasse ved godt der ikke er spær men vil det kunne gå?

_________________
...::man kan godt drikke sig fuld uden at more sig::...
Escort Mk4 xr3i: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... &ipc=70728
Escort Mk4 RS Turbo: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=236460


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2005, 21:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 sep 2003, 10:22
Indlæg: 140
Din gearkasse kan sagtens bruges men du vil nok finde den noget svag hvis du vil have mere end de 132hk som en standard rst motor har.
Men da du nu skifter til turbo hvorfor så ikke bruge en xr3i blok du har og bygget efi på den istedet?

Husk også at skifte bremser til 260mm minimum.

_________________
89' RST


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2005, 21:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2003, 19:17
Indlæg: 126
Geografisk sted: KBH SV
xr3i motorblokken har ikke smedde stempler som turboen har...
Ville allerhelst beholde mit xr3i indsprøjtning så ventildækslet er frit (har et rs1600i ventildæksel på :)) og samtidig bliver det ikke den helt store ombygning når den skal synes.

_________________
...::man kan godt drikke sig fuld uden at more sig::...
Escort Mk4 xr3i: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... &ipc=70728
Escort Mk4 RS Turbo: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=236460


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2005, 23:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Du skal bruge hele ledningsnettet fra RST overi din xr3i(på nær det bagerste, der cutter du "bare" omkring der hvor dit føresæde er), du skal også bruge begge bokse, tændning, intercooler, køler, blæser, lufmængdemåler, slanger, hele stykket med dysserne fra RST skal du også bruge(indsugning fra din xr3i) og så vil jeg også anbefale dig at få fat i nogle RST bremser da dem der sidder på en xr3i er de samme som på en alm. 1.6 og 1.4, så de er ikke meget værd når du først får nogle hypper under hjælmen. Hvis du skal bruge noget af det jeg har nævnt skal du bare sige til, har det hele på nær blæser og slanger, resten ligger bare og venter på dig :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2005, 11:03 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
RS turbo'en har heller ikke smedede stempler som mange tror, det er nærmest et XR3I stempel hvor forhøjningen er drejet af, det er faktisk også sådan det er beskrevet i den originale værkstedshåndbog, og desuden også sådan jeg lavede det på min i sin tid, men du skal bruge HELE fødesystemet fra turboen for at få det synet, af hensyn til forurening, så har du nemlig noget at sammenligne med, samtidig må du ikke tage hele RS motoren og smide i, da den er over 20% effektforøgelse, og derfor medfører afgiftpligt, derfor , byg det på den originale I'er motor, er det en mk3 i'er du har er bremserne magen til Turbo mk 3, og derfor fine nok, er det en mk4 er de noget anderledes som også Danny skriver, og derfor kan du ikke få synet den med standardbremser, skifter du derimod til Turbo bremser, er det en konstruktiv ændring og bør medføre afgiftpligt, det er dog ikke alle synsfolk som går op i det, men går han efter bogen er der ingen kære mor, og så kan du jo ligeså godt lægge hele RS motoren i, afgiften kan gudhjælpemig heller ikke være meget på sådan en bør efterhånden.


svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2005, 11:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
fik lige kigget i din profil, så tror jeg nok jeg ville høre told og skat hvad afgiften ville være hvis du byggede den helt om, og er den til at betale, og er det til at have med at gøre så afsted til Danny og lave et stick-up.
Den ser ellers fin ud.

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2005, 12:20 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 18:44
Indlæg: 286
afgiften er ca 20 kilo !

min har lige været igennem syn (mk3) med 260mm skiver det sagde de ikke noget til.

du kan jo stadig godt have et "frit" ventildæksel selvom du skifter til EFI hva du skal/bør!!
kræver blot noget andet rørføring.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2005, 14:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
For 2 år siden ville de have 14.000 af mig i afgift hvis jeg lavede min xr3i om til RST :(


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2005, 15:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 okt 2003, 15:37
Indlæg: 204
Geografisk sted: Roskilde
hva afgifen på en xr3i???

du for jo afgiften tilbage på den gamle model, hvis den skiftes....

det er blevet skrevet herinde på powerpage engang kan jeg huske....

_________________
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2005, 15:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
gamle afgift tilbage? det passer nu ikke! desværre... MVH. søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team