Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Større motor, erfaring med Told Skat og synshal
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=14210
Side 1 af 1

Forfatter:  nibdk [ 07 nov 2005, 17:54 ]
Titel:  Større motor, erfaring med Told Skat og synshal

Er der nogen der har prøvet at montere en større motor end 20%, og har gennemført forløbet med registreringsafgift samt syn af bilen?

Vil bare høre hvilke erfaringer man har gjort sig.

Niels

Forfatter:  FiatNørden? [ 07 nov 2005, 21:15 ]
Titel: 

hvad har du da i tankerne... så er det lidt nemmere for os hvis vi ved hvilken bil og motor o.s.v. det drejer sig om.
:wink:

Forfatter:  nibdk [ 07 nov 2005, 22:10 ]
Titel: 

Jeg overvejer lidt at lave en Volvo 240 eller 760 med en motor fra en 850 turbo.

Jeg kender grænserne for hvilke effekter Volvo tillader, så syn er forhåbentlig ikke det store problem, men man kommer over 20% effektgrænsen, hvor man skal betale afgift. Man kan så få en forhåndsafgift på det, men den ser latterlig lav ud som om de ikke fatter man lægger en anden motor i. Jeg ville så gerne høre om der var erfaring for den nogenlunde holdt stik, eller om det ikke er papiret værd det er skrevet på.

Niels

Forfatter:  nibdk [ 09 nov 2005, 14:41 ]
Titel: 

Ikke mange der har erfaring med det.

Kører man bare "ulovligt" uden at sige noget og håber det aldrig bliver opdaget?

Niels

Forfatter:  Morten VJ [ 09 nov 2005, 19:53 ]
Titel: 

Told og skvat har jo lidt svært ved at afgiftbestemme såddan en svend, da karossen ikke findes med såddan en motor.
Men jeg mener at have læst, og hørt at forhåndsvurderingen ikke er helt forbi, normalt vurdere de et højere beløb, en det reelle.
Din redning kan være at man anser bilen for ødelagt, og derfor er mindre værd en en standart 760 turbo.
Hvilket er meget sandsynligt.
MVH

Morten

Forfatter:  nibdk [ 09 nov 2005, 20:12 ]
Titel: 

Man kan godt få en forhåndsvurdering på det, men den er ikke bindende og så vurderer jeg det er for usikkert.
Skal der betales afgift er det af salgsprisen for en sådan bil hos en forhandler. Hvad er den for en 760 turbo fra 85-85 med anden motor, 25.000 eller 50.000? Svært at svare på og derfor risikabelt.

Derfor ville jeg høre om andres erfaringer, uanset hvilket bilmærke, der er jo mange der bygger eller har planer.

Niels

Forfatter:  HenrikGM [ 09 nov 2005, 21:12 ]
Titel: 

Livrem og seler: HOLD DIG TIL STD BILER.

Alt i livet har en risiko, men hvis du vil have en vurdering af hvor stor den risiko egentligt er, så prøv at tøffe ind til 5 forskellige forhandlere og spørg dem om de vil købe en gammel baghjulstrukken volvo med en 850motor i, og hvad de vil give for bilen, i klargjort og nysynet stand.

T&S´s forhåndsvurdering er sjældent helt ude i skoven. NÅR den er så er det som regel fordi folk "bare har lagt en anden motor i", og når T&S ser bilen er det ikke en 242L, men derimod en topudstyret 240Turbo med hele svineriet. SÅ får de en overraskelse.

Skriv præcist og konkret, hvad der ønskes lavet, incl diverse dokumentation, så får du også en pris der holder ret godt. Typiskt for højt.

Forfatter:  nibdk [ 09 nov 2005, 21:24 ]
Titel: 

Livrem og seler er måske rigtigt beskrevet, måske skulle man bare gå i krig. Jeg har nu også overvejet det en del, og fået en afgift, jeg synes bare at 7000 kr for en 82ér 760 var meget lavt, men måske er de ligeglade med hvilken motor den har.

Grunden til at spørge her i gruppen, var netop at få en viden om andres erfaring med afgifter, hellere lige spørge inden man går igang end bagefter.

Niels

Forfatter:  HenrikGM [ 09 nov 2005, 22:06 ]
Titel: 

Jeg er bekendt med at der lige er betalt 5500dkr for at få lov at lægge en V8 i en 142, så dine 7000 skal såmen nok blive sat ned. Det er så gammel en bil at den ikke har den store værdi....

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/