Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 jun 2025, 01:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 feb 2006, 17:03 
øhejsa jeg vil lige
høre jeg har en volvo B 230 FT 98 motor kan jeg bare godt set en TD04-18T
turbo lader på og vil jeg få noget ud af det? jeg vil godt ha at den bliver
så hurtiger fra 0-100 og mellem acceleration hvad kan jeg ellers gøre jeg vil
ikke over 0.8 bar i tryk jeg had kun plander om at skift turbo og chip og luftfliter og udstødning
kan det gå eller hvad
kun godt tænke mig at komme ned på 6-7 sek fra 0-100


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 04 feb 2006, 18:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
volvo B230ft skrev:
øhejsa jeg vil lige
høre jeg har en volvo B 230 FT 98 motor kan jeg bare godt set en TD04-18T
turbo lader på og vil jeg få noget ud af det? jeg vil godt ha at den bliver
så hurtiger fra 0-100 og mellem acceleration hvad kan jeg ellers gøre jeg vil
ikke over 0.8 bar i tryk jeg had kun plander om at skift turbo og chip og luftfliter og udstødning
kan det gå eller hvad
kun godt tænke mig at komme ned på 6-7 sek fra 0-100


Hvad må det koste?

Nej, du slippe ikke med bare at kaste en større turbo på, men lige præcist den motor er nem at hente mange hk på.

Bla 4 større dyser skal til.-

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2006, 18:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Her er et forslag fra et svensk forum

http://forum.turboperformanceclub.com/v ... hp?t=26326

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2006, 23:48 
HenrikGM skrev:
volvo B230ft skrev:
øhejsa jeg vil lige
høre jeg har en volvo B 230 FT 98 motor kan jeg bare godt set en TD04-18T
turbo lader på og vil jeg få noget ud af det? jeg vil godt ha at den bliver
så hurtiger fra 0-100 og mellem acceleration hvad kan jeg ellers gøre jeg vil
ikke over 0.8 bar i tryk jeg had kun plander om at skift turbo og chip og luftfliter og udstødning
kan det gå eller hvad
kun godt tænke mig at komme ned på 6-7 sek fra 0-100


Hvad må det koste?

Nej, du slippe ikke med bare at kaste en større turbo på, men lige præcist den motor er nem at hente mange hk på.

Bla 4 større dyser skal til.-


det må koste det det koster har du nogen gode ider?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2006, 10:00 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Større turbo, større udstødningssystem, gerne 3", større intercooler, større dyser, og enten en chipning(du skal til sverige!) eller en helt andet motorstyring der kan håndtere den nye motor.

Så laver den typisk en del hk, sådan en svend. Dit næste problem bliver transmission, dvs kobling, gearkasse og gummibøsninger i bagtøj/motor.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2006, 13:01 
HenrikGM skrev:
Større turbo, større udstødningssystem, gerne 3", større intercooler, større dyser, og enten en chipning(du skal til sverige!) eller en helt andet motorstyring der kan håndtere den nye motor.

Så laver den typisk en del hk, sådan en svend. Dit næste problem bliver transmission, dvs kobling, gearkasse og gummibøsninger i bagtøj/motor.


okay jeg har en M51 gearkasse den skul kun klare det ?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2006, 14:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
hvilken bil er motoren tiltænkt.

Og en m52 gearkasse er som såddan en getrag, som er stærk nok.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2006, 17:12 
Morten VJ skrev:
hvilken bil er motoren tiltænkt.

Og en m52 gearkasse er som såddan en getrag, som er stærk nok.

MVH

Morten


motor skal i en volvo 240 fra 86 men den skul kun hold til at kun køre være dag


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2006, 17:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Så har du jo kun 3 Hoved problemer tilbage.
Toldvæsen, de kræver nok en avgift.
Biltilsynet kræver nok at maks effekten er på 220 hk.
Og til sidst koblingsnarvet, at finde en 240 mm narv det passer på svinghjul, og til gerkasse akslen er ikke bare lige.
Da det ikke lige umiddelbart findes.
Det kræver nok en udskiftning af svinghlul til en ældre årgang, men stadig med hullerne til krumtaps giveren.
Medmindre du har tænkt på en programmerbar motorstyring.
Hvis ikke er en M90 gearkasse nærmest plug and play.

Mulighederne er mange, og jeg står selv overfor samme valg, mht gearkasse.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2006, 19:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Geografisk sted: Frederikssund
Afgift er nok begrænset på en så gammel bil.
Effektgrænsen skal man selv dokumentere, så man må finde papirerne frem, måske via kontakt til Volvo Danmark kan man få en seddel på hvad er er lovligt, det har kunnet lade sig gøre for år tilbage ved at ringe til Flemming Bertore, om han stadig er der ved jeg ikke.

Angående kobling og gear så kan du prøve at høre med Henrik Ølsgaard. Han har bygget en 240 med M51 gearkasse og 240 mm kobling på et svinghjul fra en B230.
Billede
Jeg mener han fik det hele ordnet hos http://www.autobremsen.dk.

Kan se på http://www.volvo240.dk/main.asp?f=193, at hans klubracer er brændt ned, surt surt, han har brugt mange timer på den bil og motor. Var faktisk ikke klar over han var skiftet fra turbo til kompressor. Den mand har aldrig manglet ideer.

Niels


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team