Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
flange til t25 http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=14768 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | Gæst [ 15 jan 2006, 21:11 ] |
Titel: | flange til t25 |
hvorfor laver h daugbjerg en flange til garrett t25, som ikke har et hul der er stort nok, så wastegaten kan åbne helt?? nogen der har oplevet det samme?? men unoen trækker nu meget godt over 4500r/min ![]() |
Forfatter: | grydesvamp [ 15 jan 2006, 21:13 ] |
Titel: | |
ja min kan heller ikke åbne helt men den får lige nogle smæk med luft sliberen og så må det være godt... |
Forfatter: | Gæst [ 15 jan 2006, 21:15 ] |
Titel: | |
Det burde min nok også have fået inden den blev monteret ![]() Men troede egentlig det var total i orden stumper man fik der fra.. |
Forfatter: | grydesvamp [ 16 jan 2006, 07:59 ] |
Titel: | |
har hørt om baladen før men håber det kommer til at spille...har brugt et 2,5" rør og så klemt og banket på enden af røret indtil alle bolterne kunne gå i og så passer det lige med at det- kan dække hullet i flancen helt.. skal som sagt bare lige ha slebet lidt af.. skal bare lige ha fundet tid til det har jo fået nyt kvindfolk.. og hun skal jo lige udsættes for en overdosis mig inden jeg smutter i garagen.. |
Forfatter: | duckstar [ 16 jan 2006, 08:51 ] |
Titel: | |
Jeg har samme issue. Købte en T25 og kom derfra før jeg opdagede at flangen er typen der kun er slebet en sliske i som skulle lede udstødningsgassen ud i forrøret. Afstanden er kun et par mm. og wastegaten kan slet ikke åbne nok. Scanturbo siger at det ikke betyder noget, men en af mine venner monterede også en T25 på en Uno 1,4 og den udviklede ladetrykket underligt og det blev ikke begrænset af wastegaten tilstrækkeligt. Ladetrykket steg ganske enkelt sammen med omdrejningerne over 4.500 omdr.. Efter at han med 4 timer og en nedstryger fik lavet hullet større og wastegate igen kunne åbne tilstrækkeligt, kører den som en drøm.. Flangen fra GT25 passer ikke, da hullet indeni er for stort og ikke dækker udstødningssidens påspænding. |
Forfatter: | grydesvamp [ 16 jan 2006, 10:46 ] |
Titel: | |
duckstardeluxe skrev: Jeg har samme issue.
Efter at han med 4 timer og en nedstryger fik lavet hullet større og wastegate igen kunne åbne tilstrækkeligt, kører den som en drøm.. ved du hvor meget han fjernede ? om det bare var det skrå stykke han sleb væk eller om han fjernede mere materiale fra flancen? |
Forfatter: | duckstar [ 16 jan 2006, 11:11 ] |
Titel: | |
Han fjernede så det passer med bespændingsfladen på laderen, altså så meget som muligt. |
Forfatter: | grydesvamp [ 16 jan 2006, 12:22 ] |
Titel: | |
tænkte nu nermere om han bare fjernede en hel del af det skrå stykke eller om han bare lavede så stort et hul som muligt ? |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 16 jan 2006, 12:40 ] |
Titel: | |
Har en kammerat med samme problemer med en T3 Trim60. Et større udstødningshus fra en cossi gav mere spillerum til wastegaten, og kunne dermed smide trykket bedre, fremfor give stigende tryk ved højere omdrejninger. Det er ikke sjovt når trykket stiger ukontrollabelt, kan skabe en masse ballade ![]() Daniel. |
Forfatter: | duckstar [ 16 jan 2006, 13:57 ] |
Titel: | |
Grydefætter: Fjernede så meget som muligt. |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |