Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 07 jun 2025, 15:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 02 feb 2006, 19:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Skal bruge en pumpe der kan gi en del benzin, skal bruges på 325(e30) med turbo..

Har selv kigget på de 3 her, men vil lige høre jeres mening om dem..

1: 0580 254 984 Bosch Pumpe Extern Aluminium 265L/ 5 bar Til slange i serie..

2: 0580 254 044 Bosch Pumpe Extern Aluminium 270L/ 7 bar Til slange i serie..

3: 255L Walbro Benzinpumpe
Extern pumpe
Leveres med monteringskit
255L/time ved 12.5Volt ved 3bars benzintryk, pumpen trykker op til 9bar

Martin..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2006, 19:52 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Martin! skrev:
Skal bruge en pumpe der kan gi en del benzin, skal bruges på 325(e30) med turbo..

Har selv kigget på de 3 her, men vil lige høre jeres mening om dem..

1: 0580 254 984 Bosch Pumpe Extern Aluminium 265L/ 5 bar Til slange i serie..

2: 0580 254 044 Bosch Pumpe Extern Aluminium 270L/ 7 bar Til slange i serie..

3: 255L Walbro Benzinpumpe
Extern pumpe
Leveres med monteringskit
255L/time ved 12.5Volt ved 3bars benzintryk, pumpen trykker op til 9bar

Martin..


Mening: Ingen af de omtalte pumper kan levere de mængder du snakker om. INGEN.
Hvor har du fået de fantasiopgivelser fra?

Måske pumperne kan hvis du forsyner dem med 24volt..... :evil:

Dernæst; hvad skal du rent faktisk bruge? Jeg tvivler lidt på at du skal bruge en 044 pumper der leverer 200liter/minut v 5bar, men lad os da høre. Hvilke dyser har du i, hvilken turbo og hvilken effekt er det du skal nå?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2006, 19:59 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Martin; prøv flg:

Søg i forummet på : pumpe and 044

Så vil du bla finde dette:

Pumpeinfo:

Fuel Pump Technical Data
Part Number Flow Qty liters/hour (pressure) Inlet Connection Outlet Connection Length (mm) Diameter (mm) Max Power Cons (Amps) Electrical Connection (-/+)
0 580 254 023 168 (5 Bar) open base M10 x 1.0 169 60 10 M5/M6
0 580 254 040 102 (6.5 Bar) open base M10 x 1.0 169 60 11 M5/M6
0 580 254 044 200 (5 Bar) M18 x 1.5 M12 x 1.5 196 60 15.5 M5/M6
0 580 254 046 207 (3 Bar) M14 x 1.5 M12 x 1.5 (F) 169 60 10.5 M4/M5
0 580 254 053 175 (5 Bar) 12mm (3/8") M12 x 1.5 180 60 11.5 M4/M5
0 580 254 909 148 (5 Bar) 12mm (3/8") M12 x 1.5 180 60 10 M4/M5
0 580 254 910 130 (5 Bar) 15mm (1/2") M12 x 1.5 203 60 10 M4/M5
0 580 254 911 95 (4 Bar) 15mm (1/2") M12 x 1.5 199 52 5.2 M4/M5
0 580 254 975 165 (5 Bar) 15mm (1/2") M12 x 1.5 (F) 180 60 10 M4/M5
0 580 254 979 165 (5 Bar) M14 x 1.5 M12 x 1.5 (F) 168 60 10 M4/M5
0 580 254 984 165 (5 Bar) 12mm (3/8") M12 x 1.5 (F) 180 60 10 M4/M5
0 580 464 069 98 (4 Bar) 12mm (3/8") M12 x 1.5 186 60 7 M4/M5
0 580 464 070 130 (3 Bar) 12mm (3/8") 8 mm (5/16") 175 52 6.5 M4/M5
0 580 205 413 200 (8 Bar) M18 x 1.5 M12 x 1.5 196 60 15.5 M5/M6


Se, så er al mystik trukket ud af den diskussion, men jeg vil meget gerne høre hvem det er der har bildt dig ind at de pumper du nævnte kunne leverere disse brutale mængder bensin.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2006, 20:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
HenrikGM skrev:
Martin! skrev:
Skal bruge en pumpe der kan gi en del benzin, skal bruges på 325(e30) med turbo..

Har selv kigget på de 3 her, men vil lige høre jeres mening om dem..

1: 0580 254 984 Bosch Pumpe Extern Aluminium 265L/ 5 bar Til slange i serie..

2: 0580 254 044 Bosch Pumpe Extern Aluminium 270L/ 7 bar Til slange i serie..

3: 255L Walbro Benzinpumpe
Extern pumpe
Leveres med monteringskit
255L/time ved 12.5Volt ved 3bars benzintryk, pumpen trykker op til 9bar

Martin..


Mening: Ingen af de omtalte pumper kan levere de mængder du snakker om. INGEN.
Hvor har du fået de fantasiopgivelser fra?

Måske pumperne kan hvis du forsyner dem med 24volt..... :evil:

Dernæst; hvad skal du rent faktisk bruge? Jeg tvivler lidt på at du skal bruge en 044 pumper der leverer 200liter/minut v 5bar, men lad os da høre. Hvilke dyser har du i, hvilken turbo og hvilken effekt er det du skal nå?


1-2. er fra www.scanturbo.dk/
3. www.nordicturbo.dk

Dyser er ikke fundet endnu, men omkring 450ml
Turboren er en GT2860rs(skulle være god for ca 340 hk)
Håber selv på ca 300hk

Hvad pumpe ville du anbefale, det skal lige siges af der nok kommer flere hk i den senere.. Så pumpen skal gerne kunne klare nogle flere..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2006, 20:03 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Indlæg: 290
Geografisk sted: dk
martin..

std. 325pumpen kan sagtens lev op til små 400hk
og m3 pumpen som passer i tanken kan holde tryk på 4bar
så med mindre du vil op og have 6-700 hk skulle en m3 pumpe nok kunne klare det


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2006, 20:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
HenrikGM skrev:
Martin; prøv flg:

Søg i forummet på : pumpe and 044

Så vil du bla finde dette:

Pumpeinfo:

Fuel Pump Technical Data
Part Number Flow Qty liters/hour (pressure) Inlet Connection Outlet Connection Length (mm) Diameter (mm) Max Power Cons (Amps) Electrical Connection (-/+)
0 580 254 023 168 (5 Bar) open base M10 x 1.0 169 60 10 M5/M6
0 580 254 040 102 (6.5 Bar) open base M10 x 1.0 169 60 11 M5/M6
0 580 254 044 200 (5 Bar) M18 x 1.5 M12 x 1.5 196 60 15.5 M5/M6
0 580 254 046 207 (3 Bar) M14 x 1.5 M12 x 1.5 (F) 169 60 10.5 M4/M5
0 580 254 053 175 (5 Bar) 12mm (3/8") M12 x 1.5 180 60 11.5 M4/M5
0 580 254 909 148 (5 Bar) 12mm (3/8") M12 x 1.5 180 60 10 M4/M5
0 580 254 910 130 (5 Bar) 15mm (1/2") M12 x 1.5 203 60 10 M4/M5
0 580 254 911 95 (4 Bar) 15mm (1/2") M12 x 1.5 199 52 5.2 M4/M5
0 580 254 975 165 (5 Bar) 15mm (1/2") M12 x 1.5 (F) 180 60 10 M4/M5
0 580 254 979 165 (5 Bar) M14 x 1.5 M12 x 1.5 (F) 168 60 10 M4/M5
0 580 254 984 165 (5 Bar) 12mm (3/8") M12 x 1.5 (F) 180 60 10 M4/M5
0 580 464 069 98 (4 Bar) 12mm (3/8") M12 x 1.5 186 60 7 M4/M5
0 580 464 070 130 (3 Bar) 12mm (3/8") 8 mm (5/16") 175 52 6.5 M4/M5
0 580 205 413 200 (8 Bar) M18 x 1.5 M12 x 1.5 196 60 15.5 M5/M6


Se, så er al mystik trukket ud af den diskussion, men jeg vil meget gerne høre hvem det er der har bildt dig ind at de pumper du nævnte kunne leverere disse brutale mængder bensin.


Fin data du kom med der, det vil jeg lige gemme.. De tal jeg skrev om pumperne er inde fra deres sider..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2006, 20:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
vognbjerg skrev:
martin..

std. 325pumpen kan sagtens lev op til små 400hk
og m3 pumpen som passer i tanken kan holde tryk på 4bar
så med mindre du vil op og have 6-700 hk skulle en m3 pumpe nok kunne klare det


Ok har bare hørt de ikke kan være med i lænden..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2006, 20:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Så lige noget andet, nu er min med org. pumpe i tanken.. Og nu når der skal en mere i, skal den så sidde så tæt på tanken som muligt eller må den godt sidde i motor-rummet..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2006, 20:36 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Martin! skrev:
Så lige noget andet, nu er min med org. pumpe i tanken.. Og nu når der skal en mere i, skal den så sidde så tæt på tanken som muligt eller må den godt sidde i motor-rummet..


Så tæt på tanken, og i serie med din eksisterende, hvis den kan fungere som fødepumpe.

Nu er det jo sådan at du jo fint kan eftermontere det når den eksisterende bliver for lille, så hvorfor ikke vente indtil det er nødvendigt?

Hvis du monterer MS og et trykmanometer i din fuelrail, så kan du jo sagtens holde styr på om det nu rent faktisk også er nødvendigt.

Hvis det ikke er et reelt problem, hvorfor så putte penge idet? Hvis din grund er "at du har hørt den var for lille", så skal du nok til at tænke dig om, hvis du ikke er på et unlimited budget, for din turbo bliver jo så også snart for lille(hvis den ikke allerede er det;-))

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2006, 20:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
HenrikGM skrev:
Martin! skrev:
Så lige noget andet, nu er min med org. pumpe i tanken.. Og nu når der skal en mere i, skal den så sidde så tæt på tanken som muligt eller må den godt sidde i motor-rummet..


Så tæt på tanken, og i serie med din eksisterende, hvis den kan fungere som fødepumpe.

Nu er det jo sådan at du jo fint kan eftermontere det når den eksisterende bliver for lille, så hvorfor ikke vente indtil det er nødvendigt?

Hvis du monterer MS og et trykmanometer i din fuelrail, så kan du jo sagtens holde styr på om det nu rent faktisk også er nødvendigt.

Hvis det ikke er et reelt problem, hvorfor så putte penge idet? Hvis din grund er "at du har hørt den var for lille", så skal du nok til at tænke dig om, hvis du ikke er på et unlimited budget, for din turbo bliver jo så også snart for lille(hvis den ikke allerede er det;-))


Ok ja hved godt det med den turbo, snakkede bare med en del der sagde det lige var sådan en man skulle ha til og lave ca 280hk.. men vil nu prøve om det ikke kan kører..

Ja måske god ide og spare pengene i første omgang, nu er den pumpe vognbjerg snakkede om nok den fra gammel model 325(hvor den ikke sidder i tanken) og de skulle kunne gi en del mare end den jeg har i tanken..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team