Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jun 2025, 15:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 02 feb 2006, 09:49 
Offline

Tilmeldt: 07 dec 2004, 10:22
Indlæg: 10
Hej,

Jeg vil lige høre jeres mening mht. 2 muligheder.

Det hele startede med at jeg skulle have monteret turbo på min gamle bil, det var en Mitsubishi carisma 1,8. men der var flere ting som jeg også gerne ville have lavet om så jeg besluttede mig for at købe en ny bil, nemlig en Peugeot 406 coupe 3,0 v6, dette var min drømme bil, som jeg altid have villet have, det lykkes mig at finde en billig og jeg havde faktisk penge til at monter turbo på den. Det har jeg faktisk haft et emne kørende om her inde med.
Nu tvivler jeg på om det kan betale sig at monter turbo på Peugeot eller om jeg skal smide nogle flere penge i og så købe en ny bil, men hvilken? En Toyota Supra, en Nissan 300 ZX. Det er ikke nemt for meget taler for at købe en ny, mens meget også taler for at beholde min bil og monter turbo på den.

Lille oversigt over + og – med købe af ny bil.
- koster mange penge
- skal til at sælge den gamle bil
- skal til at afmonter anlæg og andet udstyr.
- dårligere køre komfort og ældre bil
+ får ny bil, det er jo altid spændende
+ der er monteret turbo, og der kan nemt tunes videre
+ skal til at importer bil og få den indregistreret


Hvad ville i gøre?

Mvh emil


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2006, 11:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Indlæg: 323
Geografisk sted: kbh
Det er vel et spørgsmål om hvad du vil....

1. Der er helt sikkert en masse problemer med en N/A-turbo tuning, det kan lade sig gøre, men på bekostning af en masse tid og $$$ - og er det lovligt!? (koldsved med en panser i motorrummet, forsikring osv) men det er jo drømmebilen......?Meeen det er jo så cool når det virker, "on of a kind"

2. Lade den være, og nyde drømme vognen som den er..??

3. Turbobil - du har det første trin på tuningsstigen, og der er intet ulovligt - men det bliver typisk ikke biligere af det, der er altid plads til en ny større intercooler, højt lade tryk og det der skal til for flere HK, - og det koster :)

- selv har er jeg stoppet med planerne om eftermontert turbo, anden motor osv - og købt en med turbo...... det hele er så meget nemmere når der står turbo på reg attesten :wink:

_________________
RS-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2006, 11:56 
behold dog din 406 coupe den er da 100 gange kønnere end en supra og en nissan 300zx


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2006, 12:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 145
Geografisk sted: København
Nu synes jeg jo at 406 coupé er en super lækker bil. Så jeg ville nok beholde den uden at montere turbo. Der kan komme en masse bøvl ud af at eftermontere. (tror mig, har prøvet det)

Men hvis du har besluttet dig for at du vil have turbo, så bør du skifte den ud med en der turbo monteret fra fabrikken. Da det som tidligere nævnt, er så meget nemmere at have med at gøre.

Personligt ville jeg beholde coupé'en....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2006, 14:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Indlæg: 591
Geografisk sted: Slagelse
Jeg ville helt sikkert se mig om efter en anden vogn hvis du vil ha turbo på. En Nissan 200SX S14 med 2 liters turbo motor kunne også være en mulighed. Kan blive sindsyg lækker sådan en.

_________________
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2006, 14:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 239
Geografisk sted: København
Hvis drømmen er en bil med turbo, så skal du klart købe en hvor turboen er monteret fra fabriken... Det gør det så UTROLIGT meget letter i alle hensende.
1. Det er lovligt, så ingen diskotion når man bliver stoppet ( Og det gøre man jo :? )
2. Der kan meget nemt hentes flere HK
3. De biler du nævner er da super slæder ... :twisted:

Mums en Nissan 300 :twisted:

_________________
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2006, 14:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Du kan sælge V6´erne købe en 406 coupe 2,0L og smide 2,0 turbo motoren i fra en alm. 406, og det kan du få godkendelse på fra Peugeot importøren. Så har du drømme bilen og turboen :wink:

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2006, 14:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Indlæg: 591
Geografisk sted: Slagelse
En Fiat Coupé Turbo ku også være en mulighed hvis du vil ha fwd, og ellers er der jo både VW og Audi. Der er da lækker komfort i

_________________
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2006, 15:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 145
Geografisk sted: København
martin306xsi skrev:
Du kan sælge V6´erne købe en 406 coupe 2,0L og smide 2,0 turbo motoren i fra en alm. 406, og det kan du få godkendelse på fra Peugeot importøren. Så har du drømme bilen og turboen :wink:


Kan han ikke gøre det med v6'eren? Altså smide turbo motoren i hans nuværende bil? Eller var det for at få nogen penge fri, da 2,0'eren koster mindre end v6'eren? Tænkte nemlig på det samme, men var i tvivl om det kunne godkendes...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2006, 16:23 
Offline

Tilmeldt: 07 dec 2004, 10:22
Indlæg: 10
Det er rart at se at det ikke er så enkelt. kan jeg se ud fra de forskellige svar.

jeg har kigget en del på fiat coupe, som jeg endelig helt havde glemt. eneste minus er nok at den er forhjul trukken ligesom min peugeot, så HK grænser ligger lidt lavere, men det kan godt være det er for det bedste:)

men kigger lige lidt nærmer.. jeg forstå dog ikke hvorfor der er en inde på bilbasen der skriver at den er med 6 gear!
http://www.bilbasen.dk/biler/private/sh ... 486&page=1

ide med at sælge min v6, så købe en 2,0 og derefter ligge en 2,0 turbo i er nok lidt for lang, og jeg vil mene at jeg midster for meget ved det..

mvh emil


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team