Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 maj 2025, 22:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 feb 2006, 18:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Står og skal ha sådan en, hvad mærke/model vi i anbefale..

Har selv kigget på den her..

Malpassi model 388

Justerbar 2:1 benzintryksregulator.
Denne regulator er med dobbelt membran, og kan klare meget store tryk.
Perfekt til brug ved ombygning af sugemotor til turbo/kompressor motor.
Til montering direkte i dysebro, som erstatning af original trykregulator
Billede

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2006, 20:20 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Martin! skrev:
Står og skal ha sådan en, hvad mærke/model vi i anbefale..

Har selv kigget på den her..

Malpassi model 388

Justerbar 2:1 benzintryksregulator.
Denne regulator er med dobbelt membran, og kan klare meget store tryk.
Perfekt til brug ved ombygning af sugemotor til turbo/kompressor motor.
Til montering direkte i dysebro, som erstatning af original trykregulator
Billede


Hvad fejler den originale?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2006, 20:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
HenrikGM skrev:
Martin! skrev:
Står og skal ha sådan en, hvad mærke/model vi i anbefale..

Har selv kigget på den her..

Malpassi model 388

Justerbar 2:1 benzintryksregulator.
Denne regulator er med dobbelt membran, og kan klare meget store tryk.
Perfekt til brug ved ombygning af sugemotor til turbo/kompressor motor.
Til montering direkte i dysebro, som erstatning af original trykregulator
Billede


Hvad fejler den originale?


Den originale er der ikke noget med, andet man ikke kan stille trykket..
Og efter hvad jeg har læst mig frem til skal der en Justerbar på, når der efter monteres turbo..

Eller er det mig der er helt galt på den..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2006, 20:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Det behøver man ikke umiddelbart... En 3bar's regulator vil f.eks. garanteret være ganske fin. Den vil jo øge trykket i takt med ladetrykket uanset...
På saab 16v turbo-motorer skifter man gerne fra en 2.5bars standard regulator til en 3.0 fra en 16v suge-motor... Giver mere tryk over dyserne!
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2006, 21:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Ok men det er bare for vis man løber ind i problemer senere, så er det jo nemt og bare kunne justere op for den.. Så meget koster sådan en heller ikke..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2006, 21:14 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
2:1 regulator.....

har du funderet over hvad sådan een gør ifht en original regulator med 1:1?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2006, 21:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
HenrikGM skrev:
2:1 regulator.....

har du funderet over hvad sådan een gør ifht en original regulator med 1:1?


Nej det har jeg ikke, men er det sådan du kan gi en forklaring på det..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2006, 21:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg kan godt fungere som stand in for Henrik.
En 1-1 regulator sørger for et konstant tryk forskel over dysen.
Feks,
1 bar i manifold tryk=3 bar i benzintryk. også kendt som grundtrykket
0,5 bar i maniflden 2,5 bar i benzintryk
1,5 bar i manifolden 3,5 bar i benzintryk

En progrssiv 2-1 virker således.

1 bar i manifoldet 3 bar i benzintryk grund tryk
0,5 bar i manifoldet 2 bar i benzintryk
1,5 bar i manifoldet 4 bar i benzintryk

Gæt selv hvad der sker i tomgang-dellast området, når du bevist magre ud, for ikke at tale om dysens forstøvning ved lave tryk.

Hvis man endelig vil bruge sådda en fætter så sæt den efter den originale regulator, så er man sikker på at den originale styring virker som den skal.

Bosch er faktisk leveringsdygtige i justerbare 1-1 regulatore.

Et lille link
http://www.bosch-motorsport.com/en/aktu ... ator3.shtm

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2006, 21:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Morten VJ skrev:
Jeg kan godt fungere som stand in for Henrik.
En 1-1 regulator sørger for et konstant tryk forskel over dysen.
Feks,
1 bar i manifold tryk=3 bar i benzintryk. også kendt som grundtrykket
0,5 bar i maniflden 2,5 bar i benzintryk
1,5 bar i manifolden 3,5 bar i benzintryk

En progrssiv 2-1 virker således.

1 bar i manifoldet 3 bar i benzintryk grund tryk
0,5 bar i manifoldet 2 bar i benzintryk
1,5 bar i manifoldet 4 bar i benzintryk

Gæt selv hvad der sker i tomgang-dellast området, når du bevist magre ud, for ikke at tale om dysens forstøvning ved lave tryk.

Hvis man endelig vil bruge sådda en fætter så sæt den efter den originale regulator, så er man sikker på at den originale styring virker som den skal.

Bosch er faktisk leveringsdygtige i justerbare 1-1 regulatore.

Et lille link
http://www.bosch-motorsport.com/en/aktu ... ator3.shtm

MVH

Morten


Ok og takker.. Det vil sige af det er en 1:1 model man skal ha fat i.. Skrev bare til RH hvad for en man skulle vælge, for de har to modeller og det var den her model 388 man skulle bruge..

De har også den her, men også en 2:1

Malpassi model 384

Justerbar 2:1 benzintryksregulator.
Denne regulator er med dobbelt membran, og kan klare meget store tryk.
Perfekt til brug ved ombygning af sugemotor til turbo/kompressor motor.
Universal, monteres på returslangen

Hvad bruges sådan en 2:1 så til..?

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2006, 22:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Martin! skrev:
Morten VJ skrev:
Jeg kan godt fungere som stand in for Henrik.
En 1-1 regulator sørger for et konstant tryk forskel over dysen.
Feks,
1 bar i manifold tryk=3 bar i benzintryk. også kendt som grundtrykket
0,5 bar i maniflden 2,5 bar i benzintryk
1,5 bar i manifolden 3,5 bar i benzintryk

En progrssiv 2-1 virker således.

1 bar i manifoldet 3 bar i benzintryk grund tryk
0,5 bar i manifoldet 2 bar i benzintryk
1,5 bar i manifoldet 4 bar i benzintryk

Gæt selv hvad der sker i tomgang-dellast området, når du bevist magre ud, for ikke at tale om dysens forstøvning ved lave tryk.

Hvis man endelig vil bruge sådda en fætter så sæt den efter den originale regulator, så er man sikker på at den originale styring virker som den skal.

Bosch er faktisk leveringsdygtige i justerbare 1-1 regulatore.

Et lille link
http://www.bosch-motorsport.com/en/aktu ... ator3.shtm

MVH

Morten


Ok og takker.. Det vil sige af det er en 1:1 model man skal ha fat i.. Skrev bare til RH hvad for en man skulle vælge, for de har to modeller og det var den her model 388 man skulle bruge..

De har også den her, men også en 2:1

Malpassi model 384

Justerbar 2:1 benzintryksregulator.
Denne regulator er med dobbelt membran, og kan klare meget store tryk.
Perfekt til brug ved ombygning af sugemotor til turbo/kompressor motor.
Universal, monteres på returslangen

Hvad bruges sådan en 2:1 så til..?

til dette Citat
Hvis man endelig vil bruge sådda en fætter så sæt den efter den originale regulator, så er man sikker på at den originale styring virker som den skal.
citat slut.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team