Morten VJ skrev:
Jeg kan godt fungere som stand in for Henrik.
En 1-1 regulator sørger for et konstant tryk forskel over dysen.
Feks,
1 bar i manifold tryk=3 bar i benzintryk. også kendt som grundtrykket
0,5 bar i maniflden 2,5 bar i benzintryk
1,5 bar i manifolden 3,5 bar i benzintryk
En progrssiv 2-1 virker således.
1 bar i manifoldet 3 bar i benzintryk grund tryk
0,5 bar i manifoldet 2 bar i benzintryk
1,5 bar i manifoldet 4 bar i benzintryk
Gæt selv hvad der sker i tomgang-dellast området, når du bevist magre ud, for ikke at tale om dysens forstøvning ved lave tryk.
Hvis man endelig vil bruge sådda en fætter så sæt den efter den originale regulator, så er man sikker på at den originale styring virker som den skal.
Bosch er faktisk leveringsdygtige i justerbare 1-1 regulatore.
Et lille link
http://www.bosch-motorsport.com/en/aktu ... ator3.shtmMVH
Morten
Ok og takker.. Det vil sige af det er en 1:1 model man skal ha fat i.. Skrev bare til RH hvad for en man skulle vælge, for de har to modeller og det var den her model 388 man skulle bruge..
De har også den her, men også en 2:1
Malpassi model 384
Justerbar 2:1 benzintryksregulator.
Denne regulator er med dobbelt membran, og kan klare meget store tryk.
Perfekt til brug ved ombygning af sugemotor til turbo/kompressor motor.
Universal, monteres på returslangen
Hvad bruges sådan en 2:1 så til..?