Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Passer en 1,8i top på en 2,0 motor, begge biler er Vectra A.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=14997
Side 1 af 1

Forfatter:  JK [ 05 feb 2006, 21:31 ]
Titel:  Passer en 1,8i top på en 2,0 motor, begge biler er Vectra A.

Er der nogen der ved om en top fra en 1,8i 8v passer på en 2,0 8v Vectra A ?? Begge biler er Vectra A.

Forfatter:  Slavteren [ 06 feb 2006, 01:07 ]
Titel: 

det passer på, men der skulle være noget forskel på kanalerne, så det er vist ikke helt optimalt.

Forfatter:  jens [ 06 feb 2006, 08:53 ]
Titel: 

De tidlige 1.8 topper i kadett d og e + manta før 86 har andre indsugningskanaler. S topperne har mindre ventiler end e/i. Hvis Du skal øge kompression kan man svejse brændkamrene på 2.0 topperne så de får ren hjerteform istedet for den 2-3 mm fordybning de har men et stort arbejde.

Forfatter:  JK [ 06 feb 2006, 20:06 ]
Titel: 

Jeg har nogle stempler til tryk, som passer til en 2,0i. Men min vectra er en 1,8i fra 92. Den har monopoint, så manifolden fra en 2,0i passer ikke. Men om en top fra en 1,8i passede på en 2,0i motor. Så ville jeg høre om der var nogle som viste noget om det. Da jeg også har en kompresser.

Forfatter:  Slavteren [ 06 feb 2006, 22:48 ]
Titel: 

altså du vil bruge en 2,0 blok med andre stempler, eller en 1,8 blok med 2,0 stempler, en 1,8 top og du vil så bruge det originale monopoint? er lidt forvirret nu.

Forfatter:  jens [ 07 feb 2006, 08:30 ]
Titel: 

Det vil ihvertfald give en gevaldig kompressionsænkning med 2.0 stempler sammen med 1.8 krumtap :lol: :lol: De nyere 1.8 topper kan godt bruge multipoint motronic indsug.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/