Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Tændspole spørgsmål http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=15170 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | J.J. [ 22 feb 2006, 23:43 ] |
Titel: | Tændspole spørgsmål |
Kan man skifte sin standard tændspole på 0,45 ohm i primær modstand og 4,5 kohm i sekundær modstand, til en med 0,7 ohm i primær og 4,7 kohm i sekundær? Det jeg tænker på er om tændingsmodulet kan brænde af ved det?? |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 23 feb 2006, 08:05 ] |
Titel: | |
ikke at jeg kan svare alligevel, men oplysninger som hvilken bil og motor der sidder i den samt hvilken bil og motor du har tænkt dig at tage tændspolen fra ville muligvis hjælpe de folk der evt kan svare venlig hilsen Lasse |
Forfatter: | mh [ 23 feb 2006, 10:07 ] |
Titel: | |
det lyder som en meget lille forskel så jeg tror ikke at der sker noget... |
Forfatter: | Gæst [ 23 feb 2006, 11:35 ] |
Titel: | Re: Tændspole spørgsmål |
J.J. skrev: Kan man skifte sin standard tændspole på 0,45 ohm i primær modstand og 4,5 kohm i sekundær modstand, til en med 0,7 ohm i primær og 4,7 kohm i sekundær?
Det jeg tænker på er om tændingsmodulet kan brænde af ved det?? Det kan du saktens uden der sker noget ved det... |
Forfatter: | J.J. [ 23 feb 2006, 15:22 ] |
Titel: | |
Tak for svarene! ![]() |
Forfatter: | HenrikGM [ 23 feb 2006, 18:19 ] |
Titel: | Re: Tændspole spørgsmål |
J.J. skrev: Kan man skifte sin standard tændspole på 0,45 ohm i primær modstand og 4,5 kohm i sekundær modstand, til en med 0,7 ohm i primær og 4,7 kohm i sekundær?
Det jeg tænker på er om tændingsmodulet kan brænde af ved det?? Den brænder næppe af, men gnisten bliver nok svagere. |
Forfatter: | J.J. [ 23 feb 2006, 20:03 ] |
Titel: | |
Hvorfor det? Det har vel noget at gøre med hvilke typer spoler det er. |
Forfatter: | HenrikGM [ 23 feb 2006, 20:08 ] |
Titel: | |
J.J. skrev: Hvorfor det? Det har vel noget at gøre med hvilke typer spoler det er.
Ja. Du skriver at din primærmodstand er mindre. Dette _plejer_ at betyde at ladetiden bliver længere, og hvis dit tændingsmodul ikke er "intellegent" så kører det glad videre med den gamle ladetid, og dermed får du ikke ladet spolen op til max effekt før gnisten kommer. Jeg skriver PLEJER fordi der kan være flere forskellige konstruktioner spoler der opførser sig lidt forskelligt, men som grov tommelfingerregel er primærmodstanden ofte et godt udtryk for spolens potentiale, omend det ikke er helt dækkende. |
Forfatter: | J.J. [ 23 feb 2006, 20:25 ] |
Titel: | |
Jeg skal nemlig ha en kraftigere på, da min gnist bliver for svag ved 1,4 bars ladetryk. Har fået at vide af ham der kører den ind, at det er tændspolen der er problemet. Så har kig på en noget kraftigere fra msd ignition. Denne her: http://www.msdignition.com/coil_blaster ... 2_8223.htm Men primærmodstanden er lidt højere ja. Jeg kan godt finde en der passer godt i primærmodstand, denne her: http://www.msdignition.com/coil_blaster_10_8231.htm Men så passer sekundær modstanden ikke. Den er noget højere. Men det gør måske ikke noget? |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |