Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Turbo valg.. (bmw) http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=15341 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Martin! [ 08 mar 2006, 19:08 ] |
Titel: | Turbo valg.. (bmw) |
Mangler lidt hjælp her, er der nogen der kan sige hvor lade trykket vil værer på en 2,5 12v bmw motor.. Turbo 1: Den første er en gt2860rs Turbo 2: Nr to er en gt3582r Turbo 3: Hvad for en vil i anbefale, vil gerne ha trykket fra 3-5500 omdr ca.. Nr 1 turbo har jeg til og ligge hjemme nu, men er blevet bange for af udstødnings huset er for lillet på den så den kun kommer til og trække fra 2-3500 omdr ca.. Vil gerne hører fra andre der kører med sådan en gt2860rs, om hvad i mener om den.. Her er lidt data om de to første turboèr.. http://www.turbodk.dk/web/web95.asp |
Forfatter: | JPP [ 08 mar 2006, 19:32 ] |
Titel: | |
Du kan få en pejling af hvordan din motor ligger i forhold til en turbo hvis du sammenligner din motors luftmængde og turbo diagrammerne. Hvis du går ind under regnemaskiner og indtaster motorstørrelse, ladetryk og omdrejninger og herefter aflæser lbs/min - så har du en pejling på din luftmængde (læs en pejling). Nu kan du gå i flow mappet for de 2 turboer og se hvordan det ligger i forhold til ladetryk og luftmængde. Hvis du ikke har flow diagrammerne så søg på nettet for garretts produktbrochure - der er de. Det er en pdf. fil. |
Forfatter: | Martin! [ 08 mar 2006, 19:35 ] |
Titel: | |
JakobM skrev: Du kan få en pejling af hvordan din motor ligger i forhold til en turbo hvis du sammenligner din motors luftmængde og turbo diagrammerne. Hvis du går ind under regnemaskiner og indtaster motorstørrelse, ladetryk og omdrejninger og herefter aflæser lbs/min - så har du en pejling på din luftmængde (læs en pejling). Nu kan du gå i flow mappet for de 2 turboer og se hvordan det ligger i forhold til ladetryk og luftmængde.
Hvis du ikke har flow diagrammerne så søg på nettet for garretts produktbrochure - der er de. Det er en pdf. fil. Ok takker, det vil jeg lige prøve.. Nu kan jeg se du selv kører med sådan en gt2860rs.. Hvad mener du om den..? |
Forfatter: | JPP [ 08 mar 2006, 19:38 ] |
Titel: | |
Jeg har ikke fået min mappet ind endnu så jeg har kun kørt med meget lavt ladetryk. Venter på det gode vejr ![]() Jeg finder lige turbo diagrammerne for de to turboer og smider dem op her. |
Forfatter: | JPP [ 08 mar 2006, 19:38 ] |
Titel: | |
Hvilket ladetryk regner du med at ville køre med? |
Forfatter: | Martin! [ 08 mar 2006, 19:41 ] |
Titel: | |
JakobM skrev: Det afhænger meget at dit ladetryk - Hvilket ladetryk regner du med at ville køre med?
Regner med 0,9-1 bar |
Forfatter: | Martin! [ 08 mar 2006, 19:42 ] |
Titel: | |
JakobM skrev: Jeg har ikke fået min mappet ind endnu så jeg har kun kørt med meget lavt ladetryk. Venter på det gode vejr
![]() Jeg finder lige turbo diagrammerne for de to turboer og smider dem op her. Ok lyder godt.. Ja det må godt snart blive sommer.. |
Forfatter: | JPP [ 08 mar 2006, 20:30 ] |
Titel: | |
Flow diagrammerne kan downloades her (2.1 MB): http://www.powerpage.dk/tuning_turbo_1t ... _turbo.pdf Læsning af pressure ratio i venstre side af compressor maps: ![]() Uden tryktap på suge- og tryksiden af turboen (aldrig helt tilfældet) så svarer 1 bars ladetryk til 2 på y-aksen. Dvs. +1 i forhold til ladetrykket i bar. |
Forfatter: | Martin! [ 08 mar 2006, 20:59 ] |
Titel: | |
JakobM skrev: Flow diagrammerne kan downloades her (2.1 MB): http://www.powerpage.dk/tuning_turbo_1t ... _turbo.pdf
Læsning af pressure ratio i venstre side af compressor maps: ![]() Uden tryktap på suge- og tryksiden af turboen (aldrig helt tilfældet) så svarer 1 bars ladetryk til 2 på y-aksen. Dvs. +1 i forhold til ladetrykket i bar. Ok takker, så må jeg se hvad jeg kommer frem til.. |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |