Powerforum
http://www.powerforum.dk/

1,9 Blok fra USA til ( Rs Turbo )
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=15662
Side 1 af 3

Forfatter:  Anders Pedersen [ 14 apr 2006, 19:52 ]
Titel:  1,9 Blok fra USA til ( Rs Turbo )

Hej

Jeg har hørt man kan få en blok 1,9 standart fra USA til en RS Turbo

Hvordan ser sådan en fætter ud - har hørt den sku være større eller højere og tænker så her .. passer sådan en på en standart RS Turbo topstykke ??

:?

Forfatter:  Escort 3 [ 14 apr 2006, 21:12 ]
Titel: 

prøv at læse under projektor...

Forfatter:  Anders Pedersen [ 14 apr 2006, 21:48 ]
Titel: 

Escort 3 skrev:
prøv at læse under projektor...


Ford Escort 1,9 XR3 projekt ..
Hmm. ser ikke for godt ud så.. men ved du mere om den nu når jeg har en rs´er og ikke en 85 xr3´er ??

Forfatter:  møffe [ 15 apr 2006, 07:03 ]
Titel: 

du mener en 1,9 tall block.. kender ikke så meget til den. men der laves en sierra 1,8 cvh motor. med samme blok som din egen.

men der er flere der vælger en zetec bund i stedet for den gamle 1,9. de holder efter sigenden bedre.

Forfatter:  Anders Pedersen [ 15 apr 2006, 08:12 ]
Titel: 

møffe skrev:
du mener en 1,9 tall block.. kender ikke så meget til den. men der laves en sierra 1,8 cvh motor. med samme blok som din egen.

men der er flere der vælger en zetec bund i stedet for den gamle 1,9. de holder efter sigenden bedre.


Ordet "holde" smiler lyder godt.. for det er nok det eneste al det jeg har lavet ikke gør -
Men hvad er det ved den motor man skal være opmærksom på når du siger holde .. om man tager en 1,6 og laver den til 1,9 er vel det "samme" og begge motore har så den samme ulempe mht. holdbarhed ..
Zetec motor . ja! men efter hvad folk siger sku der være en del som ikke passer sammen...

Forfatter:  2fat2fly [ 15 apr 2006, 08:51 ]
Titel: 

beyer her fra siden fortalte mig :
Ved at 1,8 zetec motoren ikke kan holde til mere end 0,7 bar, så skal du op og have smedet stempler !

Så den er nok ikke den bedste at bygge på :(
Lidt røv når jeg nu har købt sådan en motor til min rst.

Forfatter:  Anders Pedersen [ 15 apr 2006, 08:59 ]
Titel: 

2fat2fly skrev:
beyer her fra siden fortalte mig :
Ved at 1,8 zetec motoren ikke kan holde til mere end 0,7 bar, så skal du op og have smedet stempler !

Så den er nok ikke den bedste at bygge på :(
Lidt røv når jeg nu har købt sådan en motor til min rst.



Lidt nederen når jeg køre 1.0bar - 8)
Det kan gå hen og blive dyrt for så lidt hvis den ikke kan holde til mere ..

Forfatter:  2fat2fly [ 15 apr 2006, 09:11 ]
Titel: 

Anders Pedersen skrev:
2fat2fly skrev:
beyer her fra siden fortalte mig :
Ved at 1,8 zetec motoren ikke kan holde til mere end 0,7 bar, så skal du op og have smedet stempler !

Så den er nok ikke den bedste at bygge på :(
Lidt røv når jeg nu har købt sådan en motor til min rst.



Lidt nederen når jeg køre 1.0bar - 8)
Det kan gå hen og blive dyrt for så lidt hvis den ikke kan holde til mere ..

Jep meget nedren, køre også 1bar og første gang jeg prøvede bilen var der en deffekt slange så den var oppe på 1,5bar der blev den lidt ond :twisted: . så ville jo gerne køre med det tryk konstandt og så 2bar overeboost :D

Forfatter:  Zorak [ 15 apr 2006, 09:19 ]
Titel: 

OT: Ved i så hvad sådan en 1,6 indsprøjtning motor 1991 (CVH), kan tage af tryk hvis den skal kunne holde til dagligt brug.. Den sidder i min Ford Escort..

Forfatter:  Anders Pedersen [ 15 apr 2006, 09:30 ]
Titel: 

Zorak skrev:
OT: Ved i så hvad sådan en 1,6 indsprøjtning motor 1991 (CVH), kan tage af tryk hvis den skal kunne holde til dagligt brug.. Den sidder i min Ford Escort..


Ja jeg ville så holde mit til max 0.7 ud fra hvad der tidliger er blevet nævnt..

Men man må da gå ud fra at olie og vandpumpe samt svinghjul osv. passer direkte over på sådan en 1,9 blok nu hvor den er en cvh

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/