Hey folkens, håber i lige vil hjælpe mig med de spørgsmål jeg har....
Overvejer og sætte en kompressor på min 1,3 nz med 270 graders knast. bare for sjov

Den yder vel ca 75 hk nu hvis man skal tro på
www.knobloch-sport.de ! Men det må kunne blive lidt sjovere
Udover knasten har den std. indmad, har hørt de kan tåle et ladetryk på ca. 0.5 bar og stadig holde i længden med std komp. passer det eller skal den ændres & i givet fald til hvad ?
Hvilken kompressor skal jeg vælge & hvorfor ? Har kigget lidt på en roots sc12 ville det være et godt valg ?
Intercooler er det nødvendigt med så lille et ladetryk & vil det overhovedet give noget undet disse smålige forhold ?
Er det muligt at modificere den originale styreboks til et sådan setup at det ville spille fornufigt ?
Hvad med mine dysser er de store nok til dette eller skal de også skiftes ? & hvilket skal der skiftes til hvis disse ikke rækker ?
Ville det være en ide at sætte en indsugningsmanifold på fra en polo g40 eller vil det være spild af tid og penge ? evt . også dyser derfra ?
problemet er vel bare at den har en ingang fra g-laderen og en fra filteret hvis jeg husker rigtigt...
Hvad vil i tro sådan en omgang vil give af hk ekstra ?
Ved godt det ikke er 120 osv Er heller ikke det jeg er ude efter, vil bare have lidt sjov og samtidig få lidt mere viden & erfaring inden for området.
Kommentare som.: Glem det kan ikke betales sig, og andre negative ting frabedes... har hørt nok på det
Ønsker hjælp & viden
På forhånd tak