Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jun 2025, 15:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 jan 2005, 09:24 
Offline

Tilmeldt: 19 jan 2005, 09:14
Indlæg: 1
Jeg har en Toyota Starlet fra 1996, med en motor som hedder 4efe, det er en 1,3 16V med 88HK. Det er den samme motor som sidder i en corolla af samme årgang.

Jeg kunne godt tænk mig noget turbo.
Der eksistere allerede en starlet på den japanske marked med en motor som hedder 4efte. det er en 1,3 16V turbo med ca 135hk.
Jeg har snakket med SBI, og da denne motor ikke er type godkendt, er det ikke lovligt at montere den.

Så er der nogen der har en idé om hvordan man kan få min Toyota til at være noget sjovere at køre?

På forhånd tak.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2005, 11:22 
Gør som alle andre, skift motor til syn. Der findes også en 5EFTE det er samme motor bare i en 1.5L


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2005, 14:08 
Jeg ved at man bare før syn kan afmontere motorstyringen, turboen og manifolden.

Men problemet kommer først, hvis jeg er så uheldig at komme ud for en bilulykke, og taksatoren opdager at der sider en mølle fastklemt et eller andet sted, så frafalder forsikringen, da bilen ikke er lovlig med turbo og at dette ikke er oplyst til forsikringsselskabet. Altså at der er mølle på bilen.

Så i bund og grund er jeg på skideren, hvis jeg bytter motor.
Men det er åbenbart den chance man må tage.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2005, 14:39 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Den chance er der MAAANGE i dk der tager... Selvom de ikke har trykladet bilen, men "bare" voldtunet med alt mulig andet...

Man må jo tage en chance engang imellem, hvis man vil have det sjovt uden at ofre så meget på identitets skifte osv...

Ikke en opfordring, bare en kommentar... :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2006, 19:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Er lidt sent men hva gør det...

Når man nu skal til syn med sin starlet som har en 4efte motor i, så er det bare at afmontere turbo+manifold og så er den i orden. De kan kun se forskel på motorens stel nr., (ikke på motorens navn for der står 4E på dem begge) hvis altså synshallens database rækker over japanske motor hvilken jeg ikke tror den gør.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2006, 21:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Er du sikker på den kan kører unden turboen?

Ledningsnettet er ikke det samme på de to motor, så turbo ledningsnettet skal over i din bil og der er en større opgave at få alt til at virke.

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2006, 13:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
martin306xsi skrev:
Er du sikker på den kan kører unden turboen?

Ledningsnettet er ikke det samme på de to motor, så turbo ledningsnettet skal over i din bil og der er en større opgave at få alt til at virke.


????? Hvis du tager en starlet med 4E-FE motor, og ligger en 4E-FTE i så er det bare at skifte boksen. Du for godt nok ingen bankesensor men hvad gør det når man køre standard 135 hk.

Og ja den køre fint uden turbo, har en kammert der har kørt i 1 år uden turbo. Jeg ville faktisk mene at alle motorstyringer kan finde ud af det. Den køre jo bare på vakum, det gør en turbomotor også hvis du ikke åbner for meget for spjælet.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2006, 14:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Nej ledningsnettet er ikke det samme. 4e-fe boksen har to stik og 4e-fte har tre stik, så det er ikke. Nogle turbo motor kører af røv til, unden tryk.

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2006, 14:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Gæst: Hvilken bil ligger den 5efte i, den har jeg aldrig hørt om?.
MVH FInn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2006, 16:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
[quote="martin306xsi Nogle turbo motor kører af røv til, unden tryk.[/quote]

burde ikke være noget problem på nyere biler da en sensor registrere tryk og dermed giver den mere benzin..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team