Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Indsprøjtning spørgsmål http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=16557 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Gummispoiler [ 17 aug 2006, 10:03 ] |
Titel: | Indsprøjtning spørgsmål |
Indsprøjtning spørgsmål Hejsa Var lidt i tvivl om jeg skulle poste her eller under motorstyring, men nu bliver det altså her. 1) Jeg mener at have hørt på et eller andet tidspunkt, at hvis man vi konvertere fra karburatorer til indsprøjtning, så skal man ha en benzin pumpe i tanken. Er det forkert? Har nemlig hørt at det ikke er nødvendigt. 2) Hvis man har en bil med karburatorer og konvertere til f.eks. MS indsprøjtning, så skifter man jo indsugningen. Kunne man så ikke sætte åbne spjældhuse på ved samme lejlighed? Ud fra hvad man læser, så virker det til at hoved årsagen til at man normalt ikke kan sætte dobbelte karburatorer på ens bil er at man dumper til CO2 målingen, når man er til syn (med mindre man piller dem af når den skal synes). Dette problem har man vel ikke ved åbne spjældhuse og indsprøjtning, da man indstille blandingen til at overholde ens CO2 krav. Og det bliver vel ikke set på som en konstruktiv ændring, da du alligevel ændre indsugningen pga. indsprøjtning. Er jeg helt ude i hampen eller hva?? |
Forfatter: | Morten VJ [ 17 aug 2006, 16:16 ] |
Titel: | |
Bil model, og årgang ville jo hjælpe lidt. Men generet kan det betale sig at kopiere indsprøjtning modellen, hvis den findes. At den dumper på co med doppelte karburatore. er ganske simpelt dårlig justering. Og nej det er ikke en konstruktiv ændring at gå fra en karb til 2 doppelte. Hvis vi taler om 20 år gamle biler. MVH Morten |
Forfatter: | Lars E [ 17 aug 2006, 17:35 ] |
Titel: | |
Min den lille orange er blevet konvateret fra karburator til sprøjt. 1* afmonterede original benzinpumpe på motoren og monterede en højtryks pumpe omme ved tanken efter at jeg havde lavet et støre sugerør i tanken. 2* Min dumpede til syn med sprøjt, da den er lidt for ny (1år) hvis den er fra før 4. måned 1984 ingen problem. |
Forfatter: | Gummispoiler [ 18 aug 2006, 07:10 ] |
Titel: | |
takker for svarende. Angående model/årgang tænkte jeg mere rent generalt for karburator biler, men kan forstå at der er lettere, hvis slæden er fra før 84. Lars: Hvad var årsagen til du dumpede til syn?? |
Forfatter: | Lars E [ 18 aug 2006, 16:30 ] |
Titel: | |
Den 1./4. 1984 kommer der skrappere krav til hva udstødningen sender ud. Så før det = næsten frit slag. Min dumpede på, citat: Dokumentation på emisionskrav opfyldt (indsprøjtning mon.) Der findes jo ingen papire på det, da den aldrig er blevet lavet med sprøjt. |
Forfatter: | Excess [ 23 dec 2006, 00:24 ] |
Titel: | |
Jeg prøver lige at få liv i denne her tråd igen! Jeg Har en nissan 100nx, og den skal ha ny motor. jeg er næsten sikker på at den bliver med indsprøjtning, men org. er den født med kaburator. Men nu da det bliver en org. indsprøjtningsmotor som de nyerere 100nx'ere køre med er der vel ingen problemmer i at syne den vel? Mvh Jon |
Forfatter: | Gummispoiler [ 23 dec 2006, 22:34 ] |
Titel: | |
Ved at skifte fra GA16DS (Singlepoint injection) til GA16DE (Efi), tror jeg du render ind i noget identifications skifte, men tør ikke sige det med sikkerhed. Men da modellen findes med multi sprøjt motor i deres SR model, burde der ikke være noget i vejen for at syne den. |
Forfatter: | Excess [ 26 dec 2006, 23:39 ] |
Titel: | |
Er der virkelig ikke nogen som har et næsten sikkert svar ? står og skal bygge motor her i ferien... men ellers må det vel være synshallen jeg skal ned og snakke med? God Jul Jon |
Forfatter: | Wildert [ 27 dec 2006, 09:33 ] |
Titel: | |
Med mindre der er nogen der har gjort det - så får du ikke noget specielt sikkert svar herinde - der skal du i synshallen. Problemet er at det vurderes fra gang til gang |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |