Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Hemi forbrændingsrum modanicereing.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=16852
Side 1 af 2

Forfatter:  Lars E [ 03 okt 2006, 19:27 ]
Titel:  Hemi forbrændingsrum modanicereing.

Er der nogen som har nogl links eller teorier om modifisering og modanicering af en motor med gammel dags hemisfæriske forbrændingsrum.???? :reading:

Målet for for denne vinters motor bygning er få den til at få den til at lave så mange Hk. / Nm. som muligt over så bred kurve som muligt. (det vil alle nok :wink: ) Målet er at den skal været så kørbar med så mange kræfter som muligt inden den skal tryklades = mindre ladetryk er nødvendig.

.

Forfatter:  Lars E [ 06 okt 2006, 18:32 ]
Titel: 

det største problem er efter man næsten ikke kan få 98oktal længere, er jeg nød til ikke at gå højre end 8,5:1 i kompression uden at den tenningsbanker ved max pedal 4000-5000omdrejninger. Montering af indspøjtning har hjulpet men ikke helt nok, og da slet ikke når man har en plan om trykladning.

hva kan man gøre så man på sug kan køre med 9-9,5:1 på 95oktan.????

Forfatter:  Slavteren [ 06 okt 2006, 20:16 ]
Titel: 

hvorfor ikke skift til shell v-power? det er octan 97, jeg kører med det i hondaen..

Forfatter:  Lars E [ 06 okt 2006, 20:43 ]
Titel: 

der er flere grunde til at se om man kunne forbedre forbrændingswrummet,
jo jeg kan godt tanke ved shell, men vil ikke være afhængi til dagligt af at skulle finde høj oktan benzin, da jeg jeg tanker minst en gang i ugen hvis jeg kun bruger den til arbejdet. (når jeg har brugt ca.20liter er det til at tanke igen.)
Og hvis jeg allerede har brug for noget højre end 95 oktan, hvordan skal der ikke går når der kommer noget tryk på????

Citrën har altid andbefalet at man minimul kørte på 97 oktan, og det kan mærkes en forskeld når man kommer til tyskland og kan køre på 100oktan.

.

Forfatter:  FALFA [ 06 okt 2006, 21:49 ]
Titel: 

er den pågældende motor luftkølet?

Forfatter:  Lars E [ 07 okt 2006, 08:58 ]
Titel: 

ja, det er den.
det bliver også opgraderet her i løbet af vinteren, men det kan da ikke have noget at sige.... kan det??????

.

Forfatter:  Morten VJ [ 07 okt 2006, 09:24 ]
Titel: 

Prøv at kigge på komp.forholdet på en tidlig Porche 911 turbo, og sammenlign det med en tilsvarende vandkølet motor.
Det man vil finde er at den luftkølede hækskubber, har et noget lavere kompforhold, end en mere konvetionel vandkølet motor.

MVH

Morten

Forfatter:  Lars E [ 07 okt 2006, 09:35 ]
Titel: 

Hmm... så er det måske ikke så meget udformningen af rummet, som køling jeg skal konsentrere mig om. Regnede ikke med at det var noget problem når den lå på 70-80 grader til dagligt med aldmindelig kørsel.

Hvordan konvatere man en luftkølet til vand kølet???? tror sku der findes nemere ting at lave.

Prøver lige at tage et kik på nogle 911'er.

Forfatter:  Lars E [ 07 okt 2006, 10:24 ]
Titel: 

Hvilke biler/MC køre ellers med hemifæriske forbrændings rum???? mennner at de gamle chrysler V8'er og harley shovel haed køre med den type top, men er der andre man kunne kikke lidt på.

Har pt. lidt opgivet google, da hver søgning giver minst 5000sider.

Forfatter:  Mr_SDK [ 07 okt 2006, 10:27 ]
Titel: 

Har du overvejet nogle additiver i din benz i stedet? Lindemann.dk har lavet nogle super gode produkter der forhøjer dit oktan tal med op til 7 oktan. Dvs. hvis du tanker 95 så ender du på ca. 102.

Det er der mange der bruger til rally osv. ved jeg. Samt nogle andre af Lindemanns produkter.

Eventuelt ring til Søren Lindemann selv (ham der har udviklet det), han er altid hjælpsom til nærmere spørgsmål.

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/