Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
200ccm med turbo? http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=17016 |
Side 1 af 3 |
Forfatter: | brunochristensen [ 27 okt 2006, 19:32 ] |
Titel: | 200ccm med turbo? |
går lige med et tanke projekt. turbo på en 200ccm fire taks motor med kab. 1: skal man lave en tryk kasse til turboen 2: kan man få en el olie pumpe der kan lave nok tryk til at smørge turboen. 3: hvad gør man med top pakningen for man kan ikke få en der kan holde til tryk. 4: kan man ikke bruge f.eks. bruge en mf2 til at give mere benzin? MVH Bruno ps. i må godt have i tankerne at der ikke skal være noget der skal koste 10k og lave helst så billigt som mulige ![]() |
Forfatter: | klyfax [ 27 okt 2006, 19:37 ] |
Titel: | |
Hvis pumpen kun skal cirkulere olie rundt i en turbo og måske en køler og skal suge fra en beholder så er det næsten lige meget hvad du tager af pumpe, bare den kan levere en god mængde. Hvorfor MF2 til at give mere benzin? Hvorfor ikke bare end anden karburator eller større dyse? Hvor højt et tryk skal du køre med? Og hvilken turbo vil du bruge? |
Forfatter: | Kws [ 27 okt 2006, 20:02 ] |
Titel: | |
Biltema har nogle fine olie pumper til 149 kr. har dog brugt en benzin motor til at pumpe olie væk. og det virkede ganske fint. |
Forfatter: | mh [ 27 okt 2006, 21:48 ] |
Titel: | |
da vi var i rudskrogan og se gadebil.no havde dahlback en ATV met turbo de lå og kørte på med en meget sød lille turbo på... så det skal nok kunne lade sig gøre... det kan være du kan hitte noget om den et sted på nettet... |
Forfatter: | brunochristensen [ 27 okt 2006, 22:12 ] |
Titel: | |
klyfax skrev: Hvis pumpen kun skal cirkulere olie rundt i en turbo og måske en køler og skal suge fra en beholder så er det næsten lige meget hvad du tager af pumpe, bare den kan levere en god mængde.
Hvorfor MF2 til at give mere benzin? Hvorfor ikke bare end anden karburator eller større dyse? Hvor højt et tryk skal du køre med? Og hvilken turbo vil du bruge? jamen skal den ikke have mere benz jo højre tryk den får. jeg tænkte på mellem 0.5 og 1 bar har en mølle fra en vw 1.9 tdi 90hk ved ikke om den kan bruges MVH Bruno |
Forfatter: | Zorak [ 28 okt 2006, 11:48 ] |
Titel: | |
brunochristensen skrev: klyfax skrev: Hvis pumpen kun skal cirkulere olie rundt i en turbo og måske en køler og skal suge fra en beholder så er det næsten lige meget hvad du tager af pumpe, bare den kan levere en god mængde. Hvorfor MF2 til at give mere benzin? Hvorfor ikke bare end anden karburator eller større dyse? Hvor højt et tryk skal du køre med? Og hvilken turbo vil du bruge? jamen skal den ikke have mere benz jo højre tryk den får. jeg tænkte på mellem 0.5 og 1 bar har en mølle fra en vw 1.9 tdi 90hk ved ikke om den kan bruges MVH Bruno Er 0,5 - 1,0 bar ikke ret meget hvis at den kører med 12:1 i komprition eller sådan noget? Min tunede 2takst scooter kører da med omkring 14:1 i komprition, så nok begrænset hvor meget tryk den kan tage.. Men kan godt være at der er stor forskel på en 4 takster vedr komprition..? Men btw så er det blevet gjordt før, bare ikke med så stor succes for ham her: http://www.btinternet.com/%7Egoosegog/turbodax.htm Hilsen Jesper Andersen |
Forfatter: | syncroGT [ 28 okt 2006, 13:04 ] |
Titel: | |
Den honda dax, den er sq da for syg...! ![]() |
Forfatter: | klyfax [ 28 okt 2006, 13:51 ] |
Titel: | |
brunochristensen skrev: klyfax skrev: Hvis pumpen kun skal cirkulere olie rundt i en turbo og måske en køler og skal suge fra en beholder så er det næsten lige meget hvad du tager af pumpe, bare den kan levere en god mængde. Hvorfor MF2 til at give mere benzin? Hvorfor ikke bare end anden karburator eller større dyse? Hvor højt et tryk skal du køre med? Og hvilken turbo vil du bruge? jamen skal den ikke have mere benz jo højre tryk den får. jeg tænkte på mellem 0.5 og 1 bar har en mølle fra en vw 1.9 tdi 90hk ved ikke om den kan bruges MVH Bruno Jow, den skal da have mere benzin ved tryk. Hvis ikke den skal køre med IC, så kunne det jo være end mulighed at lade turboen suge igennem karburatoren. Eller måske finde en lille tryk karburator. Eller lave den orig karburator om til tryk. Aner ikke om din turbo er for stor, var bare nyskerie. |
Forfatter: | brunochristensen [ 28 okt 2006, 15:24 ] |
Titel: | |
h finder man en lille tryk kab. eller hvordan bygger man en om til tryk |
Forfatter: | Brisse [ 28 okt 2006, 23:24 ] |
Titel: | |
brunochristensen skrev: h finder man en lille tryk kab. eller hvordan bygger man en om til tryk
Til den bette snurretop ville jeg da lade turboen suge gennem karburatoren - det gør det noget nemmere at finde noget der ka bruges |
Side 1 af 3 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |