Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Hvad er jeres ladeluft temperaturer?
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=17128
Side 1 af 2

Forfatter:  JPP [ 15 nov 2006, 22:06 ]
Titel:  Hvad er jeres ladeluft temperaturer?

Jeg godt tænke mig høre lidt erfaringer fra andre.

Hvad har i typisk af temperaturforskelle mellem udetemp. og ladelufttemp ved. f.eks. 1 bar?

Jeg selv ligger på omkring de 35-40 grader i forskel, med dårlig cirkulation i vandsystemet (vand-vand intercooler).

/Jakob

Forfatter:  HenrikGM [ 15 nov 2006, 22:24 ]
Titel:  Re: Hvad er jeres ladeluft temperaturer?

JakobM skrev:
Jeg godt tænke mig høre lidt erfaringer fra andre.

Hvad har i typisk af temperaturforskelle mellem udetemp. og ladelufttemp ved. f.eks. 1 bar?

Jeg selv ligger på omkring de 35-40 grader i forskel, med dårlig cirkulation i vandsystemet (vand-vand intercooler).

/Jakob


18grader udeluft, dårligt luftindtag i motorrummet, 0,9bar og ca. 32grader ladeluft de første 3gear, herefter kravlr ladelufttemp optil ca. 40grader v. lidt længere tids maxlast, altså max tempforskel omkring de 22grader.

Forfatter:  efterz [ 15 nov 2006, 22:43 ]
Titel: 

ved cruise ligger min IAT som regel 2-3 grader over ambient temeraturer, når jeg så begynder at lave noget ladetryk falder IAT ned til ambient temperatur de første par gear, og stiger ligeså stille til max 15-17 grader over ambient temperaturer hvis jeg holder på LÆNGE i 5./6. gear.
For nylig var jeg på rullefelt (Henrik GM var også tilstede) hvor temperaturen i lokalet var 21,7grader, her nåede min IAT op på 35,6 grader i løbet af en run i 5.gear ved 1.8bars ladetryk. Tallene kommer fra datalog fra rullefelt sessionen.

Forfatter:  JPP [ 16 nov 2006, 22:52 ]
Titel: 

Det er meget sundt med lidt sammenligningsgrundlag. Jeg er spændt på hvor langt jeg kan komme ned med min nuværende v<>v cooler. Frontenheden har en rigtig god kølingseffekt pga af den lange vandvandring. Ulempen er derimod et kæmpe tryktab og min 26L/min pumpe kan knap trykke vandet igennem. Dvs. vandet opvarmes for hurtigt i intercooleren. Det hedder enten ny frontenhed eller større eller serie pumpe. Problemet er bare de er pænt dyre 12v vandpumper :?

Forfatter:  johan o r [ 17 nov 2006, 00:56 ]
Titel: 

Jeg har en du kan få, fra min legacy. når jeg bliver færdig med at montere intercooler i fronten. (ved ikke hvor meget vand den kan presse, men du kan da se om den kan bruges)

MVH
Johan O R

Forfatter:  Morten VJ [ 18 nov 2006, 10:08 ]
Titel: 

Ude temp 14 grader
8 sek i 4 gear
Maks tryk 201 kpa.
Start rpm 2200
slut rpm 4300
Start temp 17 grader
slut temp 23 grader
Ved 35% åbent gasspjæld.

MVH

Morten

Forfatter:  cossiemanden [ 19 nov 2006, 22:04 ]
Titel: 

holder ca 30` uanset hvad, det med 1,9bar og bundgas i 5. :mrgreen:

Forfatter:  Kristian T [ 23 nov 2006, 11:19 ]
Titel: 

Hvad bruger i til og måle med?
Kunne godt tænke mig hvis der var nogen der kender en rimelig præcis sensor til og måle dette med? Har gang i og prøve og lave lidt løs logge udstyr nemlig.

/Kristian T

Forfatter:  johan o r [ 23 nov 2006, 17:24 ]
Titel: 

Lm1 med Auxbox.
glæder mig til den der GPIO box udkommer så man kan logge rigtigt med MS.

Forfatter:  HenrikGM [ 23 nov 2006, 18:33 ]
Titel: 

Kristian T skrev:
Hvad bruger i til og måle med?
Kunne godt tænke mig hvis der var nogen der kender en rimelig præcis sensor til og måle dette med? Har gang i og prøve og lave lidt løs logge udstyr nemlig.

/Kristian T


K-type thermokobler. Reaktionstid bedre end 200grader/sekund.

Std lufttemp efter NTC princip har reaktionstid omking 60%/3sekunder for de bedste på markedet, ned til 60%/1minut! for de værste.

Loggerudstyr skal enten være specielt, ellers er det lidt spildte kræfter. Ihvertfald svært at lave og spare penge. Naturligvist fedt hvis det er "fordi man kan", som altid.

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/