Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
holdbarhed på bmw E30 m20 motor http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=17399 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | mikkel [ 29 dec 2006, 20:26 ] |
Titel: | holdbarhed på bmw E30 m20 motor |
Da jeg har fået at vide, at der er en max effekt grænse på en original 325 krumtap, før den bliver banket skæv/ ødelagt, har jeg overvejet at skaffe en smedet krumtap før jeg øger effekt til over det punkt, hvor jeg har hørt 325 tappen ikke kan klare mere. Men . Hvad er jeres erfaringer med effekt på en uafbalanceret/afbalanceret 325 krumtap. (M20 motor) Hvor høj effekt kan man lave på en original 325 motor, uden afbalanceret osv. Motoren bliver behandlet ordentligt, dvs max 35 graders indsugningsluft, nok benzin selvf. og ordentlig tænding. lejer bliver smurgt med normalt olietryk, dvs der bliver brugt original (ny) oliepumpe. (og selvf. nye lejer mv) Vil gerne høre om erfaringer. PS Har ikke den høje effekt endnu, men vil bare gerne sikre mig inden det evt. kunne blive et problem. Venlig hilsen Mikkel Amby. |
Forfatter: | zoolander [ 30 dec 2006, 14:31 ] |
Titel: | |
du skal bruge en olie pumpe fra en m21 (324td), giver mere olie tryk jeg har selv rodet en del med den slags motor. Alle svar på spørgsmål findes her: http://www.pure-pf.com/phpBB2/index.php Held og lykke |
Forfatter: | Damborg [ 05 jan 2007, 23:29 ] |
Titel: | |
Jeg ligger på omkring 320hk 400nm. Det er en std motor med std dele.. Ud over MegaSquirt og Rotrex.. 2,7 eta blok (ikke Smedet krumtap) std stænger std stempler (udfræsning til 325ventiler) Std 325 top Originale pakninger og oliepumpe.. Std topbolte Ingen underskyl af stempler.. Oliekøler er undladt (havde ikke lige en) Intet extra afbalanceret kun hvad bmw har sørget for fra fabrikken Har dog kostet et enkelt sæt stempler i forsøget på at give bilen nok benzin.. Men af skade bliver man klogere..!! Starter hver dag.. og får altid tæsk.. Men vil du Suge eller trykke..?? Extra omdrejninger koster Strammere ventilfjedre/udfræsning af ventiler..!! |
Forfatter: | mikkel [ 06 jan 2007, 22:35 ] |
Titel: | |
Hejsa Damborg. Jeg trykker, med turbo dog, trykker 0.7 nu, men planen var 1 bar. Men efter hvad jeg kan læse mig til, så skulle std. dele også kunne finde ud af det .¨ Det er også fedt lige at høre fra dig at det altså godt kan holde til det. Så din bil på bilgalleri, fin bil ![]() Bruger du std. kobling også =? Mht omdrejninger, så havde jeg regnet med at køre 7100RPM, - uden strammere fjedre ? . http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=50366 |
Forfatter: | Damborg [ 07 jan 2007, 18:32 ] |
Titel: | |
Tak Tak Min kobling er stadig STD.. Dog skal det lige tilføjes at rotrex kompressoren giver moment ret højt oppe i omd i forhold til en turbo (turbo der bruger sin wastegate) ![]() Og når momentet er højt oppe i omdrejninger belaster man ikke koblingen så meget som at have fuldt ladetryk ved feks 2500omd.. Men kommer det til at koblingen dør af naturlige årsager kommer der da også en strammere en i..!! Jeg har været oppe og lege med omdbegrænser ved 7500omd og har ikke haft problemer med at smække ventiler.. Men mange sugemotorprojecter er døde pga lidt skarp knast med højere løft og ikke bearbejdet ventillommer..!! Så højere løft/1000omd mere og slappe ventilfjedre.. er næsten dømt til at gå galt..!! ![]() |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |