Powerforum
http://www.powerforum.dk/

hvor sidder min hoved dyse i min karburator
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=17567
Side 1 af 1

Forfatter:  Lars PH [ 28 jan 2007, 17:14 ]
Titel:  hvor sidder min hoved dyse i min karburator

Hej
Så skal min polo havde noget mere benzin men hvor sidder hoved dysen i min karburator eller den dyse som den bruger ved bundgas. håber der er nogen som kan hjælpe. Hvordan har i boret den op
Billede

Forfatter:  Morten VJ [ 28 jan 2007, 18:12 ]
Titel: 

Velkommen til det trykladede karburator helvede.
Punkt et find en bog, eller et sted på nettet der omhandler, den grundlæggende teori om karburatore.

Hvis det er for besværligt så kig under de tre messing skruer i bunden af dit billede. Hvis der er et meget langt og tykt rør med huller i siden så sidder hoveddysen for enden af dette.
Men der er størst sandsynlighed for at det sidder inde i svømmerhuset.

Og du vil meget nemt kunne lokalisere hoved dysen.
Og du vil finde at ved at bore den op så får du andre problemer.

Opboringen gøres med et rival sæt specielt beregnet til at lave huller i dyserne større.

MVH

Morten

Forfatter:  Lars PH [ 28 jan 2007, 19:14 ]
Titel: 

http://www.gowerlee.dircon.co.uk/1B3type.html

så er karburatoren fundet og dysen det må være nr 8

Sådan en rival hvor finder man sådan en

Ja næste problem er at den for meget benzin i mellem område.
drømmen er også at få den til at køre med en motor styring på et tidspunkt . Men mangler at finde en manifold til en polo med dyser i

Forfatter:  Morten VJ [ 28 jan 2007, 19:26 ]
Titel: 

FTZ har dem men regn med ca 800 kr for et sæt.

MVH

Morten

Forfatter:  Wankel [ 29 jan 2007, 13:27 ]
Titel: 

Kører du med tryk gennem karburatoren eller trækker du luft gennem den til turboen?

Hvis du kører med tryk så husk da at give akselen nye bøsninger/lejer samt at modificere karburator således at svømmerhus også er under tryk.

Forfatter:  Lars PH [ 29 jan 2007, 17:03 ]
Titel: 

Der er monteret en anden bezintryks regulator så svømmer huset er under tryk. men fik lige tanket bilen op i dag igen og nu køre den meget bedre igen igen. har monteret en wideband sonde og den køre kun med 14 ved fuld lade tryk og inden tankningen kørte den med 16 så der er noget galt med tanken eller hva der nu sker ved godt afr tallet er for stort har også kun lige kørt den op i tryk for at se tallet

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/