Powerforum
http://www.powerforum.dk/

stempel hastighed
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=17623
Side 1 af 2

Forfatter:  uno [ 05 feb 2007, 19:55 ]
Titel:  stempel hastighed

Hvad skulle være realistisk at tage af omdrejninger med 100mm slaglængde self. med letvægtsstempler????

(Mitsu 4g63 motor) stroket med et slag/plejlstangsforhold på 1/1,5

ren forhør om man skal holde fingrene fra det

Forfatter:  Lars PH [ 05 feb 2007, 21:05 ]
Titel: 

lige lidt at læse
http://www.nysynet.dk/flere-serviceside ... lokken.htm
Mvh Lars

Forfatter:  dikal [ 05 feb 2007, 21:29 ]
Titel: 

den kan max tage 6000 rpm før olien holder med at smøre

Forfatter:  uno [ 05 feb 2007, 22:12 ]
Titel: 

kan jo ikke passe, da motoren std. går 7500omd=>22m/s

Forfatter:  HenrikGM [ 05 feb 2007, 22:21 ]
Titel:  Re: stempel hastighed

uno skrev:
Hvad skulle være realistisk at tage af omdrejninger med 100mm slaglængde self. med letvægtsstempler????

(Mitsu 4g63 motor) stroket med et slag/plejlstangsforhold på 1/1,5

ren forhør om man skal holde fingrene fra det


Hvilken effekt skal du lave på motoren? Er det overhovedet nødvendigt at stoke den?

Forfatter:  JPP [ 05 feb 2007, 22:35 ]
Titel: 

Lars PH skrev:


Det er så nappet lige fra powerpage....samt meget andet kan jeg se :shock: :shock:

-> Lars hvor fandt du linket til siden http://www.nysynet.dk/flere-serviceside ... lokken.htm

Jeg kan ikke finde linksene på siden, blot prøvet mig lidt frem og sjovt nok dukker der andre copy/paste sider frem...
http://www.nysynet.dk/flere-servicesider/topstykket.htm
mm.

Forfatter:  uno [ 05 feb 2007, 22:36 ]
Titel:  Re: stempel hastighed

HenrikGM skrev:
uno skrev:
Hvad skulle være realistisk at tage af omdrejninger med 100mm slaglængde self. med letvægtsstempler????

(Mitsu 4g63 motor) stroket med et slag/plejlstangsforhold på 1/1,5

ren forhør om man skal holde fingrene fra det


Hvilken effekt skal du lave på motoren? Er det overhovedet nødvendigt at stoke den?


det er jo mest fordi at skal der smede stempler og plejlstænger i får man nærmest krumtap og lejer gratis :D

men der er jo både for og imod...der er dem der tager 9000rpm både med og uden stroke.

det er jo bare lidt hurtigt på 100mm

hvad siger i til stempel fart 20m/s 25m/s eller mere før olien er brændt??

Forfatter:  hYe [ 06 feb 2007, 06:27 ]
Titel: 

over 25 m/s så skulle det gå galt. Sagde min gamle lære. Den nye Suzuki GXR-1000 køre med stempelhastighed op til 25,4m/s. Når det sker er stemplet belastet med op til 8600G. Argh.. Kan ikke lige huske hvor jeg læste det.. enyways.. Det er ikke en bil.. Bare et eksempel...

Forfatter:  HenrikGM [ 06 feb 2007, 07:41 ]
Titel:  Re: stempel hastighed

uno skrev:
HenrikGM skrev:
uno skrev:
Hvad skulle være realistisk at tage af omdrejninger med 100mm slaglængde self. med letvægtsstempler????

(Mitsu 4g63 motor) stroket med et slag/plejlstangsforhold på 1/1,5

ren forhør om man skal holde fingrene fra det


Hvilken effekt skal du lave på motoren? Er det overhovedet nødvendigt at stoke den?


det er jo mest fordi at skal der smede stempler og plejlstænger i får man nærmest krumtap og lejer gratis :D

men der er jo både for og imod...der er dem der tager 9000rpm både med og uden stroke.

det er jo bare lidt hurtigt på 100mm

hvad siger i til stempel fart 20m/s 25m/s eller mere før olien er brændt??



Jeg spørger lige igen: Hvilken effekt skal delene lave?

Et meget relevant spørgsmål mere; Hvordan har du konkluderet at motorens orignale dele er utilstrækkelige?

Har en skummel mistanke om at du spilder dine penge.....;-)

Forfatter:  Brian-HKD [ 06 feb 2007, 13:39 ]
Titel: 

Hehe, den med 20 m/s var vist i gamle dage.
Så skulle min Integra Type-R da være sprunget i luften for længst, da den kører over 25 m/s fra fabrikken.

Og nu får den så også lige 1 bars ladetryk oveni hatten :-)

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/