Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Tryk på en 4AGE
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=17742
Side 1 af 5

Forfatter:  Runesm [ 25 feb 2007, 12:28 ]
Titel:  Tryk på en 4AGE

Jeg sidder og lurer lidt rundt på nettet, og faldt over en ting ved turbomotor.dk der hedder FuelCutDefender, som forhindrer fuelcut ved tryk. Hvis så man monterer den, hvad skal der ellers til, udover en turbo, intercooler og lidt rør, for at hive 150-160 hk ud af sådan en? Altså virkelig budget-turbo, uden stempelskifte eller dobbelt toppakning?

Forfatter:  møffe [ 25 feb 2007, 13:19 ]
Titel: 

snak med rene fra turbomotor, jeg er ret sikker på han har masser af erfaring med den motor og om hvor billigt du kan slippe

Forfatter:  K-FINN [ 25 feb 2007, 13:50 ]
Titel: 

Der skal ikke mere til.
Men du skal ikke lade mere end 0,3-0,4 bar, da 4age N/A er ret højkomprimeret...
MVH Finn

Forfatter:  Runesm [ 25 feb 2007, 14:29 ]
Titel: 

Så uden at skifte dyser eller montere ms, så kan motoren godt selv styre en lille smule tryk?

Forfatter:  K-FINN [ 25 feb 2007, 14:51 ]
Titel: 

Der skal en benzintryk regulator på..
MVh Finn

Forfatter:  Runesm [ 25 feb 2007, 16:41 ]
Titel: 

Arh selvfølgelig. Og så er man good to go? Det eddermanme fikst at den er forprogrammeret til at køre med tryk :D

Tak for hjælpen.

Forfatter:  Morten VJ [ 25 feb 2007, 17:11 ]
Titel: 

Runesm skrev:
Arh selvfølgelig. Og så er man good to go? Det eddermanme fikst at den er forprogrammeret til at køre med tryk :D

Tak for hjælpen.


Det er den jo så heller ikke.
En FCD. I sin mest simple form snyder Ecuen til at tro der er atmosfære tryk i manifolden som maks.
DVS. hvis du kører med 0,2 bar i tryk, så tror motorstyringen at du kører med atmosfæretryk.
Og stiller tænding og benzin der efter. Benzintryks regulatoren sørger bare for at motoren får nok benzin.

En økonomi løsning der i langt de fleste tilfælde ikke er glade for en meget frisk tur igennem tyskland.

MVH

Morten

Forfatter:  K-FINN [ 25 feb 2007, 17:12 ]
Titel: 

Runesm skrev:
Arh selvfølgelig. Og så er man good to go? Det eddermanme fikst at den er forprogrammeret til at køre med tryk :D

Tak for hjælpen.


Det er den jo så ikke, derfor du skal have en FCD på :tooth:
MVh Finn

Forfatter:  Runesm [ 25 feb 2007, 17:22 ]
Titel: 

Ooh, okay så, på DEN måde!
Men med en god progressiv regulator, en fornuftig ic, og 0,3 bar, så er det da en forholdsvis sikker løsning... Ikke?

Forfatter:  Morten VJ [ 25 feb 2007, 17:30 ]
Titel: 

Runesm skrev:
Ooh, okay så, på DEN måde!
Men med en god progressiv regulator, en fornuftig ic, og 0,3 bar, så er det da en forholdsvis sikker løsning... Ikke?


Jo da den er ca. lige så sikker som hvis du byggede en turbo på en standart 900i.
Og brugte trykregulatoren til turbosprøjtet, men glemte stømfordeleren.
Imo. ikke en særlig god ide :damn:

MVH

Morten

Side 1 af 5 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/