Powerforum
http://www.powerforum.dk/

landcruiser
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=18937
Side 1 af 2

Forfatter:  vognbjerg [ 10 sep 2007, 12:34 ]
Titel:  landcruiser

har en kammi med såen en toyota 2,8td tror jeg det er...

hva kan man gi den af ladetryk..?
kører pt. 0,4 bar..

vil en intercool hjælpe på noget?

kan man mont blowoff.. (for lyden om ikk andet.. )

Forfatter:  Thommy [ 10 sep 2007, 13:06 ]
Titel: 

2,8td. det kan jeg ik få til at passe nogle steder. da ifølge autodata ikke findes en 2,8td. det nærmeste der er. er en 2,4D Turbo og en 3,0D Turbo.

men tror det er letter hvis du skriver hva det er for en model af landcruiserne han har

Forfatter:  vognbjerg [ 10 sep 2007, 15:00 ]
Titel: 

det er så en 2,4td

(derfor jeg skrev tror jeg nok )
:wink:

Forfatter:  klyfax [ 10 sep 2007, 15:48 ]
Titel: 

Det er en 2.4 TD 4 benet maskine. Kan ik lige huske motorkoden på den...

En IC vil hjælpe en del på en diesel, og mener, er ik helt sikker, men mener at den kan nappe 0.8-1 bar hvis pumpen selvfølgelig også skrues med op...

Forfatter:  Thommy [ 10 sep 2007, 15:54 ]
Titel: 

okay.. jeg skal nok bare læse inlæget noget grundiger..

min ifølge autodata. køre de med 0,61 - 0,81 bar. i std. lade tryk.
men kendet et par stykker der har køre med samme motor.
de har kørt med 1,0 - 1,3bar men intercooler på.
så er den ved at være noget sjover at køre i. end når den er std.

Forfatter:  Spirillen [ 10 sep 2007, 16:47 ]
Titel:  Lj70

Motorkoden hedder 2LT, turboen er en CT20, hvis det er vigtigt, ja den skal lade 0,5-0,8bar.
Men hvis den kun lader med 0,4bar, har den garanteret fået "hareskår", en revne fra wastegaten ud til afgangen, så trykket fiser "ved siden af".
Det sker rigtig tit på CT20eren(faktisk hovedårsagen til at LJ70eren tit er en sløv spand), prøv at afmontere slangen til WG, hvis den stadig ikke vil op i tryk, er den færdig.

Når i skal skifte den alligevel, er det bare på med en TB03 fra en volvo, eller lign. så skal den nok give tryk, den virker, og holder meget bedre end den originale turbo.

Mvh
Palle

Forfatter:  vognbjerg [ 10 sep 2007, 17:03 ]
Titel: 

oki.. najs nok drenge..

nyttig info...

hva med en bov..... ved godt det næppe er nødvendigt.. men bare til "gejl" måske.. ??

Forfatter:  ae86 [ 10 sep 2007, 18:19 ]
Titel: 

vognbjerg skrev:
oki.. najs nok drenge..

nyttig info...

hva med en bov..... ved godt det næppe er nødvendigt.. men bare til "gejl" måske.. ??


Og den ville du så styre hvordan ??

Da det er en diesel har du jo ikke noget gasspjæld og dermed ikke noget vacuum signal (det tages mellem et lukket gasspjæld og motoren der sørger for suget)

Jeg har set et par "brian'er" der har monteret det med en kontakt på gasspjældet og så noget med bremseforstærker vacumpumpen der så kommer til at stå for vacuum'et men det er og bliver en Brian løsning

Brug istedet pengene på en orgentlig IC

Forfatter:  Slavteren [ 10 sep 2007, 21:24 ]
Titel: 

det er ikke automatisk at en diesel ikke har noget gasspjæld.. en kamis hj60'er med eftermonteret turbo er der nemlig gasspjæld, og vi har snakiket om at montere blowoff, da du ved heftig kørsel kan høre turboen stalle.

Forfatter:  vognbjerg [ 11 sep 2007, 03:16 ]
Titel: 

ae86 skrev:
vognbjerg skrev:
oki.. najs nok drenge..

nyttig info...

hva med en bov..... ved godt det næppe er nødvendigt.. men bare til "gejl" måske.. ??


Og den ville du så styre hvordan ??



spurgte jo netop fordi jeg var i tvivl :hrmpf:

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/