Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Peugeot 406 sv turbo hjælp http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=19090 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | dykkerdahl [ 03 okt 2007, 00:32 ] |
Titel: | Peugeot 406 sv turbo hjælp |
Hej. Jeg har lige købt en 406 sv turbo, med chip og 196hk. Nu vil jeg prøve at finde 50hk mere. Er her nogle der ved hvor? stor intercooler der er plads til uden at skulle lave for meget om... man kan købe en map sensor der kan gå til Min. 1.5 bar... meget dysser og benzin pumpe kan klare... Og så ender det jo nok med en støre turbo... så skriv gerne hvis du ligger inde med noget godt... |
Forfatter: | JerrilD [ 03 okt 2007, 00:47 ] |
Titel: | |
Hvad med udstødning? er der ikke også lidt at hente der på en turbomotor? |
Forfatter: | JPP [ 03 okt 2007, 06:06 ] |
Titel: | Re: Peugeot 406 sv turbo hjælp |
dykkerdahl skrev: Hej.
Jeg har lige købt en 406 sv turbo, med chip og 196hk. Nu vil jeg prøve at finde 50hk mere. Er her nogle der ved hvor? stor intercooler der er plads til uden at skulle lave for meget om... man kan købe en map sensor der kan gå til Min. 1.5 bar... meget dysser og benzin pumpe kan klare... Og så ender det jo nok med en støre turbo... så skriv gerne hvis du ligger inde med noget godt... Glem alt før du som minimum får skiftet turbomanifolden - den er lagt ud til gravide kvinder i myldre trafik (moment ved lave rpm) Chiptunere flytter blot ladetrykket og sender effektiviteten på oem turboen helt ud i grøften. Husk varm luft hæver ladetrykket, men hvad er det nu med varm luft og effekt.... Du har i øjeblikket fået en halv kop lunket kaffe til fuld pris med den manifold... Indsugningsmanifolden er samme historie, den kan dog slæbe til de 240/250... Ny manifold(e) og motorstyring, så har du noget at bygge på. Indtil da sender du blot penge efter chiptunere, som grundet enomrt modtryk i manifolden ligger din tænding så elendigt ud for at kompensere for detonation. Og så snakker vi ikke benzinøkonomi / cyllinderskyldning for selv samme kompensation... Tænkt på MBT (læs evt. artiklerne på pp om tænding) http://powerpage.dk/tuning_ignition_map.aspx http://powerpage.dk/tuning_ignition_detonation.aspx http://powerpage.dk/tuning_ignition_preignition.aspx http://powerpage.dk/tuning_ignition_configurator.aspx Tændingen er den største effekttyv og du får ligeså meget ved korrekt tænding fremfor højere ladetryk. Også derfor der i sådanne eksempler kan hentes flere hk med lavere ladetryk. Flow/modtryk og tænding hænger sammen. Når tingene er bygget rigtigt og du kan optimere rigtigt begge steder, har du potentialet for dine 240/250 hk. Herefter kommer selvfølgelig turbo, dyser mv., men det er du jo opmærksom på ![]() |
Forfatter: | dykkerdahl [ 03 okt 2007, 10:58 ] |
Titel: | |
Hej JakobM Ja jeg tænkte nok at du ville komme mig til hjælp! Ok! 1. Jeg skal finde en turbo manifold med bedre flow. Helst en hvor turboen ikke flyttes for meget rundt, hvad med den TT manifold som du har et billede af her inde et sted...? 2. En programerbar motorstyring, Hvad med Megasquirt? Jeg skal vel købe en pakke et sted (Megasquirt, montering, justering) Jeg bor på Amager |
Forfatter: | JPP [ 03 okt 2007, 20:26 ] |
Titel: | |
dykkerdahl skrev: Hej JakobM
Ja jeg tænkte nok at du ville komme mig til hjælp! Ok! 1. Jeg skal finde en turbo manifold med bedre flow. Helst en hvor turboen ikke flyttes for meget rundt, hvad med den TT manifold som du har et billede af her inde et sted...? 2. En programerbar motorstyring, Hvad med Megasquirt? Jeg skal vel købe en pakke et sted (Megasquirt, montering, justering) Jeg bor på Amager Jeg har et TT sæt til at ligge. Det er manifold + albuen som passer direkte på orginal udstødning. Den har T25 flange og albuen passer på alle T25 / GT25/28 turboer. Dvs. her plug n' play for bl.a. Garret GT28 programmet. Afgangen på albuen har standard peugeot udstødningsflange (den som også sidder på 205) Det er ikke verdens bedste manifold, men bedre end den orginale. Det er et bud på at nå dit ønske, men der er ingen garantier og skal du videre ville jeg klart gå efter en anden med længere rør. Her f.eks. en manifold fra dp-engineering.nl Du kan bl.a. søge på TT manifolden på forum.205gtidrivers.com, der har været skrevet meget om den og der kører flere biler med den. Det er orginale dele fra turbotechnics i sin tid. Manifolden kan købes som støbte kopier på ebay, men albuen er unik og har jeg ikke set andre steder. Desuden har den orginale TT manifold skrue/hul til udstødningstemperaturmåler. Jeg har en næsten ny GT2860RS turbo som evt. også kan følge med. Jeg har pt. ingen ide om pris. Motorstyring, MS er fint valg. Jeg kører selv OMEX og er glad for det. |
Forfatter: | dykkerdahl [ 03 okt 2007, 23:47 ] |
Titel: | |
Stærkt Jakob... Er den vandkølet den GT28 Kan vi finde en pris... |
Forfatter: | JPP [ 04 okt 2007, 20:25 ] |
Titel: | |
Den er vandkølet. Jeg kigger på pris hen over weekenden. |
Forfatter: | dykkerdahl [ 04 okt 2007, 21:09 ] |
Titel: | |
Ok.... Tak for det |
Forfatter: | dykkerdahl [ 06 okt 2007, 12:44 ] |
Titel: | |
JakobM, Så blev det weekend i Københavnstrup! |
Forfatter: | JPP [ 08 okt 2007, 21:21 ] |
Titel: | |
Så blev den overstået i det jyske - PB sendt |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |