Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Sprøgsmål ang eftermontering af turbo?
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=19110
Side 1 af 3

Forfatter:  JerrilD [ 05 okt 2007, 10:07 ]
Titel:  Sprøgsmål ang eftermontering af turbo?

Når man eftermontere en turbo på en "alm" NA motor, skal man så sænke kompresionen? Eller er det forskellig fra motor til motor?

Forfatter:  Wankel [ 05 okt 2007, 10:14 ]
Titel: 

Ikke nødvendigvis, med mindre at din motor har kæmpehøj kompressionsforhold.

Hvis du tænker dig godt om er det muligt at bygge set-up'et effektivt nok til ikke at skulle sænke komp.forhold.
Masser af kold luft
Ingen hotspots i forbrændingskammerene
Styr på tændingen

Forfatter:  JerrilD [ 05 okt 2007, 15:07 ]
Titel: 

Wankel skrev:
Ikke nødvendigvis, med mindre at din motor har kæmpehøj kompressionsforhold.

Hvis du tænker dig godt om er det muligt at bygge set-up'et effektivt nok til ikke at skulle sænke komp.forhold.
Masser af kold luft
Ingen hotspots i forbrændingskammerene
Styr på tændingen



hvad er et kæmpehøj kompressionsforhold? Hotspots? hehe forklar lige en newbie det ;)

Forfatter:  Ravnen [ 05 okt 2007, 15:11 ]
Titel: 

Er det en Zetec der skal trykkes på?

Forfatter:  lqs [ 05 okt 2007, 15:35 ]
Titel: 

ved noget der ligner moderat ydelse, er der ofte slet ingen grund til at gå ned i komp. har selv prøvet at turbolade på 11,5-1. kører rigtigt fint. AUDI har vundet masser af 24timerløb med noget der ligner....
MVH søren

Forfatter:  JerrilD [ 05 okt 2007, 16:28 ]
Titel: 

Ravnen skrev:
Er det en Zetec der skal trykkes på?


Ja en 2.0 16v zetec.

Har også lidt spørgsmål omkring knaster nu hvor vi er i gang ;)

Jeg har købt nogle skarpere knaster fra Crane Cams http://www.dezod.com/pd_crane_cams_radical_street.cfm som jeg regner med at snart at smide i. Men vil det gå med turbo?

Forfatter:  Ravnen [ 05 okt 2007, 20:36 ]
Titel: 

JerrilD skrev:
Ravnen skrev:
Er det en Zetec der skal trykkes på?


Ja en 2.0 16v zetec.

Har også lidt spørgsmål omkring knaster nu hvor vi er i gang ;)

Jeg har købt nogle skarpere knaster fra Crane Cams http://www.dezod.com/pd_crane_cams_radical_street.cfm som jeg regner med at snart at smide i. Men vil det gå med turbo?


Er det en Blacktop?

Der skulle ikke være noget problem i at lade med 1 bar på den gamle Zetec, og en smule mere på Blacktop motoren, evt kunne du skifte toppakningen ud med en tykkere, de findes originalt hos Ford...

Mht. knasterene så afhænger det af hvor skrappe de er, og hvor syg i roen du er....

Forfatter:  JerrilD [ 05 okt 2007, 20:58 ]
Titel: 

Ravnen skrev:
JerrilD skrev:
Ravnen skrev:
Er det en Zetec der skal trykkes på?


Ja en 2.0 16v zetec.

Har også lidt spørgsmål omkring knaster nu hvor vi er i gang ;)

Jeg har købt nogle skarpere knaster fra Crane Cams http://www.dezod.com/pd_crane_cams_radical_street.cfm som jeg regner med at snart at smide i. Men vil det gå med turbo?


Er det en Blacktop?

Der skulle ikke være noget problem i at lade med 1 bar på den gamle Zetec, og en smule mere på Blacktop motoren, evt kunne du skifte toppakningen ud med en tykkere, de findes originalt hos Ford...

Mht. knasterene så afhænger det af hvor skrappe de er, og hvor syg i roen du er....


Hmm hvordan finder jeg ud af om det er en blacktop? Er ikke inde i alle de betegnelser.

Men på det link jeg pastede står lidt om hvor skarpe de er?

Duration int/exh 236/232 duration @.050 int/exh 214/210, lobe seperation 109.5 gross lift 382/373

Men uploader lige den seddel som fulgte med knasterne.

Forfatter:  Ravnen [ 05 okt 2007, 21:03 ]
Titel: 

JerrilD skrev:
Ravnen skrev:
JerrilD skrev:
Ravnen skrev:
Er det en Zetec der skal trykkes på?


Ja en 2.0 16v zetec.

Har også lidt spørgsmål omkring knaster nu hvor vi er i gang ;)

Jeg har købt nogle skarpere knaster fra Crane Cams http://www.dezod.com/pd_crane_cams_radical_street.cfm som jeg regner med at snart at smide i. Men vil det gå med turbo?


Er det en Blacktop?

Der skulle ikke være noget problem i at lade med 1 bar på den gamle Zetec, og en smule mere på Blacktop motoren, evt kunne du skifte toppakningen ud med en tykkere, de findes originalt hos Ford...

Mht. knasterene så afhænger det af hvor skrappe de er, og hvor syg i roen du er....


Hmm hvordan finder jeg ud af om det er en blacktop? Er ikke inde i alle de betegnelser.

Men på det link jeg pastede står lidt om hvor skarpe de er?

Duration int/exh 236/232 duration @.050 int/exh 214/210, lobe seperation 109.5 gross lift 382/373

Men uploader lige den seddel som fulgte med knasterne.


Hvis dit topdæksel er sort er det en Blacktop, lige ud af landevejen...

Jeg er desværre ikke særligt gode venner med Amerikanernes måde at beskrive deres knaster på, så der må jeg være dig svar skyldigt....

Forfatter:  JerrilD [ 05 okt 2007, 21:20 ]
Titel: 

Ravnen skrev:
JerrilD skrev:
Ravnen skrev:
JerrilD skrev:
Ravnen skrev:
Er det en Zetec der skal trykkes på?


Ja en 2.0 16v zetec.

Har også lidt spørgsmål omkring knaster nu hvor vi er i gang ;)

Jeg har købt nogle skarpere knaster fra Crane Cams http://www.dezod.com/pd_crane_cams_radical_street.cfm som jeg regner med at snart at smide i. Men vil det gå med turbo?


Er det en Blacktop?

Der skulle ikke være noget problem i at lade med 1 bar på den gamle Zetec, og en smule mere på Blacktop motoren, evt kunne du skifte toppakningen ud med en tykkere, de findes originalt hos Ford...

Mht. knasterene så afhænger det af hvor skrappe de er, og hvor syg i roen du er....


Hmm hvordan finder jeg ud af om det er en blacktop? Er ikke inde i alle de betegnelser.

Men på det link jeg pastede står lidt om hvor skarpe de er?

Duration int/exh 236/232 duration @.050 int/exh 214/210, lobe seperation 109.5 gross lift 382/373

Men uploader lige den seddel som fulgte med knasterne.


Hvis dit topdæksel er sort er det en Blacktop, lige ud af landevejen...

Jeg er desværre ikke særligt gode venner med Amerikanernes måde at beskrive deres knaster på, så der må jeg være dig svar skyldigt....


Jeps så er det en blacktop :D

kender du prisen på en donermotor som man evt kunne bruge?

Jeg har måske fået fat i en RS manifold :) Men som sagt så vil jeg godt holde projekte så billig som mulig dog unden at gå ned i kvalitet :)

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/