Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jul 2025, 22:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 okt 2007, 10:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Når man eftermontere en turbo på en "alm" NA motor, skal man så sænke kompresionen? Eller er det forskellig fra motor til motor?

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2007, 10:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Ikke nødvendigvis, med mindre at din motor har kæmpehøj kompressionsforhold.

Hvis du tænker dig godt om er det muligt at bygge set-up'et effektivt nok til ikke at skulle sænke komp.forhold.
Masser af kold luft
Ingen hotspots i forbrændingskammerene
Styr på tændingen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2007, 15:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Wankel skrev:
Ikke nødvendigvis, med mindre at din motor har kæmpehøj kompressionsforhold.

Hvis du tænker dig godt om er det muligt at bygge set-up'et effektivt nok til ikke at skulle sænke komp.forhold.
Masser af kold luft
Ingen hotspots i forbrændingskammerene
Styr på tændingen



hvad er et kæmpehøj kompressionsforhold? Hotspots? hehe forklar lige en newbie det ;)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2007, 15:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Er det en Zetec der skal trykkes på?

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2007, 15:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ved noget der ligner moderat ydelse, er der ofte slet ingen grund til at gå ned i komp. har selv prøvet at turbolade på 11,5-1. kører rigtigt fint. AUDI har vundet masser af 24timerløb med noget der ligner....
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2007, 16:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Ravnen skrev:
Er det en Zetec der skal trykkes på?


Ja en 2.0 16v zetec.

Har også lidt spørgsmål omkring knaster nu hvor vi er i gang ;)

Jeg har købt nogle skarpere knaster fra Crane Cams http://www.dezod.com/pd_crane_cams_radical_street.cfm som jeg regner med at snart at smide i. Men vil det gå med turbo?

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2007, 20:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
JerrilD skrev:
Ravnen skrev:
Er det en Zetec der skal trykkes på?


Ja en 2.0 16v zetec.

Har også lidt spørgsmål omkring knaster nu hvor vi er i gang ;)

Jeg har købt nogle skarpere knaster fra Crane Cams http://www.dezod.com/pd_crane_cams_radical_street.cfm som jeg regner med at snart at smide i. Men vil det gå med turbo?


Er det en Blacktop?

Der skulle ikke være noget problem i at lade med 1 bar på den gamle Zetec, og en smule mere på Blacktop motoren, evt kunne du skifte toppakningen ud med en tykkere, de findes originalt hos Ford...

Mht. knasterene så afhænger det af hvor skrappe de er, og hvor syg i roen du er....

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2007, 20:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Ravnen skrev:
JerrilD skrev:
Ravnen skrev:
Er det en Zetec der skal trykkes på?


Ja en 2.0 16v zetec.

Har også lidt spørgsmål omkring knaster nu hvor vi er i gang ;)

Jeg har købt nogle skarpere knaster fra Crane Cams http://www.dezod.com/pd_crane_cams_radical_street.cfm som jeg regner med at snart at smide i. Men vil det gå med turbo?


Er det en Blacktop?

Der skulle ikke være noget problem i at lade med 1 bar på den gamle Zetec, og en smule mere på Blacktop motoren, evt kunne du skifte toppakningen ud med en tykkere, de findes originalt hos Ford...

Mht. knasterene så afhænger det af hvor skrappe de er, og hvor syg i roen du er....


Hmm hvordan finder jeg ud af om det er en blacktop? Er ikke inde i alle de betegnelser.

Men på det link jeg pastede står lidt om hvor skarpe de er?

Duration int/exh 236/232 duration @.050 int/exh 214/210, lobe seperation 109.5 gross lift 382/373

Men uploader lige den seddel som fulgte med knasterne.

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2007, 21:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
JerrilD skrev:
Ravnen skrev:
JerrilD skrev:
Ravnen skrev:
Er det en Zetec der skal trykkes på?


Ja en 2.0 16v zetec.

Har også lidt spørgsmål omkring knaster nu hvor vi er i gang ;)

Jeg har købt nogle skarpere knaster fra Crane Cams http://www.dezod.com/pd_crane_cams_radical_street.cfm som jeg regner med at snart at smide i. Men vil det gå med turbo?


Er det en Blacktop?

Der skulle ikke være noget problem i at lade med 1 bar på den gamle Zetec, og en smule mere på Blacktop motoren, evt kunne du skifte toppakningen ud med en tykkere, de findes originalt hos Ford...

Mht. knasterene så afhænger det af hvor skrappe de er, og hvor syg i roen du er....


Hmm hvordan finder jeg ud af om det er en blacktop? Er ikke inde i alle de betegnelser.

Men på det link jeg pastede står lidt om hvor skarpe de er?

Duration int/exh 236/232 duration @.050 int/exh 214/210, lobe seperation 109.5 gross lift 382/373

Men uploader lige den seddel som fulgte med knasterne.


Hvis dit topdæksel er sort er det en Blacktop, lige ud af landevejen...

Jeg er desværre ikke særligt gode venner med Amerikanernes måde at beskrive deres knaster på, så der må jeg være dig svar skyldigt....

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2007, 21:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Ravnen skrev:
JerrilD skrev:
Ravnen skrev:
JerrilD skrev:
Ravnen skrev:
Er det en Zetec der skal trykkes på?


Ja en 2.0 16v zetec.

Har også lidt spørgsmål omkring knaster nu hvor vi er i gang ;)

Jeg har købt nogle skarpere knaster fra Crane Cams http://www.dezod.com/pd_crane_cams_radical_street.cfm som jeg regner med at snart at smide i. Men vil det gå med turbo?


Er det en Blacktop?

Der skulle ikke være noget problem i at lade med 1 bar på den gamle Zetec, og en smule mere på Blacktop motoren, evt kunne du skifte toppakningen ud med en tykkere, de findes originalt hos Ford...

Mht. knasterene så afhænger det af hvor skrappe de er, og hvor syg i roen du er....


Hmm hvordan finder jeg ud af om det er en blacktop? Er ikke inde i alle de betegnelser.

Men på det link jeg pastede står lidt om hvor skarpe de er?

Duration int/exh 236/232 duration @.050 int/exh 214/210, lobe seperation 109.5 gross lift 382/373

Men uploader lige den seddel som fulgte med knasterne.


Hvis dit topdæksel er sort er det en Blacktop, lige ud af landevejen...

Jeg er desværre ikke særligt gode venner med Amerikanernes måde at beskrive deres knaster på, så der må jeg være dig svar skyldigt....


Jeps så er det en blacktop :D

kender du prisen på en donermotor som man evt kunne bruge?

Jeg har måske fået fat i en RS manifold :) Men som sagt så vil jeg godt holde projekte så billig som mulig dog unden at gå ned i kvalitet :)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team