Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 jul 2025, 12:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 nov 2007, 16:04 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 26 jun 2007, 07:52
Indlæg: 72
Hej Forum

Jeg går og overvejer at skifte den lille IHI lader på min Punto GT ud med noget lidt større.

Den oprindelige plan var en GT2560R men som den sparsommelige Vendelbo jeg er har jeg været på jagt efter billigere alternativer.
Jeg er så ved http://nordicturbo.dk faldet over nogle ladere der hedder KKR. Jeg har ikke hør om disse før, men prisen virker tiltalende.

Jeg tilspørger nu jer. Er der nogen der har nogen erfaringer med KKR laderne? jeg har googlet mig frem til følgende side med lidt mere info http://www.otomoto.com.au/kkrturbo.htm

Sådan lige umildbart hedder målet med projektet omkring de 250HK, og gerne en rimelig hurtig spoolup tid, samt tidligt tryk så jeg ville nok hoppe på en 280, men hvad er panelets mening om det?

Tobias Larsen


Senest rettet af ToLa 10 nov 2007, 07:32, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 nov 2007, 17:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
ellers er der www.turbomotor.dk og www.protune.dk

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 nov 2007, 17:51 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 26 jun 2007, 07:52
Indlæg: 72
møffe skrev:


Ja, men jeg tvivler på at de vil anbefale et produkt de ikke selv forhandler


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2007, 13:46 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2007, 12:45
Indlæg: 81
Geografisk sted: Silkeborg Danmark
Der har inde på vagcars.dk været en debat for noget tid siden i forbindelse med upgrade af en 1,8T'er både VW og Skoda, hvor at Skodaen fik en KKR lader på.

Desværre så blæste den i stykker.

Men tag fat i Noller (han ejer www.nordicturbo.dk) han må kunne give besked omkring evt. reklamationer.

De sidste tusinde kroner vil jeg mene er givet godt ud. ellers så skal du prøve at se på www.prorace.dk eller www.turbomotor.dk
Havneren herfinde fra laver 300hk med den T3 lader til 3300-3500kr.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2007, 17:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Witz skrev:
Havneren herfinde fra laver 300hk med den T3 lader til 3300-3500kr.


Ja... Det er næsten rigtigt - "Næsten" fordi den faktisk kun koster 3000kr.

Jeg har købt ved Protune.dk - Mig bekendt fås det ikke billigere i dk.

Den turbo jeg kører med er MÅSKE nok lige stor nok til dig, men jeg har faktisk lige hørt en fugl synge om at Protune er ved at få nogle flere turboer hjum - Nogle i en lidt mindre størrelse også.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2007, 19:57 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 26 jun 2007, 07:52
Indlæg: 72
Havneren skrev:
Witz skrev:
Havneren herfinde fra laver 300hk med den T3 lader til 3300-3500kr.


Ja... Det er næsten rigtigt - "Næsten" fordi den faktisk kun koster 3000kr.

Jeg har købt ved Protune.dk - Mig bekendt fås det ikke billigere i dk.

Den turbo jeg kører med er MÅSKE nok lige stor nok til dig, men jeg har faktisk lige hørt en fugl synge om at Protune er ved at få nogle flere turboer hjum - Nogle i en lidt mindre størrelse også.


Det var sgu billigt. Men ja, en T3 er lige vel stor til en 1400 8v, det optimale ville nok være noget T2/25-T3 hybrid lader. Men mon ikke Turbomotor kan komme frem med noget fornuftigt.

Tobias


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2007, 20:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Finn køre med en GT28R kina lader på en 1500, det eneste der er gjordt er sænket kompression og anden styring. Den lader med det samme når han køre stille og roligt siger han...

Turboen er "købt" hos turbomotor.dk

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2007, 21:58 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 26 jun 2007, 07:52
Indlæg: 72
klyfax skrev:
Finn køre med en GT28R kina lader på en 1500, det eneste der er gjordt er sænket kompression og anden styring. Den lader med det samme når han køre stille og roligt siger han...

Turboen er "købt" hos turbomotor.dk


Okay, jeg tror ikke det er nødvendigt at sænke kompressionen ydderligere på Puntoen. 7,5:1 burde være lavt nok til at lade 2+ bar.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2007, 23:20 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
ToLa skrev:
Okay, jeg tror ikke det er nødvendigt at sænke kompressionen ydderligere på Puntoen. 7,5:1 burde være lavt nok til at lade 2+ bar.


Hvis du gør det på en standardmotor løber du hurtigt ind i problemer!

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2007, 08:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
ToLa skrev:
Havneren skrev:
Witz skrev:
Havneren herfinde fra laver 300hk med den T3 lader til 3300-3500kr.


Ja... Det er næsten rigtigt - "Næsten" fordi den faktisk kun koster 3000kr.

Jeg har købt ved Protune.dk - Mig bekendt fås det ikke billigere i dk.

Den turbo jeg kører med er MÅSKE nok lige stor nok til dig, men jeg har faktisk lige hørt en fugl synge om at Protune er ved at få nogle flere turboer hjum - Nogle i en lidt mindre størrelse også.


Det var sgu billigt. Men ja, en T3 er lige vel stor til en 1400 8v, det optimale ville nok være noget T2/25-T3 hybrid lader. Men mon ikke Turbomotor kan komme frem med noget fornuftigt.

Tobias


Aaaa... Nu er der jo allerede ved at gå flere ting galt her syntes jeg!

- Vælg turbo størrelse efter hvor meget effekt du ønsker. En normal T3 turbo er egnet til omkirng 160hk og op til ca. 220 - 240hk. Den JEG kører med er IKKE en "normal" T3 turbo - Det er en T3/T4. Jeg vil sige at den nærmere ligger i laget 200hk til 350hk.
Problemet med at vælge turbo er at det lige som alt andet er et kompromis. Du vil have hurtigt spool op men have en høj ydelse. Det er to ting der arbejder mod hinanden. Hvis du skal ramme 250hk må du nok ofre dig lidt på hvor tideligt den laver ladetryk - Jeg går ud fra det er det du mener når du når du siger "Spool op".

- +2 bar. Det er rigtig meget ladetryk. Med så meget ladetryk burde din motor lave pænt over de 200hk og i det tilfælde skal du passe på ikke at vælge en for lille turbo - Dette ville nemlig betyde at du slet ikke kan lade så meget og ikke kommer så højt op i ydelse. Turboen kan ganske enkelt ikke levere luften og der af heller ikke trykket.

- +2 bar stiller satans store krav til en turbo. Lige for at være sikker på du er klar over det - Så meget tryk kan meget hurtigt skabe en masse problemer for dig. Kan du motorstyring følge med op i det tryk? Kan din intercooler, slanger, rør klare trykket? Kan din benzin pumpe/dyser følge med? Og syvende og sidst skal du være klar over at ingen normale turboer er lavet til det tryk!

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team