Hej orakler
Jeg fik skiftet olie og ventildækselpakning på min GT'er fra 95 igår aftes.
I den forbindelse opdagede vi at knasten er slidt temmelig flad på 2 cylindre.
Jeg har nu forhørt mig på prisen for en ny ved Fiat og den koster rundt regnet 2500 spir.
Så tænkte jeg, hvorfor ikke få en knast med lidt mere spræl i når nu jeg er ved det. Nu kommer så spørgsmålet, hvilken skal jeg vælge?
Jeg har kigget på nogle forskellige og kan se at de forskellige producenter på have forskellig opfattelse af hvornår man måler akslens "duration" og hvad der er en "Road" aksel.
Ved colombo-bariani har de en "Road-Medium" med følgende specifikationer
http://www.colombo-bariani.com/popup_de ... rodotto=51
Ved dbilas i tyskland har jeg så fundet en der hedder 296/288 med 10,1/9,5 i løft og en timing der hedder 43/73 - 69/39 samt et løft ved TDC på 2,3/2,2.
Jeg har ligeledes haft fat i Bo westspeed som kan slibe en original aksel op for omkring 1300kr, dette kræver så at jeg finder en brugt original aksel i god stand han kan lave om på. Men ved at han skal ændre på løft på en original aksel skal han tage af på bagsiden også og så er jeg ude i at skulle have nogle meget højre ventil brikker, alt i alt måske ikke helt optimalt.
Dbilas knasten er koster ca 250€ og er billigere end den fra C&B til 345€, men hvad skal jeg gå efter?
Som bonusoplysninger kan det nævnes at målet med motoren er omkring 250 hk ved max 2 bar. men også en bil der kan klare at jeg sender konen til bageren efter morgenbrød i den. Der er planlagt en større intercooler, større turbo samt en stor IC ude i fronten og så en gang mapning.
Tobias