Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 jul 2025, 11:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 nov 2007, 16:14 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 nov 2006, 20:15
Indlæg: 32
Hey folksens, skal til at lave en Peugeot 1,4 8v motor med monopoint for en kammerat.

Opsætningen bliver:
Supersprint bananmanifold.
2,5" Udst.
Catcams 269graders knast.
Bearbejdet top.
Planslibning af top.

Mit spørgsmål er så: hvor meget man normalt plejer at plane af toppen for højere kompression?

Tager gerne imod ændringer eller anden form for kommentar til projektet.

Tak :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2007, 18:35 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Nu kender jeg ikke så meget til TU motorerne, mere XU :wink:

Jeg ville nok gå den rigtige vej og måle mig frem til en ønsket kompression. Dvs. få fat i tallene for standard kompression, vælg ønsket kompression og udregn materiale der skal af herudfra.

Mener at huske flere af de gamle TU 1.3 rallyer ligger med mere aggressive knaster standard. Men nu fortæller graderne jo langt fra alt om knasten, og igen det er blot hvad jeg lige husker, kan være jeg tager fejl.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2007, 20:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
jeg syntes nu 2,5" udstødning lyder lige stor nok. personligt ville jeg vælge en 2" i stedet for at være siker på at bundtrækket ikke forsvinder fuldstændigt.

og så glemmer i motorstyringen. tvivler på at en så modificeret motor går optimalt på original styring.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2007, 20:44 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 nov 2006, 20:15
Indlæg: 32
Jeg har snakket med flere der tror den originale motorstyring godt kan følge med..

Ang. udst, så har jeg lavet 2,5" på en 1,6 Ralley hvilket gav 18HK, den blev målt inden og efter montering. Derfor jeg hælder til 2,5"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2007, 00:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Nu er en 1.6 og en 1.4 ikke helt det samme? ;)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2007, 07:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
JensM skrev:
Jeg har snakket med flere der tror den originale motorstyring godt kan følge med..

Ang. udst, så har jeg lavet 2,5" på en 1,6 Ralley hvilket gav 18HK, den blev målt inden og efter montering. Derfor jeg hælder til 2,5"


18HK på en udstødning? - Så er den originale kat klappet sammen eller lign. Ellers får du ikke den effekt på en regulær sugemotor, med et rimeligt dimensioneret udstødningssystem ab fabrik.

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2007, 08:45 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 dec 2005, 12:29
Indlæg: 55
Geografisk sted: Århus
Fra Jens M.

Jeg syntes også det lyder vildt med de 18 hk, men det blev målt før og efter på samme rullefelt. Skal ikke kunne sige om katten var faldet sammen inden, men tvivler da den gik rigtigt godt før.

_________________
Boostjunkie!!

Nu med audi S2 avant.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team