Ravnen skrev:
Der er ikke noget galt med ideen, man skal bare være opmærksom på to ting...
Hvor lang tid vil det tage at nedkøle den mængde væske der er i systemet..
og hvor kort tid vil det tage at varme det op igen...
Hvis du bygger et regulært kølesystem på en klassisk chargcooler(med lidt andre dimensioner en klassiske, ikke nødvendigvist større), så vil du i løbet af ~1time uden problemer have vand af -20grader(jeg skriver vand fordi jeg mener vædske!) som du kan pumpe igennem din chargecooler. Rigtigt dimensioneret er det ikke en stor udfordring af få ladeluftemp langt under frysepunktet.
Finten i det er vands enorme varmekapacitet. Mange vil gerne have noget helt vildt koldt, men CO2 feks, har en frygtelig lav varmekapacitet, hvorfor der skal bruges enorme mængder for at modsvare vand....
Hvis kølesystemet er fastmonteret på bilen kan det sagtens følge med til almindelig kadence på 1/4mile.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!