Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Plejlstænger, toyota 2ete/3ete http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=19350 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Troels [ 21 nov 2007, 18:39 ] |
Titel: | Plejlstænger, toyota 2ete/3ete |
Nå har tidligere haft lidt problemer med min 2ete/3ete har bøjet plejlstænger og nu hvor jeg har lidt planer om at få afbalanceret motoren kunne jeg godt tænke mig at smide nogle H-beam i, spørgsmålet er så om plejlstænger fra en 4efte ville passe Har fået oplyst flg mål (4efte): c/c 118 mm B/e 43 mm S/e 18 mm Tænkte Finn eller flyfax måske kunne huske målene på en 3ete plejlstang da det kan være svært at måle på en bøjet, og vil helst undgå at skille motoren ad før nødvendigt |
Forfatter: | Stefan L [ 21 nov 2007, 19:10 ] |
Titel: | |
2e og 3e er ikke lige lange... Jeg har en 5efte motor med pauter pejlstænger og wisceo stempler til salg |
Forfatter: | klyfax [ 21 nov 2007, 19:22 ] |
Titel: | |
Ik fordi jeg har ik levene FIS om det, men hvilken motor har du?: 1.3 12v turbo = 2ete 1.5 12v turbo = 3ete For de 200 ccm er hentet i en længere slaglængde, så stængerne passer ik sammen... Og hvad er din opsætning, syntes ik det er hverdag man høre om en 2e/3e motor der bugger stængerne... Hvad laver den af HK? |
Forfatter: | K-FINN [ 21 nov 2007, 21:23 ] |
Titel: | |
Hvordan i alverden har det lykkes dig og bukke dem. Vi har prøvet og køre 1,9 bar på en 3ete, det bukkede de ikke af.. Tror motor er justeret HELT galt hvis du kan bukke dem, med mindre du kører over 2 bar. |
Forfatter: | Troels [ 21 nov 2007, 22:17 ] |
Titel: | |
Hehe ja nu siger du helt forkert finn.. i så fald har du da selv været med til det... ![]() Men på min første 2ete motor bukkede jeg 2 plejlstænger... på nummer 2 motor som smed et leje, da jeg skilte den ad var alle 4 plejlstænger synligt bøjet Nu har jeg en 3ete motor i... alle 3 har hørt med 285 graders knast og nissan kugleleje turbo ved ca 1.5 bars tryk, den første motor kørte yderligere med vandindsprøjtning, hvilket jeg mistænkte for at have bøjet de første 2 da pressostaten dertil hang, derved forsatte fuld vandindsprøjtning efter omdrejninger og tryk var taget af... derfor har jeg ikke kørt med det siden, men de bøjer jo stadig synligt.. de mest bøjede stænger er det så galt med at de buer så meget at de rammer cylindergangen og laver en tikke lyd ala når den skal justeres i knasten... vil bare være ked af det skete igen hvs i forstår |
Forfatter: | K-FINN [ 21 nov 2007, 22:57 ] |
Titel: | |
Troels skrev: Hehe ja nu siger du helt forkert finn.. i så fald har du da selv været med til det...
![]() Men på min første 2ete motor bukkede jeg 2 plejlstænger... på nummer 2 motor som smed et leje, da jeg skilte den ad var alle 4 plejlstænger synligt bøjet Nu har jeg en 3ete motor i... alle 3 har hørt med 285 graders knast og nissan kugleleje turbo ved ca 1.5 bars tryk, den første motor kørte yderligere med vandindsprøjtning, hvilket jeg mistænkte for at have bøjet de første 2 da pressostaten dertil hang, derved forsatte fuld vandindsprøjtning efter omdrejninger og tryk var taget af... derfor har jeg ikke kørt med det siden, men de bøjer jo stadig synligt.. de mest bøjede stænger er det så galt med at de buer så meget at de rammer cylindergangen og laver en tikke lyd ala når den skal justeres i knasten... vil bare være ked af det skete igen hvs i forstår Kender jeg dig ??... Men ja hvis den pøser vand ind på stempler, kan det bøje dem. Men ellers er der noget galt et sted, man bøjer ikke bare lige nogle 2e/3e stænger ? |
Forfatter: | Troels [ 21 nov 2007, 23:42 ] |
Titel: | |
kender og kender hehe.. du burde nok vide hvem jeg er, men pyt nu med det... en anden ting jeg mistænker lidt er launch controlen den kan nok være noget hård ved motoren men passede de 4efte stænger mon? |
Forfatter: | K-FINN [ 22 nov 2007, 12:26 ] |
Titel: | |
Nej er 99% sikker på 2e og 4e ikke passer sammen, men det gør 3e og 5e. Ahaaaaaa, ikke dig med nissan P13, som vi hentede i UK ? |
Forfatter: | klyfax [ 22 nov 2007, 17:44 ] |
Titel: | |
Argh, lad være med at tale om bukkede plejlstænger. Har en lille bitte mistanke til at jeg måske har en bukket stang, eller også har jeg et remhjul der støder på noget. For har en dunken fra motoren som følger rpm. Tænkte ik over det, før en kammerat sagde det til mig her den anden dag... Nå, men her er noget du kan sammenligne med ![]() ![]() Kan ik lige finde et billede af en 2e stang, da google hellere vil finde noget VW 2e halløj, end noget toyota 2e motorværk...¨ Men så må du jo finde en i skrotbunken... |
Forfatter: | Troels [ 23 nov 2007, 00:14 ] |
Titel: | |
øv ja så må jeg nok ud og måle.. hehe er bare så pokkers svært at måle længden på en bukket stang ![]() og finn..jo det er mig med en blå ps13... og lilla ee90 med stort scoop... den du syntes lød mærkelig pga faste motorophæng ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |