Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Forskel på 145 hk og 165 hk 4AGZE stempler
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=19755
Side 1 af 2

Forfatter:  Martez [ 29 jan 2008, 21:18 ]
Titel:  Forskel på 145 hk og 165 hk 4AGZE stempler

Nu har Corolla'en kraftedeme kneppet et stempel til - fandens til 140 hk's stempler!

Så nu skal der noget gods i, så jeg kan få noget tryk på.

Men skal jeg købe smedede stempler? Eller kan jeg "nøjes" med nogen gze stempler? Hvis ja, hvilke?

De skal i en 4AGE NON T-VIS motor.

Forfatter:  zeion [ 29 jan 2008, 22:10 ]
Titel: 

165 er fine, 145 hk stemplerne, er ikke beregnet til underspol af stemplerne, så hvis du skal benytte dem skal du lige lave plads til oliedysserne.

Ellers passer det fint sammen.

Forfatter:  Martez [ 29 jan 2008, 22:27 ]
Titel: 

Er skørterne ikke ens på 145 og 165 stemplerne?

**Nej, det kan jeg så se på club4ag.com - det er de ikke. 165 hk har underspul.

Hvad skal der forståes ved "Piston spec"?:

145 hk = semi-forged
165 hk = forged, coated
170 hk = snap ring

Forfatter:  beyer [ 29 jan 2008, 23:13 ]
Titel:  145hk

145hk stemplet er ganske udemærket til en 500hk ( kører selv 2,3 bar på mine og de holder endnu) det gode ved dem er at de kører 8:1 i kompression , og kan derfor klare et solidt tryk, men gør den lidt sløv i del last uden tryk .. .
det eneste du skal gøre i forehold til underspul er at fræse et lille " hak " i stempel skørtet ud for olie dysen / røret , ellers rammer skørtet på røret og det kan ikke gå i bund.

Forfatter:  Martez [ 29 jan 2008, 23:17 ]
Titel: 

Pudsigt, du har fået en lille besked på BG, Beyer ;)

Forfatter:  klyfax [ 29 jan 2008, 23:21 ]
Titel: 

Martez, husk nu at du mister HK ved at sænke kompressionen. Der er ingen fordele på en suge motor ved at vælge lav kompressions stempler...

Forfatter:  Martez [ 29 jan 2008, 23:25 ]
Titel: 

klyfax skrev:
Martez, husk nu at du mister HK ved at sænke kompressionen. Der er ingen fordele på en suge motor ved at vælge lav kompressions stempler...


Nej nej, skal nok smide en mølle på, bare rolig :D

Forfatter:  ae86 [ 30 jan 2008, 13:10 ]
Titel: 

Martez skrev:
Er skørterne ikke ens på 145 og 165 stemplerne?

**Nej, det kan jeg så se på club4ag.com - det er de ikke. 165 hk har underspul.

Hvad skal der forståes ved "Piston spec"?:

145 hk = semi-forged
165 hk = forged, coated
170 hk = snap ring


145 hk stempler og 165 hk stempler er produceret på samme måde.
Den eneste forskel er at 165 giver et lidt højre CR og at de er coated på skørtet og så har de udskæringer til oliedysen i skørtet

beyer skrev:
... det eneste du skal gøre i forehold til underspul er at fræse et lille " hak " i stempel skørtet ud for olie dysen / røret , ellers rammer skørtet på røret og det kan ikke gå i bund.


Det gør den kun engang når han tørner den ... bagefter er der masser af plads :tooth:

Forfatter:  Martez [ 30 jan 2008, 16:16 ]
Titel: 

Jeg snakkede med Egon tidligere på dagen og han anbefalede at jeg fik boret blokken 0.5 mm op, så havde han nogen overstørrelses 145 hk stempler jeg kunne købe. Er dog blevet tilbudt nogen alm. 81 mm 145 hk stempler til en meget billigere penge, så hvis blowby'et ikke er for stort, er det så nødvendigt at bore blokken op?

Forfatter:  skassa [ 30 jan 2008, 19:39 ]
Titel: 

her er lige et billed fra mit photo album til info:

Billede
Billede

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/