Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Fuel swirl pot setup
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=19768
Side 1 af 2

Forfatter:  postal [ 31 jan 2008, 20:15 ]
Titel:  Fuel swirl pot setup

Hvilket setup skal jeg vælge ?

Setup1 hvor benzinen køre retur til benzintanken, men vil jeg kunne køre potten tom ?
Billede

Setup2 hvor benzinen køre tilbage til potten, men hvor den varme benzinen bliver i potten ?
Billede

:?:

Forfatter:  Ravnen [ 31 jan 2008, 20:42 ]
Titel: 

Du skal vælge #2 løsning, men efter min mening så skal de to returslanger byttes om (højdeforskel)

Forfatter:  postal [ 31 jan 2008, 20:50 ]
Titel: 

er det ikke en fordel at evt. luftbobbler forsvinder tilbage i benzintaken. derfor skal den slange dertil også være øverst ?

Forfatter:  Morten VJ [ 31 jan 2008, 21:05 ]
Titel: 

Nr 2, men slangen fra pumpe 1 skal op på højde med returen fra railen.
For at minimere pumpe 2's mulighed for at suge luft.
Og tænk på at ordet betyder hvirvel, og placer dine rør således at de følger cirkelbuen på røret.
Ravnen er nok bange for tryk i returen, men det kan man let justere sig ud af, hvis man kan justere motorstyringen.
Da det ikke drejer sig om særligt høje tryk.

MVH

Morten

Forfatter:  Ravnen [ 31 jan 2008, 21:13 ]
Titel: 

Det kan du godt have ret i, men hvis der er stor forskel i ydelsen på de to pumper så vil din swirlpot alligevel ikke være helt fyldt hele tiden (under acceleration) desuden kører jeg selv med det setup og har ikke umiddelbart haft nogle problemer, varmen derimod, er der problemer med, men det ordner jeg med en køler...

Forfatter:  Ravnen [ 31 jan 2008, 21:15 ]
Titel: 

Morten VJ skrev:
Nr 2, men slangen fra pumpe 1 skal op på højde med returen fra railen.
For at minimere pumpe 2's mulighed for at suge luft.
Og tænk på at ordet betyder hvirvel, og placer dine rør således at de følger cirkelbuen på røret.
Ravnen er nok bange for tryk i returen, men det kan man let justere sig ud af, hvis man kan justere motorstyringen.
Da det ikke drejer sig om særligt høje tryk.

MVH

Morten


Det faldt mig ind, ja...

Forfatter:  postal [ 31 jan 2008, 21:20 ]
Titel: 

jeg har også tænkt på en køler på returløbet fra railen :D

Forfatter:  Morten VJ [ 31 jan 2008, 21:39 ]
Titel: 

Jeg har selv kørt med type 3 lavet af et simpelt 2,5" rør, indtil det blev utæt.
Retur + fødeslang i toppen, og fremløb i bunden.
Og jeg fik ikke en ændring i benzintryk.
Selv om dyserne var lukkede, eller fuldt åbne på en gang.

Dette på med en fødepumpe der gav 130 l/t ift en hovedpumpe der gav 175 l/t og dyserne 440 ml/min. Målt ved 3 bar
Og dette var med et retur rør der var 2mm mindre end trykrøret.
Spørgsmålet er om denne tryk teori ikke stammer tilbage fra de glade karburatordage, da 0,1 bar havde meget at sige ift. totaltryk.

MHT varme hvad gør de med de moderne returløse systemer, her er det ikke noget problem?

MVH

Morten

Forfatter:  Ravnen [ 01 feb 2008, 11:46 ]
Titel: 

Morten VJ skrev:
Jeg har selv kørt med type 3 lavet af et simpelt 2,5" rør, indtil det blev utæt.
Retur + fødeslang i toppen, og fremløb i bunden.
Og jeg fik ikke en ændring i benzintryk.
Selv om dyserne var lukkede, eller fuldt åbne på en gang.

Dette på med en fødepumpe der gav 130 l/t ift en hovedpumpe der gav 175 l/t og dyserne 440 ml/min. Målt ved 3 bar
Og dette var med et retur rør der var 2mm mindre end trykrøret.
Spørgsmålet er om denne tryk teori ikke stammer tilbage fra de glade karburatordage, da 0,1 bar havde meget at sige ift. totaltryk.

MHT varme hvad gør de med de moderne returløse systemer, her er det ikke noget problem?

MVH

Morten


Varme problemet kommer af en meget lille Swirlpot/tank i et bagagerum (ingen køling) store pumper (bliver varme) der pumper i vildskab (tryk giver varme) og det faktum at dyssebroen på min bil ligger som et mellemlæg imellem plenum og manifold (varmeveksler), biler på gaden har jo gerne en stor tank som ligger under bilen i fartvind, samt en progressiv pumpe der kun kører når der er brug for det.

Forfatter:  grydesvamp [ 03 feb 2008, 11:12 ]
Titel: 

er lige med på en lytter her da jeg nemlig også er løbet ind i problemet med 20 grader varm benzin.. er der en snedig måde at køle benzinen ned på ? har kigget en del på ac anlæg hvilket jo er en rigtig fed ide, men pladsen i en lada er knap og siden jeg er ved at sælge den laver jeg ikke de vilde operationer.

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/