Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Nissan. BlackTop/SILVERTOP/REDTOP http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=20833 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | dykkerdahl [ 21 jul 2008, 23:37 ] |
Titel: | Nissan. BlackTop/SILVERTOP/REDTOP |
Jeg ved godt at det ofte er oppe at vende.... Men hvilken motor til 200sx er bedst at tune på? SR20DET eller CA18DET. Og er der nogle årgange der er bedst. Og hvorfor alle de farver på toppen? VH Dykkerdahl |
Forfatter: | Staalanden [ 22 jul 2008, 13:06 ] |
Titel: | Re: Nissan. BlackTop/SILVERTOP/REDTOP |
dykkerdahl skrev: Jeg ved godt at det ofte er oppe at vende....
Men hvilken motor til 200sx er bedst at tune på? SR20DET eller CA18DET. Og er der nogle årgange der er bedst. Og hvorfor alle de farver på toppen? VH Dykkerdahl Ville nok vælge en SR20DET, da den er lidt stærkere end CA18DET. Dermed ikke sagt at CA18DET er en dårlig motor. S13 CA18DET er en redtop. S14 og S14A er silvertop. Er også lavet i Redtop version som ligger i N14 GTI-R Er ændret en del med spjældhuse osv. S15 Blacktop og yder lidt mere std. Mener det er sådan det hænger sammen, men er ikke 100% på det |
Forfatter: | K-FINN [ 22 jul 2008, 13:11 ] |
Titel: | |
Jeg ville klart vælge SR20det, mange der har problemmer med og få krumptap og lejer til og holde i CA18 |
Forfatter: | dykkerdahl [ 22 jul 2008, 16:34 ] |
Titel: | |
Mange tak for det begge to. Hvis det nu bliver aktuelt, er der så en international vebsite hvor den type SR20DET motor bliver solgt. Tanken er at finde en 200sx fra +91 der har gået +200.000Km, betale afgiften og så bagefter skifte motoren ud med den SR20DET. Målet ville så med være 350-400HK. Mvh Dykkerdahl |
Forfatter: | K-FINN [ 22 jul 2008, 16:58 ] |
Titel: | |
www.motorimport.dk sælger både løse motore, og hele frontcuts, så du kan flytte motor og ledningsnet med over, men sikkert ikke nødvendigt når den skal tunes yderligere... Btw, de SR20DET motore er skide dyre... |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 22 jul 2008, 18:42 ] |
Titel: | |
jeg er glad for min da18det'er... den har kørt snart 2år med 275-300hk uden det mindste problemmer.... nu her til vinter skal det være vildere, 450+hk, så der bygger jeg om med alt! det kan gøres for lige under 11k med alle lejer, stål toppakning, oliepumpe, arp top pinbolte osv, smede stempler, smede plejlstænger, osv. dertil skal der godt nok lægges det til som cyllinder service vil have for at bore blokken op til overstørrelse. Også er de ikke noget med at der ikke må tunes på motoren fordi det er en anden der er lagt i, for i reglen må du jo ikke engang sætter andet luftfilter på sr20det motoren. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |