Lars E skrev:
prøve bænken eller motoren???
Det skal nok være i det nye år, det kunne være at jeg skulle fjerne de værste grater i den ene cylinder så der er noget at sammen ligne med??
Hvordan går det forresten med de 2cv toppe??? (har ikke haft brug for nogle der hjemme, så mangler dem ikke, var bare nyskerig)
2CV toppene er meget sjove. Ekstremt mærkeligt topstykke.
Flower ringe. Ser ringe ud. Mærkelige ventilvinkler. Må være meget lavt komp.fh, eller meget høje stempler.
Jeg tog det ene topstykke og rengjorde det for diverse støbegrater. Ikke meget reaktion flowmæssigt. Gav det så nogle af de klassiske "tricks". Lille reaktion, men ikke noget banebrydende. Porten er meget flad ind imod sædet.
Måtte faktisk bygge min hastighedsmåler færdig for at kunne få en ordentlig ide om hvad der skete.
Jeg kan ikke huske tallene her og nu, men hastigheden er noget fra optimal. Portarealet er for stort, og den åbne ventil kommer ikke ret godt fri af væggen i forbrændingskammeret, så luften kommer ikke rigtig væk.
Hvis jeg fik lidt tid mere, så skulle man måske prøve at se nærmere på forbrændingskammeret også.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!