Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Ford Sierra 2.0, 91'er (effekt opskrift - small scale)
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=21579
Side 1 af 3

Forfatter:  Witz [ 01 feb 2009, 21:13 ]
Titel:  Ford Sierra 2.0, 91'er (effekt opskrift - small scale)

Har en kammi med en ford sierra 2.0 8v med standard 120hk.
bilen var billig og nysynet og skal kun holde i 2år.
Mekanisk er den i rigtig god stand og kører godt.

Da planen er en billig begynder drift bil så er jagten gået ind på lidt flere hk.
Der er allerede mictronik lim i diff.
sænket og bøsninger udskiftet til noget hårdere.
afstivet i front og bag

Næste er motor.. men hvad nu ?
Der er ingen plan om at der skal trækkes 500hk ud af motoren med dyre trykladet stumper.
Men et 160-180-200hk som der kan holde til at blive trukket rundt.

At give sig til at rode med standard motoren kan vel næppe betale sig, så hvad passer ned i hullet på sådan en ford ? det ska gerne kunne passe på gearkassen og ikke koste en formue samt være nemt at gå til.
4-5-6cylinder, en 209hk v6 ford motor har været på tankerne, men hvad siger i derude.

Forfatter:  mh [ 01 feb 2009, 21:19 ]
Titel:  Re: Ford Sierra 2.0, 91'er (effekt opskrift - small scale)

Witz skrev:
Har en kammi med en ford sierra 2.0 16v med standard 120hk.
bilen var billig og nysynet og skal kun holde i 2år.
Mekanisk er den i rigtig god stand og kører godt.

Da planen er en billig begynder drift bil så er jagten gået ind på lidt flere hk.
Der er allerede mictronik lim i diff.
sænket og bøsninger udskiftet til noget hårdere.
afstivet i front og bag

Næste er motor.. men hvad nu ?
Der er ingen plan om at der skal trækkes 500hk ud af motoren med dyre trykladet stumper.
Men et 160-180-200hk som der kan holde til at blive trukket rundt.

At give sig til at rode med standard motoren kan vel næppe betale sig, så hvad passer ned i hullet på sådan en ford ? det ska gerne kunne passe på gearkassen og ikke koste en formue samt være nemt at gå til.
4-5-6cylinder, en 209hk v6 ford motor har været på tankerne, men hvad siger i derude.


2,0 16 V med standart 120 Hk... Muhahahaha... enten er det en cossie med en prop i udstødningen eller også er det en 8V som alle andre DOHC tikkemaskinerne...

Forfatter:  Runesm [ 01 feb 2009, 21:27 ]
Titel: 

Hmm, hvad med større dyser, en justerbar BTR, og så en lille halv bar, burde den vel kunne æde.

Det vil kompromisere tomgangen, men mon ikke den holder sig igang, bare en anelse haltende.

Jeg har ikke så meget fod på ford, kan være der kommer et par nørder ind over banen, jeg slynger bare ord ud :P

Forfatter:  Witz [ 01 feb 2009, 21:31 ]
Titel: 

aha så det er en 8v :? men hul i det.

men kom bare med alle de gode triks.

trykladning er ikke nødvendigvis det bedste her, da bilen bla skal bruges til begynder drift og skal være driftsikker og "billig" i drift

Forfatter:  mh [ 01 feb 2009, 21:39 ]
Titel: 

Witz skrev:
aha så det er en 8v :? men hul i det.

men kom bare med alle de gode triks.

trykladning er ikke nødvendigvis det bedste her, da bilen bla skal bruges til begynder drift og skal være driftsikker og "billig" i drift


Møffe har en N/A tunet udgave som han bruger til Trackdays !...

Forfatter:  Runesm [ 01 feb 2009, 21:42 ]
Titel: 

http://skogenracing.editboard.com/engli ... o-t657.htm

Scroll lidt ned til der begynder at komme billeder. Nemmere bli'r det næsten ikke.

4 chokerdyser fra Bosch K-Jet anlæg skruet i manifolden, en olietrykskontakt til at tænde for dem ved 0,1-0,2 bar, og hey presto, 0,5-0,7 bar i tryk

Forfatter:  mh [ 01 feb 2009, 21:58 ]
Titel: 

Runesm skrev:
http://skogenracing.editboard.com/english-forum-f12/pinto-turbo-conversion-howto-t657.htm

Scroll lidt ned til der begynder at komme billeder. Nemmere bli'r det næsten ikke.

4 chokerdyser fra Bosch K-Jet anlæg skruet i manifolden, en olietrykskontakt til at tænde for dem ved 0,1-0,2 bar, og hey presto, 0,5-0,7 bar i tryk


ikke samme motor !...

Forfatter:  møffe [ 01 feb 2009, 22:05 ]
Titel: 

mh skrev:
Witz skrev:
aha så det er en 8v :? men hul i det.

men kom bare med alle de gode triks.

trykladning er ikke nødvendigvis det bedste her, da bilen bla skal bruges til begynder drift og skal være driftsikker og "billig" i drift


Møffe har en N/A tunet udgave som han bruger til Trackdays !...


havde. eller dvs har men uden plader og håb for fremtiden. motoren er stærk men alt dør ved misbrug. der er masser af muligheder. men kan kun sige hvis det er billige hk til drift (300-400hk) så skal der en blacktop under hjelmen. glem alt om cosworth motore da de er for dyre i anskaffelse. V6 er for tung og doven.

resten skal hentes i opsæt. burtonpower.com har hvad der skal bruges til forvognen og randmotorsport.co.uk har en justerbar bagbro det har reyland.co.uk også eller den lækre http://www.adrenaline-race.com/forum/vi ... .php?t=530

bagtøj er der masser af muligheder af. alt fra std 7" op til et jaguar 10,5"bagtøj.

bremser er der også masser af muligheder af.

ellers så er kan du forvente med en hjemmelavet manifold (kik på VAE for at lure sådan en) og en T25-T3 turbo med en 0,5-0,7bar alt fra 170-200hk. mener højeste resultat jeg har set er ca 211hk på et TT kit ved en 0,7bar på std motor med ny model toppakning og 1 tilskudsdysse.

normalt så snyder man map ved at sætte et antal envejs ventiler på slangen da den fuelcutter ved en 0,2bar overtryk. tilskud styres somregl af en alm MF2 og tændingen sænkes på oktan stikket ved at stelle 1eller flere ben.

Forfatter:  møffe [ 01 feb 2009, 22:09 ]
Titel: 

hov, er det hans V´s bil?

Forfatter:  Zorak [ 01 feb 2009, 22:11 ]
Titel: 

mh skrev:
Runesm skrev:
http://skogenracing.editboard.com/english-forum-f12/pinto-turbo-conversion-howto-t657.htm

Scroll lidt ned til der begynder at komme billeder. Nemmere bli'r det næsten ikke.

4 chokerdyser fra Bosch K-Jet anlæg skruet i manifolden, en olietrykskontakt til at tænde for dem ved 0,1-0,2 bar, og hey presto, 0,5-0,7 bar i tryk


ikke samme motor !...


Men vel samme fremgangsmåde alligevel? Men der skal vel en envejsventil på slangen til map sensor så den ikke boost cutter..?

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/