Goddag alle sammen!
Har rigtig rigtig længe læst med over skulderen herinde og har besluttet mig for at se om jeg ikke selv kan få gang i et motorprojekt!
Men først skal jeg se om pengepungen rækker..
Jeg er indehaver af en Golf 2 1,8 8v motorkode RP
Det jeg er ude efter er ikke topeffekt, men snare et solidt træk gennem hele rpm skalaen. Derfor skal der nok ikke nogen kæmpe færge turbo på af nogen art, jeg er nok snare ude efter en kompressor. Men jeg er helt grøn inden for tuning af biler, så har tænkt mig dette projekt ligesom skal få mig ind i den fantastiske verden med tunede biler
Er 100% gør det selv mand, så det hele skal laves hjemme, man har også et lille autoværksted med lift og hvad der dertil høre.
Planen er en ~200 hk. Syntes ikke umiddelbart dette er urealistisk med de rigtige dele.
Igen, er helt ny inde for området, meeeen, det kan ikke gå være end galt jo!
En lidt hurtig plan kunne være som følger:
- Trykladning, formegentlig kompressor, nok en sc12 hvis den ikke er for lille
- Ny motorstyring
- Sænket kompression
- Gennemrenovation af motor (ny stempler, ventiler, kraftiger plejlstænger etc.)
- Forstærket kobling (skal gearkassen forstærkes? tror det er en 4t?)
- Størrer dyser?
- Bremser og undervogn er allerede opgraderet, sikkerhed først
Kan godt være i ikke syntes jeg skal rode mig ud i sådan et projekt med 0 erfaring, men jeg vil fanme gerne lære det!
Budgettet er cirka 30k max, holder det? Har sku ikke råd til mere som studerende..
Hvis der er nogle garagefuskere derude som ville fremvise deres projekter irl eller eventuelt lade mig se over skulderen ved motorprojekter har det stor interesse!
Men er det helt hul i hovedet at gå igang med sådan en 1,8 8v?
Mvh
Christian