Hi guys...
Er blevet blandet i et projekt der inkluderer denne lader:
http://shop.scanturbo.dk/pi/Garrett_GT2 ... 59_23.aspx
Motoren er en 2.0 liters saab turbo 16v. Siemens 630cc dyser, 3" udstødning og bedre crossflow IC.
Balladen indtræffer da jeg skal køre bilen ind. Denne er med standard motorstyring, men denne kan justeres fuldstændig som en anden aftermarket motorstyring (mindst).
Målet er 300hk, forventet ladetryk for at nå dette er 1.3bar op mod 1.5bar hvis vi skal snakke 300+ (hvilket man altid gør når man tuner

).
Turbo'en sælges uden wastegate-actuator, ejeren af bilen har således (desværre) købt en actuator beregnet til 0.2 til 0.6 bars ladetryk. Motorstyringen kører med elektronisk ladetryksstyring via magnetventil, igen fuld kontrollerbar.
Min ballade opstår under mapningen af bilen, actuatoren giver op og bliver presset op af udstødningsgasserne, medmindre jeg strammer armen så meget, at jeg får stigende wastegate-styret ladetryk (MEGET stigende) og dermed fjerner den elektroniske styring.
Efter denne lange smøre, skal jeg nu høre jer om, hvilken actuator i ville anbefale i stedet? Her tænker jeg på hvilken fjeder-styrke, for at holde til det maks-ladetryk jeg er ude efter? Vi kan tage scanturbo som udgangspunkt:
http://shop.scanturbo.dk/pl/Ladetryksko ... WG_29.aspx
Extern wastegate vil ikke komme på tale, så vi snakker intern wastegate som eneste option...
Håber på lidt input!
Tak for hjælpen!
Daniel.
_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com