Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
spørgsmål ang. mont af turbo bmw e30 2.5 i årg 90 http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=21861 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | nsi-dk [ 05 apr 2009, 18:36 ] |
Titel: | spørgsmål ang. mont af turbo bmw e30 2.5 i årg 90 |
hejsa jeg skal i gang med at bygge en e30 2,5 (turbo procekt) og ville lige høre om der er nogle der har noget erfaring med det. jeg ønsker ikk at lave op på kompr. forholdne så hvad kan man lave af hk ca hvor det stadig holder . og lade tryk ca motor styring . hvordan med luftmængde måler er det muligt at beholde den eller skal jeg ud og have anden motorstyring og hvordan med plac vis ikk det er nødvendigt at udskifte tryk eller suge side. vil meget gerne høre din mening . på forhånd tak. |
Forfatter: | m power [ 05 apr 2009, 19:17 ] |
Titel: | |
der er flere der har kørt med en standart m20b25 kat som er konveteret til tryk du skal bruge følgende: 535 LMM 340cc dyser justerbar benzintryk regulator turbomanifold eller en adapter til org. manifold turbo feks t3t4 eller en t04 intercooler wastegate , hvis ikke turbo er med intern wastegate blovoff diverse rørføring kraftigere benzinpumpe (200L+) jeg vil dog anbefale at bruge en programerbar motorstyring , megasquirt eller lign, så slipper du også for at køre med en LMM , pga af at der så kommer en MAP senser. 300-400hk er ikke umulig. |
Forfatter: | nsi-dk [ 05 apr 2009, 19:31 ] |
Titel: | |
oka 535 LMM skal den mont på suge siden eller tryk ?? og vi er enig om at vi køre i det normale komp forhold. men mit mål er ikk at nå 300-400 men bare 230-270 hk rigligt fint til det formål jeg har. har fundet manifold og turbo på schmitmann ville de orgnale dyser ikk kunne leve nok suppe til det mål jeg har . |
Forfatter: | m power [ 05 apr 2009, 19:47 ] |
Titel: | |
komp på en 325i kat er 8,8-1 så det behøver du ikke at ændre på. Lmm kan fint sidde på tryksiden , da det er modellen med klap der sidder på en m20. standart dyser kan ikke levere nok suppe. det kit som schmiedmann har er med en t3t4 turbo , og det er jo ok . det er dog en kina lader , men det er der jo delte meninger om , det kan jo komme an på en prøve ![]() |
Forfatter: | nsi-dk [ 05 apr 2009, 20:12 ] |
Titel: | |
okay så må jeg lige ud og finde sådan en LMM hvad årg skal den 535 være og er stik det samme eller skal det også ændres.. hvor finder jeg lige de dyser kan man tage dem fra en anden bmw motor ? |
Forfatter: | m power [ 05 apr 2009, 20:19 ] |
Titel: | |
de dyser jeg kørte med var fra en 3,6L M5 . LMM er fra en m30 535. men inden du ser dig om har du brugt det samme som et megasquirt koster, så det er vejen frem. |
Forfatter: | nsi-dk [ 05 apr 2009, 20:46 ] |
Titel: | |
ja det kan du have ret i hvad ligger en ms med map og det hele på i pris og er den forholdsvis nem og montere programere ?? |
Forfatter: | m power [ 05 apr 2009, 20:53 ] |
Titel: | |
jeg har ikke selv rodet med ms endnu , jeg kørte selv med en elektromotive tec 3r = dyrt . det er meningen at det bliver en ms på mit næste projekt. prisen på en ms er ca 3800kr + indkøring |
Forfatter: | nsi-dk [ 05 apr 2009, 21:33 ] |
Titel: | |
okay det var da vær at overveje ![]() ![]() |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |