Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 19:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4600 Barbados
Hej forum. Jeg var inde hos Nordicturbo den 2/4. Og fik den her med hjem jeg selv har scannet ind.
Billede

Skrev så en mail til dem om jeg kunne få filen tilsendt så billedkvaliteten blev lidt bedre. Jeg modtager så det her billede hvor den siger en anden dato. 199hk og ved 168km/t???

Billede
Nogen der kan fortælle mig hvordan det hænger sammen? Han blæste den af et par gange på det felt så ved ikke om det bare er en anden rulning. Nogen der kan gennemskue hvad jeg kigger på? Omdrejningerne er præcis de samme. Både ved hk og nm.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
måske er det dato fra den dag hvor han hentede rulning frem igen

Titel:
Mester Medlem

det er den samme rulning.
brugeren af feltet har lavet en lille fejl på udskrift nummer to.
han har ikke fået lufttryk sat til det samme, som da bilen blev rullet og den første udskrift blev lavet. derfor beregner programmet DIN ydelsen til at være lidt højere på udskriften med den senere dato. kmt mm der står ovenover selve udskrift er jeg i tvivl om overhovedet er fra samme bil...! håber du blev lidt klogere.
om det så er rigtigt at opgive ydelsen i din i stedet for eøf?
BMW opgiver selv sådan en bil i eøf.
i dk bruger de fleste (bla. OTTO) eøf, på djævleøen er din norm mere udbredt. sådan er der så meget.
MVH søren

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
om det så er rigtigt at opgive ydelsen i din i stedet for eøf?
BMW opgiver selv sådan en bil i eøf.
i dk bruger de fleste (bla. OTTO) eøf, på djævleøen er din norm mere udbredt. sådan er der så meget.
MVH søren

Ahh, lufttryk :D

eøf/Din :?:

Har en helt gammel måling af den fra før den fik større indsugning.
Billede

Kan man sammenligne de 2 målinger overhovedet? Der er jo ingen info om noget på den gamle.
For grunden til den nye måling, var for at kunne bevise hvad den indsugning giver på std. motor.

Titel:
Mester Medlem

sammenligne? øhh nej.... det ville jeg ikke gøre.
det er to forskellige programmer, to forskellige felter, to forskellige der har betjent felterne.
det kunne godt se ud som om den gamle udskrift er lavet med lidt forkert gearing (aflæsning af spedometer) derfor passer moment nok ikke. der mangler jo også alle oplysninger mht aktuelle vejrforhold. derfor er det ikke muligt at sammenligne. tror bare du skal glemme den gamle udskrift.
EØF norm korrigerer både for temperatur, lufttryk og luftfugtigheden.
DIN norm kun for temperatur og lufttryk. DIN norm viser ofte en LIDT højere ydelse. men ikke nødvendigvis altid.
MVH søren

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Ok. Jeg takker og bukker :D

Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Når du siger den rullet flere gange efter hinanden kan det jo sagtens være udskrifter fra hver sin rulning, hvilket vist næsten altid vil give små differenser i tallene.

Sammenlignet med den tidligere rulning se det jo ud som om den med det nye indsug kan tage flere omdrejninger (omkring 500) inden den begynder at tabe pusten, hvilket helt naturligt også vil betyde flere max hk.Den gamle momentkurve ligner da også at den ikke var helt i hopla over 4000. Den ser i hvertfald noget ujævn ud. Ja det er bare hvad jeg får ud af at kikke på dem, men er nu heller ikke den store ekspert. :)

Titel:
Mester Medlem

hvorfor er det lige at moment og heste ligger på to forskellige udskrifter?
altså det fra den tekniske skole?
MVH søren

Mester Medlem

Westmus skrev:
Når du siger den rullet flere gange efter hinanden kan det jo sagtens være udskrifter fra hver sin rulning, hvilket vist næsten altid vil give små differenser i tallene.

Sammenlignet med den tidligere rulning se det jo ud som om den med det nye indsug kan tage flere omdrejninger (omkring 500) inden den begynder at tabe pusten, hvilket helt naturligt også vil betyde flere max hk.Den gamle momentkurve ligner da også at den ikke var helt i hopla over 4000. Den ser i hvertfald noget ujævn ud. Ja det er bare hvad jeg får ud af at kikke på dem, men er nu heller ikke den store ekspert. :)
det er sandsynligvis samme rulning på begge udskrifter. det er nøjagtig samme rpm den sætter topydelsen på. det kan ikke lade sig gøre på to forskellige rulninger. grunden til at optima rulningen ser mere ujævn ud. det program afsætter langt færre/logger punkter end dynomet.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

få evt OTTO gammelnok også kendt som NATMEKANIKEREN til at kigge på udskrift. han er nok den der ruller flest biler i skandinavien. samt en af dem der kender de to programmer bedst!
MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time