Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jul 2025, 15:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 apr 2009, 18:36 
Offline

Tilmeldt: 05 apr 2009, 18:22
Indlæg: 10
hejsa


jeg skal i gang med at bygge en e30 2,5 (turbo procekt) og ville lige høre om der er nogle der har noget erfaring med det.
jeg ønsker ikk at lave op på kompr. forholdne
så hvad kan man lave af hk ca hvor det stadig holder . og lade tryk ca
motor styring . hvordan med luftmængde måler er det muligt at beholde den eller skal jeg ud og have anden motorstyring og hvordan med plac vis ikk det er nødvendigt at udskifte tryk eller suge side.
vil meget gerne høre din mening .


på forhånd tak.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2009, 19:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
der er flere der har kørt med en standart m20b25 kat som er konveteret til tryk

du skal bruge følgende:

535 LMM

340cc dyser

justerbar benzintryk regulator

turbomanifold eller en adapter til org. manifold

turbo feks t3t4 eller en t04

intercooler

wastegate , hvis ikke turbo er med intern wastegate

blovoff

diverse rørføring

kraftigere benzinpumpe (200L+)

jeg vil dog anbefale at bruge en programerbar motorstyring , megasquirt eller lign, så slipper du også for at køre med en LMM , pga af at der så kommer en MAP senser.

300-400hk er ikke umulig.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2009, 19:31 
Offline

Tilmeldt: 05 apr 2009, 18:22
Indlæg: 10
oka
535 LMM skal den mont på suge siden eller tryk ??
og vi er enig om at vi køre i det normale komp forhold.
men mit mål er ikk at nå 300-400 men bare 230-270 hk rigligt fint til det formål jeg har.

har fundet manifold og turbo på schmitmann ville de orgnale dyser ikk kunne leve nok suppe til det mål jeg har .


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2009, 19:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
komp på en 325i kat er 8,8-1 så det behøver du ikke at ændre på.

Lmm kan fint sidde på tryksiden , da det er modellen med klap der sidder på en m20.

standart dyser kan ikke levere nok suppe.

det kit som schmiedmann har er med en t3t4 turbo , og det er jo ok .

det er dog en kina lader , men det er der jo delte meninger om , det kan jo komme an på en prøve :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2009, 20:12 
Offline

Tilmeldt: 05 apr 2009, 18:22
Indlæg: 10
okay så må jeg lige ud og finde sådan en LMM hvad årg skal den 535 være og er stik det samme eller skal det også ændres.. hvor finder jeg lige de dyser kan man tage dem fra en anden bmw motor ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2009, 20:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
de dyser jeg kørte med var fra en 3,6L M5 .
LMM er fra en m30 535.

men inden du ser dig om har du brugt det samme som et megasquirt koster, så det er vejen frem.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2009, 20:46 
Offline

Tilmeldt: 05 apr 2009, 18:22
Indlæg: 10
ja det kan du have ret i hvad ligger en ms med map og det hele på i pris og er den forholdsvis nem og montere programere ??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2009, 20:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
jeg har ikke selv rodet med ms endnu , jeg kørte selv med en elektromotive tec 3r = dyrt .

det er meningen at det bliver en ms på mit næste projekt.

prisen på en ms er ca 3800kr + indkøring


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2009, 21:33 
Offline

Tilmeldt: 05 apr 2009, 18:22
Indlæg: 10
okay det var da vær at overveje :) men bilen skulle gerne være færdig igår så tror jeg bygger den med de andre stumper til at starte med og så kan man jo altid lave det med ms :) men du skal have mange tak for hjælpen ind til vider:)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team