Du har jo nok ret som altid Henrik
Men jeg har købt de lejer og plejlstænger og det har jeg smidt 4k for.
regner med og købe en ny krumtap, bliver temlig sikkert standart, ved mindre jeg falder over en rigtig billig. som har været et fejlkøb til et projekt.
så er der bare lige stemplerne, om jeg kan nøjes med standart boring, eller den skal op, da der er kommet risser i cylindervækken finder jeg ud af efter påske.
Olie trykket har jeg ikke nogen ide om det svære.
Men da jeg i sin tid købte denne motor, blev jeg oplyst at den havde gået 180.000km.
Men da jeg kom hjem med motoren, kunne jeg se der var kommet et nyt bundkar på..! ved at disse motor har problemer med, at vis de for et stenslag på bundkaret, at der kommer hul, så jeg var overbevist om jeg havde købt katten i sækken....!
Men for og tjekke motorens stand tog jeg og pillede bundkaret af, og en af leje panderne af en af plejlstængerne. og det så heldigvis fint ud...!
I samme ombering fik jeg renset olie pumpen, da de har med og kokse til i olie sien til pumpen.
Da jeg samlede plejlstangen igen blev alt spænd moment, efter forskrifterne. men så vidt jeg kan huske, så er det den plejlstang jeg havde skildt af, og er næsten helt 100, for det ihvertfald den der er letteste og komme til, og det ligner mig meget dårlig, og lave mere en højt nødvendig
Men af skade bliver man sjælent rig, men forhåbenlig klogere